Diskuze

Parky a rozmanité domy u nádraží. Tak by mohla vypadat nová čtvrť Brna

Parky, kavárny, bydlení v zeleni, okolo moderního nádraží nákupní střediska a podél břehu řeky Svratky cyklostezka a odpočinková zóna. Tak by mohlo vypadat brněnské Jižní centrum, pokud se pro tuto variantu umístění nádraží město a stát rozhodnou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Parky, kavárny a bydlení v zeleni - a v tom všem v té kráse nesmírné se budou s krabičáky povalovat i nadále hezky česky naši staří známí smradlaví bezdomovci.

0 0
možnosti
PK

By mě zajímalo, jak toto chtějí vybudovat na starém náspu trati, navíc umístěném na zásypech hradeb. A kde je prosím to podzemní nádraží pod Petrovem, neb oficiální varianta Petrov počítá s podzemní VRT stanicí před Malou Amerikou (dnešní křižovatka).

0 0
možnosti
PV

nedavno tu byl clanek o lžích v líbivých nereálných vizualizacích. Toto je přesně ten případ. Je to krásné, ale úplná blbost.

0 0
možnosti
HP

Hlavně všude nacpat cyklostezky, pokud možno i do centra. Žiju teď v zemi, kde je toto hodně podporováno, pruhy pro cyklisty vytvořené na chodnících atd, takže pro chodce zůstal minimální prostor. Mnohdy navic "logicky" v poradi silnice, mini pruh pro chodce, kde neprojdou dva lidi vedle sebe, pruh pro kola - takže jít tam z kočárkem nebo s dítětem je o ústa. Nerada bych se toho dočkala i v mém rodném Brně.

1 0
možnosti
MK

Z té vizošky mi přijde vyplývá, že nádr bude zase v zatáčce, nahňácanej do centra co to jde, nevím, nejsem odborník, ale nějak se mi to nezdá ...

4 0
možnosti
MV

Já bych se toho nebál.

Je to jen vizualizace a bůh ví jak to všechno bude a hlavně kdy to bude !!

Zatím bych přivítal, kdyby alespoň občas město hadicí postříkalo to pomočené a poblinkané nádraží, kde se člověk štítí i přejít....Takže mně by stačil ten pověstný vrabec v hrsti....:-)

0 0
možnosti
TN

Má být (zase) nějaké zbytečné referendum ohledně nádraží, co si prosadili aktivisti, když asi na desátý pokud konečně byli schopni posbírat platné podpisy asi od 4% obyvatel Brna. Je lepší se referenda neúčastnit a sázet tak na to, že opět nebude platné pro malou účast (i když stejně bude Patočka a spol. řvát, že to platit má, když to vyjde jak oni chtějí) nebo hlasovat pro nádraží u řeky, ale riskovat, že přijde dost voličů a zmobilizovaných zfanatizovaných zastánců nesmyslné varianty Pod Petrovem (o které neznámo proč aktivisti pořád tvrdí, že to je zachování nádraží v centru v současné poloze)?

3 7
možnosti
BG

Vy jste vážně jelito. Dostanu mínus za to, že se mi něco líbí... ;-D

Nádraží u řeky je nesmysl. Ale to Vy nemůžete vědět, když jezdíte autem.

5 1
možnosti
PB

Včera jsem se vernisáže a vyhlašování výsledků zůčastnil. Doporučuji k návštěvě. Více než o architektonické řešení Jižního centra se ale autoři snažili vyřešit umístění nové odbavovací haly a kolejiště nového nádraží Pod Petrovem. Někdy hodně násilně.Návrhy vypadají vizualně krásně, bylo by hezké, kdyby toto v Brně bylo ale:

1) součásti nádraží v centru msí být i druhá podzemní stanice a navazující tunely pod centrem Brna a mostem přes Žabovřesky pro směr Jihlava, Praha. Problémem tunelů pod centrem je ale písčito-jílovité podloží a malá hloubka ražených tunelů. Například přes Nové Sady bude stanice hloubena z povrchu.Osobně si nedokáži představit, že by se tato varianta dokázala prosadit přes odpor majitelů domů v centru a v žabovřeskách.

2) Návrhy umisťují na jižní centrum park, vodní plochu, malou zástavbu. Problémem Jižního centra je nutnost odvést tranzitní automobilovou dopravu. Návrhy však počítají s křížením těchto silnic dalšími silnicemi, popřípadě tratí šaliny, čímž se pohyb aut ještě více zpomalí. Relaxovat či žít u takto frekventovaných silnic nebude asi příliš cool. Jižní část městského okruhu není řešena a kříží se současným vedením tratí.

3) návrhy zachovávají současné tratě křižující a rozdělující město Brno, všechny návrhy rozšiřují stávající kolejiště. Některé návrhy přidávají i další trať a to jižní napojení hlavního nádraží na trať přes Dolní nádraží.

4) U většiny návrhů je nová odbavovací hala na Nových sadech – tedy co nejblíže současnému uzlu MHD. Druhá podzemní stanice je umístěna pod Malu Amerikou (1. a 2.místo v soutěži). Vzniká tak dvojice oddělených nádraží: horní a dolní. Jiné návrhy počítají jen s jednou halou umístěnou v místě Malé Ameriky (3.místo). Soutěžní návrhy nepočítají se zapojením současné odbavovací haly, které přestává sloužit svému účelu a ocitá se obklopena kolejištěm: z jedné strany prvními výhybkami nového nádraží v centru, z druhé strany přeplněného uzlu šalin.

5 0
možnosti
PK

Trefně popsáno. A těch tunelů, kolik by se muselo vybudovat.

0 0
možnosti
PN

No hlavně ať už jsou ta nástupiště rovná a ne do zatáčky.

0 0
možnosti
PK

Vůbec není jasné, jak je počítáno s auty. Na každém obrázku vidím cyklostezu, a nerozumím, proč je jimi protkané právě hlavní nádraží. To jako cyklista přijede na kole, hodí ho přes rameno a nastoupí do vlaku? A naopak se dá předpokládá, že spostu lidí přiveze/odveze někdo autem (protože šalinou se s kufrem dost obtížně cestuje), ale nevidím žádnou pořádnou silnici ani parkoviště, dokonce to u Tesca je zrušené! Hmm ...

6 0
možnosti
TN

Nová móda - na kole se nejezdí, ale překáží v MHD.

0 0
možnosti
RL

Trocha toho domácího snění určitě neuškodí....

Co takhle vzít si příklad z Curychu, který má velmi rozlehlé nádraží také v centru města? - Nádraží částečně dostat pod zem, vybudovat okolo něj nákupní zónu spojenou s nástupišti (viz. ShopVille), kromě rychlíků by na nádraží stavěly lokální vlaky, které by nejen po Brně, ale po celém celém kraji jezdily v krátkých časových odstupech a částečně plnily funkci tramvají - ve městě na některých úsecích zahloubené pod zem aby příliš nerušily - jakýsi hybrid vlaku,tramvaje,metra... Dokázaly by realizovat rychlé a pohodlné spojení mezi okrajovými částmi Brna a středem a také v rámci širšího okolí Brna, příp. celého kraje.

Pro toho, kdo se chce na chvilku zasnít, moc pěkné video jsem našel např. zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Y7tiisEYeWI

:-P:-P

6 0
možnosti
IP

I14v76o 32P69e66r14n79i44c49a

11. 5. 2016 13:01

To by bylo ideální řešení. Zakopat koleje pod zem je ale dost nákladný a nevím kde by se na to vzali peníze, když ani na tunel pro okruhu nejsou peníze.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Po Pohlreichem zostuzené Bohémě není o provoz restaurace v suterénu divadla zájem

Už více než měsíc mají brněnští radní k dispozici nabídky zájemců o prostor pod Janáčkovým divadlem, kde svého času fungovala restaurace Bohéma, negativně proslulá pořadem Ano, šéfe! se Zdeňkem...

4. října 2024  9:53

Sparta ve šlágru vynulovala Pardubice. Litvínov má rekord, slaví také Třinec

Šlágr šestého kola hokejové extraligy ovládla jednoznačně Sparta, která v Pardubicích zvítězila 4:0. Litvínov zůstává i nadále stoprocentní, když přetlačil Olomouc 2:1, mistrovský Třinec si poradil s...

29. září 2024  15:20,  aktualizováno  21:44

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za úniky z policejních spisů odsoudili deset lidí. I vyšetřovatele NCOZ či celníka

Skoro po dvou letech od zahájení řízení Krajský soud v Brně vyhlásil rozhodnutí v kauze rozsáhlého úniku informací z policejních spisů. Obžalováno bylo původně 28 lidí, u desítky z nich dnes soud...

1. října 2024,  aktualizováno  13:23

Litvínov poprvé padl, nestačil na Pardubice. Sparta otočila, slaví i Třinec

Až v osmém kole hokejové extraligy Litvínov poprvé zaváhal, Pardubicím podlehl 1:3. Mladá Boleslav padla v dobře rozehraném duelu se Spartou 1:2, Třinec porazil Liberec 6:3. Karlovy Vary si poradily...

4. října 2024  16:50,  aktualizováno  21:02

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ulicí, kde se složitě vyhýbají auta, plánuje Brno vést novou tramvajovou trať

Dvě auta se na úzké silnici v části Šumavské ulice v Brně někdy jen stěží vyhnou. A když tam ve špičce jeden směr na chvíli zablokuje odstavená dodávka přepravní firmy, je potíž daleko větší. Právě...

2. října 2024  5:02

Nechceme být jen rádio do pozadí, říká cimbalista, který si zahrál s Pastrňákem

Neoveská cimbálová muzika je všestranná. Hraje tradičně i moderně, pro publikum známé i neznámé, na akcích velkých i malých. Na jedné z těch větších, při vystoupení k charitativnímu koncertu po...

6. října 2024  10:18

Zapomenuté místo probudili dobrovolníci. Středověk ukazují nejen v zaniklé obci

Archeologické naleziště ve Ždánickém lese po letech nezájmu zarostlo kopřivami. Členové spolku Konůvky se neutěšenou podobu místa rozhodli změnit a dát historické lokalitě nový život. Zbyněk Braný s...

5. října 2024  10:17

Litvínov poprvé padl, nestačil na Pardubice. Sparta otočila, slaví i Třinec

Až v osmém kole hokejové extraligy Litvínov poprvé zaváhal, Pardubicím podlehl 1:3. Mladá Boleslav padla v dobře rozehraném duelu se Spartou 1:2, Třinec porazil Liberec 6:3. Karlovy Vary si poradily...

4. října 2024  16:50,  aktualizováno  21:02

Žabiny mají druhé jasné vítězství, Hradec znovu táhla za výhrou Hálová

Po velkém boji zdolaly basketbalistky Hradce Králové v lize DSK Basketball Brandýs nad Labem 82:71. Střeleckou formu potvrdila Eliška Hálová, která se na výhře podílela 29 body. Žabiny Brno porazily...

4. října 2024  20:33