V minulých třech letech dodával pivovar Starobrno zelené pivo před velikonočními svátky do vybraných restaurací pouze na Moravě.
"Byl však o něj takový zájem, že nyní se zelené pivo stává celonárodním pivním fenoménem. Bude dostupné prakticky všude," řekla Kateřina Eliášová, mluvčí pivovarnické skupiny Heineken, pod kterou Starobrno spadá.
Celkem mohou návštěvníci hospod a restaurací vypít dohromady až dva a půl tisíce hektolitrů tohoto zeleného piva. Čepovat ho bude na dva a půl tisíce podniků v zemi.
Podle vrchního sládka a vynálezce zeleného piva Petra Hauskrechta je nazelenalý mok způsobem, jak doplnit starou tradici, která velí na zelený čtvrtek pojíst něco zeleného.
Zelené pivo jen na Zelený čtvrtek
Receptura je samozřejmě tajná. je ale známo, že zelenou barvu pivo získalo speciální příměsí přírodního původu.
"Je charakteristické zelenkavým zabarvením, vysokým řízem, plností v chuti, příjemnou jemnou hořkostí a hustou pěnou," řekl jeden ze sládků pivovaru Starobrna, které začalo před třemi lety vařit pivo jako první.
Pivo světle zelené barvy se neprodává v lahvích, ale pouze v sudech. To proto, aby ho nebylo možné pít jindy než v určený den.
U zeleného piva však letošní pivní speciály nekončí. "Jeden připravíme na konci léta, tedy na Dožínky, a další bude Vánoční," dodal manažer Pavel Slavík, zástupce společnosti Heineken.