Pondělí 24. února 2020, svátek má Matěj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 24. února 2020 Matěj

Diskuse k článku

Na odsunutém nádraží vydělají developeři, ceny pozemků raketově vzrostou

Brněnští zastupitelé v úterý podpořili odsun nádraží k řece Svratce. MF DNES přináší přehled, komu se díky tomu nejvíc rozhýbou obchody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a25n 91O76p10i52s 3703158712675

Navrhuju přestěhovat městský úřad - na sibiř.:-/[>-]

0/0
1.3.2018 18:05

Š68t15e48f73a67n 32F50r10i11č18a 7862178813746

Pokud vůbec, tak to bude tisíciletá akce postupnými krůčky. Jednak tím spíše, že období čerpání velkých dotací je už spíše za námi, a Česko se v EU stává čistým plátcem. A jednak tím spíše, že pro tak nákladný přesun nádraží lze stěží objektivně najít opodstatnění. Jen stěží lze prokázat jeho nezbytnost, při dodržení kritérií hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti.

0/0
1.3.2018 12:15

P10a66v25e48l 53M41o54r12a68v62e89c 3792569872368

Já bych byl s tím ODSunem v klidu. Radní jej podpořili jen za podmínky, že bude severojižní diametr. A ten je v takovém stavu rozpracovanosti, že do 20 let nebude určitě postaven..

Takže nového nádraží se jen tak stejně nedočkáme..

+1/−1
1.3.2018 11:37

P72a86v82e72l 31S40t96ř48í12t70e67c68k73ý 7339648492833

Můžete mi prosím napsat pro kterou variantu hlasovali vaši Piráti?

+1/0
1.3.2018 18:30

P43a27v76e42l 36M31o60r39a23v65e46c 3852839862748

To je trochu složitější..

Byli pro Petrov, tak jak je to i uvedeno v koaliční smlouvě (kterou např. ANO bezskrupulózně porušilo, že..). Protože ale viděli, že tato varianta je naprosto neprůchozí a hrozí prosazení varianty "Řeka bez SJKD", hlasovali pro "Řeka s s podmínkou SJKD" - protože kdyby pro tento kompromis nehlasovali, ANO s opozicí by prosadilo Řeku bez SJKD, což by byla tragédie.

(jako ono je podle mne dost špatné i toto, protože SJKD bude trvat dlooouho než se postaví, takže výhoda Řeky "mít nádraží brzo" padá, a SJKD bude dost platit město což si dnes nedokážu představit, ale.. Řeka bez SJKD je ještě horší)

+1/0
1.3.2018 18:59

P61a72v37e31l 14S43t59ř43í12t27e23c76k85ý 7729798782133

No já se ptal jen pro co Piráti hlasovali. :) Konečné slovo bude mít vláda. Město (stejně jako kraj či Brno střed) má jen poradní hlas. V závěrečném usnesení stojí "Město Brno doporučuje k realizaci variantu Ac s podmínkou, že v časově blízkém období bude realizována smysluplná funkční etapa SJKD" Varianta Ac se severojižním diametrem již počítá. Otázkou je co se skrývá pod tím "časově blízkém období" Nemusí to totiž vůbec znamenat že nádraží i diametr musí být postaven zároveň..

0/0
1.3.2018 19:10

V22l15a45d39i20m93í46r 64K31o42u18d74e60l62k27a 1821912160102

Čtu zde, že je pan Martin Ander ekologický fanatik, dokonce snad prý i ekologický terorista. Co to znamená?

0/0
1.3.2018 10:47

P94a43v44e49l 83M82o73r24a23v54e74c 3662429852428

To znamená, že těm lidem došly faktické argumenty co Ander dělá špatně, a jen nadávají.;-)

+2/−2
1.3.2018 11:37

V72l77a51d45i50m78í89r 65K82o11u50d68e51l63k94a 1931932650792

Děkuji za vysvětlení, co to je ekologický fanatik.

