Už v úterý Drážní inspekce, která vedle policistů nehodu vyšetřuje, vyloučila spekulaci, že za nehodu může žena přecházející s kočárkem na červenou.
„V současné době pracujeme se dvěma verzemi – buď se jednalo o technickou závadu, nebo selhání člověka,“ přiblížil mluvčí inspekce Martin Drápal.
Policisté dnes uvedli, že nejpravděpodobnější verzí je technická závada na trolejbusu, který vjel na koleje a srazil se tak s tramvají.
„Rozhodující pro další postup budou výsledky znaleckého zkoumání. V tuto chvíli případ prověřujeme jako podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti,“ sdělil mluvčí Pavel Šváb.
Policisté zároveň vyzývají svědky, kteří ještě nevypovídali, aby se obrátili na vyšetřovatele případu na čísle 974 628 311.
Rizikem na Křenové jsou i chodci
Řidiči brněnského dopravního podniku, kteří první den po vážné nehodě trolejbusu a tramvaje vyrazili na stejnou trasu, dostali jasný pokyn – v úseku okolo křižovatky Křenové a Masné ulice projíždějte pomalu a po celou dobu buďte ostražití.
Není divu, že je šéfové nabádali k větší pozornosti. Křenová je totiž pro dopravní podnik vůbec nejnebezpečnější ulicí v Brně.
Dlouhodobě tu evidují vysoké počty střetů s vozy MHD, loni dokonce nejvíc ze všech úseků. „Z celkových 841 nehod se jich na Křenové stalo 60. Druhá je Palackého třída a pak Vídeňská, kde srážek byla zhruba polovina,“ vyčíslila mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Za závratným číslem podle policistů stojí také abnormální dopravní zatížení Křenové. Od loňska po ní jezdí více aut i linek MHD kvůli uzavřenému Zábrdovickému mostu a Dornychu. „To jsou dvě uzavírky, které dopravu na Křenové zásadně ovlivnily,“ podotkl policejní mluvčí Pavel Šváb.
Jenže Křenová se ve statistikách držela nahoře i předtím. Přitom od Koliště po křižovatku se Štěpánskou – 400 metrů od zmiňovaného střetu – je ulice už rok a půl opravená.
Všichni byli od krve a lítali jak papírové hračky, líčí muž z trolejbusu |
Zbývající část včetně křižovatky s Masnou zatím na rekonstrukci stále čeká. V plánech je na rok 2021. „Určitě se teď ale na projekt znovu podíváme, zda není možné přidat další bezpečnostní opatření,“ přislíbil radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
Že je ulice extrémně nebezpečná, potvrzují i sami řidiči MHD, kteří mezi sebou pondělní nehodu řeší. „Člověk tam musel být pozorný už dřív, neustále je potřeba reagovat, protože například někdo z ničeho nic vejde do silnice. Jako by si lidé kolikrát ani nevážili vlastního života,“ řekl anonymně jeden z řidičů, který ulicí denně jezdí autobusem.
Oba řidiči, kteří byli účastníky pondělní srážky, byli podle dopravního podniku dosud bezproblémoví zaměstnanci. „Jeden u nás pracuje 18 let, druhý o šest let déle,“ podotkla Tomaštíková.
Místo pondělní srážky trolejbusu s tramvají.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz