Nokia se domnívá, že kvůli podobnosti názvů by si mohli spotřebitelé produkty obou firem plést. Případně by mohli věřit, že obě značky jsou propojené.
„Značka Nokia je uznávaná a důvěryhodná po celém světě. Pokud se kdokoliv pokouší dát své značce ochranou známku, o níž se domníváme, že by mohla být zaměnitelná s naší, pak podnikneme kroky k ochraně našeho cenného majetku,“ napsal iDnes.cz mluvčí firmy Mark Durrant.
Nokia vznesla námitku prostřednictvím svého právního zástupce Vladimíra Rotta. Ten v odůvodnění, které má redakce k dispozici, poukazuje na fonetickou, vizuální i významovou podobnost slov Lokia a Nokia. „Slovo Nokia nebude mít pro spotřebitele konkrétní význam, stejně tak tomu bude i u slova Lokia,“ stojí například v námitce.
Brněnská společnost ale výtky odmítá. Názvem Lokia WMS označila software určený pro řízení skladů. „Lokia“ pochází z latiny a specifikuje rod vážky z rodiny Libellulidae. Toto označení zvolila, protože vážka se podle jejího vedení umí podobně jako skladníci ve skladu rychle pohybovat. Navíc má blízko k anglickému slovu „locate“, tedy lokalizovat, což má evokovat funkci skladového systému.
„Na českém trhu je možnost záměny málo pravděpodobná. Prodáváme moderní cloudový software, kterým firmy vybavují své skladové provozy, a do oblasti výroby mobilních telefonů opravdu nemíříme,“ ohradil se produktový manažer brněnské firmy Tomáš Kormaňák, který si přitom neodpustil rýpnutí do Nokie. „Nestojíme o přirovnání k brandu, kterému v jeho oboru možná ujíždí vlak,“ poznamenal.
CCV Informační systémy navíc zdůrazňuje, že v logu má ještě slova „Warehouse Management System“, čímž se od původem finské značky taktéž odlišuje.