0/0
1.3.2018 11:47

P82a68v77e65l 61S56t45ř78í33t20e56c75k75ý 7879278892493

Ale paní Svobodová napsala dost jasně co dělá Ander špatně. (nebo spíš co nedělá a měl by)

0/0
1.3.2018 19:25

P41a56v65e31l 15M77o61r48a42v23e32c 3592279592798

To ano, ale s tou nálepkou to nemá nic společného. (a zčásti jsem to myslel jako vtip, viz smajlík)

+1/0
1.3.2018 19:55

I10v62a12n 72H93o22l88a88s 5147987668547

Když u toho územního plánu je dost podstatný (netvrdím, že nepřekonatelný) problém v tom, že stále neexistuje územní plán kraje. Který mj. stanovuje místav vstupu různých nových (či rekonstruovaných) komunikací energovodů apod. do města. Takže bez krajského plánu se ten městský dělá opravdu dost blbě.

0/0
1.3.2018 22:55

J36i34n74d80ř34i73c54h 61H47r10a57d77e90c26k26ý 6295429232292

Je nám jedno, kdo vlastní pozemky. ... prohlásil primátor Petr Vokřál

to je docela signifikantní, ne

+1/0
1.3.2018 9:49

P15a60v75e74l 23B84o53u95c37n51í67k 4602321473325

Super, mám radost a těším se. Doufám, že se toho dožiji. Když v dubnu 1919 vzniklo Velké Brno přičleněním sousedních vesnic jako byly Židenice, Krpole a další osady, magistrát tam natáhl kanalizaci a šalinu, A nastal ohromný stavební rozvoj v Brně.

+2/0
1.3.2018 9:46

P34e23t66r 42D96o85s71t96á42l 1103149342

Tak třeba ta firma Radora..... to je mi ale zajímavost...... to je pro investigativní novináře téma jako vyšité.....

+2/0
1.3.2018 8:34

T81e77r94e69z55a 90S79v60o93b59o59d61o95v79á 8772274204791

Mě by jen zajímalo, kdy se média začnou ptát na skutečnou podstatu problému, kterou už tady naznačil uživatel Michal Brňák. Náměstek primátora Martin Ander za více než tři roky neudělal jako odpovědný náměstek vůbec nic pro změnu územního plánu města Brna a novináři o tom vytrvale mlčí. Proč to zmiňuji v souvislosti s nádražím? Protože pan Ander je bez nadsázky ekologický fanatik. Až současná varianta územního plánu přestane platit, ocitne se Brno na několik let v provizoriu a nebude se moci postavit buďto vůbec nic (v což Ander doufá) nebo podle některých odborníků nastane situace, kdy veškerou odpovědnost a tedy i moc přeberou úředníci stavebních úřadů, kteří budou individuálně podle svého posouzení rozhodovat, kde je možné co postavit, aniž by pro to existovaly jakékoliv regulace a limity. Tudíž vznikne nepředstavitelný, obrovský korupční prostor a divoká výstavba i tam, kde ještě zůstala nějaká zeleň, tedy v Lískovci, na Lesné, na volných parcelách v Kohoutovicích, Žabovřeskách (kauza Perla) a prakticky na jakýchkoli dalších dosud volných parcelách ve městě. Proč se o toto novináři nezajímají?

+5/−2
1.3.2018 7:44

I49v35a39n 68H90o13l61a10s 5257427428627

O tohle se novináři samozřejmě zajímají, článků a reportáží na toto téma bylo dost.

0/−1
1.3.2018 8:00

I42v73a18n 60H71o27l42a81s 5217687528867

A co se nelíbí panu Hradeckému? Chce snad tvrdit, že žádné informace v médiích nebyly?

0/0
1.3.2018 9:50

M37i73c62h15a45l 26B18r54ň86á62k 6604784937228

Je dobře, že se aktivisté konečně odkopávají. Jim nejde o Brno, o nějaké dojíždějící a podobně. Jim jde o ideologický boj s velkokapitálem, který si našroubovali na tuto problematiku. Někdo postaví něco, co jiní chtějí a vydělá na tom. Skandál a je třeba tomu zabránit! :))) Nedejbože tam vzniknou nové byty, po kterých celé Brno volá... To přece nesmí naši chrabří bojovníci dopustit...

+8/−7
28.2.2018 23:16

Š85t91e17f55a74n 46F28r41i27č85a 7522458183596

Skoro bych řekl, že se nejedná o žádné aktivisty, ale o obavy cestující veřejnosti. Jak té, která vlakem dojíždí, tak té, která denně nadává na ucpané ulice osobními automobily. A to je rozdíl. Jedna věc jsou developerské záležitosti a výstavba bytů, jiná věc doprava a nádraží v odsunuté poloze. Společenský přínos odsunutého nádraží je nulový. Bude znamenat ztrátu komfortu pro denně dojíždějící. A bude to také znamenat výrazné zvýšení dopravní zátěže pro Brňany v ulicích města, protože mnozí dojíždějící nebudou ochotni věnovat půl hodiny denně navíc, ale naopak budou denně volit jiný druh dopravy a zatěžovat infrastrukturu města.

+5/−5
28.2.2018 23:29

P84a37v67e79l 82S52c40h27e49l55l63e 3981343863747

jako, že veřejnost která dojíždí do Brna vlakem se děsí toho, že by mohla do toho Brna dojet rychleji a pohodlněji?

Ale no tááák. Běž si zahrát na fujaru a pošli dalšího spolužáka... A řekni na muzikologii ať vám vytisknou jiný notičky, tohle už je nuda.

+2/−7
1.3.2018 6:50

P79a23v39e65l 58M41o49r73a65v93e15c 3672959562768

Mno tak třeba já vždy argumentoval věcně, typu "varianta Řeka ucpe křižovatku u Nových sadů" nebo "je blbost spojit nákladní a osobní dopravu" nebo "KAM demagogicky počítá vliv odsunu na zpomalení MHD" nebo "pro Brno znamená odsun přes miliardu vlastní invnestice a mnoho desítek milionů ročně navíc".

A až jako vedlejší argument používám "bacha na developery".

Neházejte prosím všechny kritiky Řeky do jednoho pytle, předem onálepkovaného "ekologisté". Děkuji.

+3/0
1.3.2018 8:38

I61v10a18n 57H69o58l93a80s 5957517818687

Když ono je to nejjednodušší (a nejhloupější). Takže je jasné, kdo takovou formu "diskuse" volí.

+1/0
1.3.2018 8:42

T51o61m90á75š 22T40a65t46í72č23e78k 5580282440638

To bude megatunelová hrůza. :-P

+6/−4
28.2.2018 22:20

Š12t84e76f83a43n 69F71r92i62č89a 7752278263846

Kdo ty peníze dá? Za situace, kdy existují jiná, mnohem levnější a praktičtější řešení.

+3/−4
28.2.2018 22:24

T41o42m24á76š 71T97a22t73í28č92e37k 5390202140488

Agentury vyřizující dotace už se ohlíží po větších prostorách.

0/0
28.2.2018 22:28

R31o59m39a35n 94N91o94v28a66k 6479981782676

Navrh vypada pekne a konecne na tech pozemcich bude neco jinyho nez autobazary. Uz aby to bylo postaveny. Plky od par zarputilych zastancu prestavby pod Petrovem, ktery by zpusobil chaos v celem meste na desitky let (tomu, ze by se tohle postavilo v nasich podminkach za 5 let muze verit jen idiot) si mohou posilat do zdi. Ta je bude poslouchat.

+11/−7
28.2.2018 21:31

P38a84v45e22l 49S60t40ř79í64t81e55c46k51ý 7379668832563

Bohužel tím co bylo schváleno hrozí, že se nové nádraží nebude dělat vůbec (ten dodatek) a bude se opět jen mluvit "co kdy a kam".. Na těch pozemcích by se začalo stavět tak jako tak.

0/−4
28.2.2018 21:40

I14v59a67n 54H41o40l45a91s 5317927468247

Jasně - takže je lepší postavit nádraží dál od centra, kdy i mnozí jeho zastánci připouštějí, že bez SJKD nebude propojení na MHD tak komfortní, jak u současného nádraží, ale ten SJKD raději nepostavíme.

Však na Zvonařku se taky žádná smysluplná MHD za celých 40 let nezavedla a funguje, tak proč si s tím dělat hlavu u odsunutého nádraží ...

+6/−1
28.2.2018 21:47

P57a38v72e28l 54S45c42h56e24l89l58e 3721673653767

tak proto je super, že postavíme nádraží v centru. A to, že ta lokalita byla do teď nevyužívaná je kvůli vám, aktivistům. Je super, že konečně necháte blokování a společně s nádražím se vybuduje i MHD. Takže konečně zavedeme MHD i na Zvonařku.

+3/−4
28.2.2018 21:53

I83v88a53n 64H38o44l19a43s 5497217228957

> že konečně necháte blokován

Moment, asi si mě ve své mladické nerozvážnosti s někým pletete. Můžeme tmi laskavě říci, CO jsem JÁ kdy blokoval?

> Takže konečně zavedeme MHD i na Zvonařku.

Jistě, 40 let se MUSELO čekat, než se k ÚAN nádraží přesune i vlakové nádraží. Jinak řečeno - na samotné cestující centrálního autobusového nádraží se 40 let. To je LEŽ jako VĚŽ - v žádném dokumentu třeba k přelužce tramvajové trati do Plotní se nepíše, že se to odkládá, protože se tam nejprve ještě musí přesunout železniční nádraží

A teď se podle vás vše změní mávnutím kouzelného proutku. Prozradím vás sladké tajemství - nezmění, ono totiž není jak to změnit. Nádraží Řeka nikdy nemůže mít tak směrově dokonalou nabídku tras kapacitní MHD, jako má stávající nádraží (už proto, že ta MHD se tomu umístění nádraží přizpůsobovala 150 let, podle tramvajových tratí vznikaly atraktivní ulice .atd. atd.). A ani SJKD to úplně nesrovná - sice vyřeší jednoznačný prů ... s nedostatečnou kapacitou tramvajových tratí k Řece, ale stále bude muset velké množství lidí u starého nádraží přestoupit, ztracet čas dalším čekáním na další spoj ...

si o tom něco zjistěte, jak je to třeba s propustností křižovatky Nová Sady pro tu trať plánovanou po bulváru od Petrova k Řece - to jsou informace, které jsou známy už 10 let (jen se s nimi zastánci odsunu příliš nechlubí).

+5/−1
28.2.2018 22:02

V54á10c30l28a67v 92H65r17a52d82i27l 3954918332361

Brněnští zastupitelé v úterý definitivně podpořili odsun nádraží k řece Svratce

.

kolik jich tam má přímo nebo spíš přes svoje rozvětvený rodiny pozemky ;-D ?

.

klidně by to odhlasovali až 5 km za městem, kdyby tam měli pozemky ;-D

+3/−7
28.2.2018 20:26

P41a23v10e93l 86S74t62ř61í13t76e37c18k78ý 7479938332163

http://www.brnoplus.cz/nadrazi-u-reky-jak-je-to-s-temi-pozemky/

Můžete zkoumat a hledat. Ale ještě jedou pro vás. V jižním centru by se stavělo ať už bude nádraží kdekoli. Důležité je že pozemky pod variantou Řeka patří městu či dráhám..

+9/−1
28.2.2018 20:31

V41á48c87l56a93v 71H89r79a11d58i33l 3114708562711

to jsem neštudoval - vycházel jsem z obecného principu podobné veřejné výstavby jako dálnice apod. - v tom případě beru svoji poznámku zpět a zastupitelům se omlouvám :-( ....

+2/0
28.2.2018 20:48

I14v18a76n 30H48o26l35a30s 5907477278507

Za prvé nejde o pozemky POD nádražím, ale U nádraží.

Za druhé nejde o to, že by se tam stavělo, ale že ta hodnota pozemků (a staveb) se znásobí (ostatně o tom je ten článek, nečtěte jen titulky).

+2/−1
28.2.2018 21:03

P39a84v85e68l 57S58t20ř64í52t45e79c47k51ý 7209248842263

A v čem je problém? Tak bude mít větší hodnotu.. To jako že bude pozemek o něco atraktivnější tak tam raději nedělejme nic?

+4/0
28.2.2018 21:15

I39v60a41n 30H65o14l70a70s 5737847898167

> To jako že bude pozemek o něco atraktivnější tak tam raději nedělejme nic?

A nechcete tohle napsat tomu, kdo tohle opravdu tvrdí?? Já to rozhodně nejsem - já jen vyvracím vaše další podprahové tvrzení, že nádraží na hodnotu pozemků nemá žádný vliv (- stavělo by se tam stejně).

+1/0
28.2.2018 21:20

P27a95v18e75l 31S59t93ř24í88t74e51c59k91ý 7299688372383

To je ale vaše fabulace! V článku je jasně napsané že hodnota bude vyšší. Ano s nádražím budou pozemky atraktivnější, ale to něčemu vadí? Právě naopak! Opět mi dokazujete co jsem napsal níž..

+2/−1
28.2.2018 21:32

I77v37a11n 49H14o61l86a84s 5297737808257

>Ano s nádražím budou pozemky atraktivnější, ale to něčemu vadí?

Tak je to fabulace, nebo není, když sám potvrzujete, že ta cena vyšší bude?

Vy rovněž potvrzujete to, co jsem napsal níž.

0/0
28.2.2018 21:35

P97a82v73e30l 57S34t48ř70í70t29e59c29k70ý 7369638182813

Tak mi konečně napište v čem je problém že budou atraktivnější?

0/0
28.2.2018 21:42

I38v45a45n 42H41o94l56a87s 5667237448307

A já snad někde píšu, že v tom bude problém? Já jen poukazuji na to, že tvrzení, že "stavělo by se tak jako tak (implicitně majitelé pozemků nemají rozhodně žádný důvod lobbovat za odsun nádraží) zamlčuje podstatnou část pravdy.

Co tam máte dál?

0/−1
28.2.2018 21:45

P90a11v84e23l 98S90t90ř77í38t43e93c29k66ý 7669588762803

" nejde o to, že by se tam stavělo ale že ta hodnota pozemků (a staveb) se znásobí" A já se ptám v čem je problém? Proč by nemohli lobovat?

+1/−1
28.2.2018 21:56

I78v77a97n 78H12o89l38a45s 5817657878277

Vy tu neustále implicitně tvrdíte, že vlastně nikdo lobbovat nepotřebuje, protože "stavět se bude tak jako tak". A tím popíráte jakékoliv spekulace o tom, že někdo by mohl mít svůj osobní zájem na tom, aby se nádraží odsunulo.

Pokud stále nechápete ani to, co sám píšete, ...

0/−1
28.2.2018 22:05

P41a90v21e14l 49S79t28ř74í16t70e44c71k40ý 7529948502253

A vy zase "podprahově" tvrdíte že město nejedná ve svém zájmu ale jen vychází vstříc nějakým majitelům pozemků. Aspoň tak na mě vaše odpovědi působí.

+1/0
28.2.2018 22:14

I75v73a46n 78H17o86l45a45s 5517877208567

Když tak snadno souhlasíte s názorem, že každý, kdo má (byť dílčí a fakticky podepřené) výhrady proti tomu, s čím vy nekriticky souhlasíte, musí být "aktivista, který neustále něco blokuje", tak není divu, že dospějete i takovému závěru.

Město možná jedná ve svém zájmu - ovšem ten zájem je především urbanistický a ekonomický. Zájem dopravní je až poměrně vzadu (viz už "italská" studie z roku 2000 a současné argumenty KAM), což je u stavby, která je PRIMÁRNĚ určena pro dopravu, dost problematický postoj. A protože o dorpavu se zajímám prakticky celý život (a o ŽUB minimálně 25 let i profesně), tak v tom aktuálním rozhodnutí města prostě vidím značná dopravní rizika, která jsou přitom zjevně zastánci odsunu ignorována, bez věcných argumentů popírána, či retušována.

Co tam máte dál?

+1/−1
28.2.2018 22:19

P77a27v35e13l 59S96t52ř82í24t26e86c39k12ý 7749178422353

No tohle vlákno bylo původně o cenách pozemků :)

Jinak ano, vycházím ze závěrů KAMu. A ten byl, že pro rozvoj Brna je přesun k řece nejvýhodnější. (Na to proč původně pro Petrov laděná KAM změnila názor se zeptejte jich) Rizika jsou ale u všech variant. (můj názor je že je Petrov rizikovější a zatím jste mě vůbec nepřesvědčil že tomu tak není)..

+1/0
28.2.2018 22:35

I48v58a94n 86H29o16l90a50s 5477347138757

> Jinak ano, vycházím ze závěrů KAMu

Takže z předžvýkaných a PR zpracovaných informací. Děkuji za potvrzení toho, co bylo od počátku zřejmé. Ale zkuste se schválně podívat do těch primárních studíí a udělejte si vlastní názor (když svým oponentům tak rádi předhazujete ten nesmysl, že jedou podle "něčích notiček"). Pát tip, na co byste se měl zaměřit, jsem vám tady dal.

Znovu opakuji, že já tak činím 25 let a získal jsem i informace, ke kterým se veřejnost přímo nedostane. A bez ohledu na to, co tvrdí ekoaktivisté, ke kterým rozhodně nepatřím a v řadě případů mám k jejich názorům a záměrům naprosto odmítavý postoj, jsem holt dospěl k podobnému názoru, jako mají oni. Přesto mi dost vadí, když mě někdo navíc velmi sprostě (netvrdím, že přímo vy, ale dost tomu tleskáte) hází do jednoho pytle, a přitom vlastní názor má komplet zkopírovaný od někoho, kdo už v principu nemůže být nestranný a nezávislý.

0/0
28.2.2018 22:43

P68a97v90e17l 27S37c53h19e67l79l55e 3511673113587

jako fakt myslíte, že takovej Vokřál tam před dvaceti lety nakoupil pozemky s tím, že za dvacet let bude primátor? Pro přesun hlasoval i Hollan, fakt myslíte, že tenhle nevzdělaný, nikdy nepracující hochštapler podpořil přesun protože má u "Řeky" nakoupené hektary a společně s ultralevicovou sebrankou z Nesehnutí doufá, že by se na tom zahojili víc než na penězích od daňových poplatníků?

Proboha Andere, ti tvoji nohsledi jsou tak průhlední a tak neskutečně hloupí (chápu, co za materiál seženeš na filozovické fakultě...) ...

+8/−1
28.2.2018 20:41

I86v16a75n 41H78o12l19a12s 5397247688577

Na druhé straně to místy není o nic lepší - například trubkové, kteří neustále papouškují, jak úžasná MHD bude k nádraží u řeky, protože ty čáry na mapě tak krásně vypadají.

0/−1
28.2.2018 21:21

Š21t43e62f21a71n 48F16r55i27č95a 7322838463636

Odsunutí nádraží z centra s vybudovanou infrastrukturou je absurdní. Doufám, že se peníze na toto kocourkovští nenajdou dalších 100 let. I když o to asi developerům v této chvíli vůbec nejde. Rv

+4/−12
28.2.2018 19:47

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Najdete na iDNES.cz