

Nádraží v brněnském Králově Poli, které je druhé nejvytíženější v krajském městě, už viditelně dostává novou tvář. Ocelová konstrukce budovaného objektu už se „vlní“, v dubnu půjde procházet novým podchodem na zrekonstruované druhé nástupiště. V září plánují dokončit hlavní práce na novém terminálu.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Ocelová konstrukce, která je dnes u nádraží viditelná, roste v Králově Poli postupně od února. Do té doby toho za neprůhledným plotem staveniště železniční nadšenci nebo zvědaví cestující příliš neviděli.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Původní budova na místě stála od 50. let minulého století, loni na jaře šla k zemi. Dělníci si museli poradit i s krytem, který byl pod nádražím vybudovaný.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
S novou moderní budovou zaznamená nádraží v Králově Poli velký skok dopředu. Bude tím nejmodernějším v celém Brně. V nejlepším stavu byla dosud zastávka na Lesné či ve Starém Lískovci.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Takto má po dokončení nový terminál v Brně-Králově Poli vypadat. Půjde o dvoupatrový prosklený objekt.
Autor: Správa železnic
V současnosti se dostanou cestující na vlak oklikou po speciálně koridorech. Z fotografie je zřejmé, že po těchto kolejích aktuálně ani vlaky nejezdí.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Koridor pro chodce vede oklikou kolem celého staveniště. I pro turisty, kteří se na místě ocitnou poprvé, je jasné, kam se vydat.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Stejné je to i opačným směrem, kdy opět cedule značí, kudy na vlak.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Dělníci nepracují jen na nové nádražní budově, věnují se i rekonstrukci druhého nástupiště. Dostalo už novou střechu i dlažbu.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
V současnosti tak cestující využijí v Králově Poli pouze třetí nástupiště, kde zastavují veškeré vlaky.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
To se ale brzy změní. Podle železničářů se cestujícím během dubna otevře druhé nástupiště.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Dostanou se na něj už právě novým podchodem, který se jim rovněž zpřístupní.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Vlaky se po rekonstrukci nádraží projedou i po nových kolejích. Železničáři je mění až do brněnských Maloměřic. V úseku se tak jezdí po jedné koleji.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
V loňském roce dělníci vyměnili koleje a železniční spodek i svršek na trase z Králova Pole do Kuřimi. To má logicky dopad do dopravy, kdy na sebe musí ve stanicích čekat protijedoucí vlaky.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
„V září plánujeme otevřít nový terminál a dokončení celého podchodu propojujícího nádraží s Myslínovou ulicí chystáme na prosinec. Tento termín koordinujeme s dokončením oprav lávky na protilehlé straně, které jsou v gesci města,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Jakmile bude lávka hotová, podchod se zpřístupní v plném rozsahu. Hlavní stavba v Králově Poli skončí letos v prosinci, včetně dokončovacích prací pak bude hotovo do následujícího jara.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA