"Hodně nám v tom pomohlo ministerstvo průmyslu a obchodu a hlavně pařížská kancelář společnosti CzechTrade. Spořiče už dodáváme jedné francouzské firmě a nyní jsme před podpisem kontraktu s další společností přímo z Paříže. Můžeme tak jejich výrobu zvýšit o několik tisíc kusů měsíčně,“ říká obchodní ředitel společnosti Watersavers Radomír Božek.
Vstoupit na francouzský trh nebylo jednoduché. Brněnská společnost sice měla informaci, že Francouzi už na úsporu vody slyší, ale háček byl v tom, že neuznávají český atest.
Chtějí svůj, i když se v podstatě neliší. "Jenže je velmi drahý, a tak jsme zvažovali, co dál," říká Radomír Božek.
Řešení se nakonec našlo a francouzským laboratořím ani platit nemuseli. Začali spořiče vyrábět z materiálu, na který má výrobce francouzský certifikát.
Není to novinka, jen vývoj
Spořiče vody, které se dávají nejen na umyvadla, ale i na sprchy nebo WC, nejsou převratnou novinkou. "My jsme ho nevymysleli, nicméně jsme ho posunuli o několik tříd výš," vysvětluje obchodní úspěch Radomír Božek.
Tvrdí, že rozdíl oproti konkurenčním výrobkům je v tom, že se dá nastavit na různé průtoky.
V současnosti firma své výrobky posílá i do Ruska a teď se s nimi chystají proniknout na indický trh.