Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Zdeněk Neudert

Modřice se dočkají mostu. Ten současný nevyhovuje pěším ani autům

Představuje nejkratší cestu na tramvajovou zastávku, ale už léta je v havarijním stavu. Už příští rok by však v Modřicích mohla začít stavba nového mostu přes železniční trať v Benešově ulici. Místní po něm volali téměř dvacet let.

"Silnice je na mostě široká asi pět metrů, takže se na ní stěží vyhnou dvě osobní auta, nákladní v žádném případě. Chodníčky po stranách mostu jsou pouhý půlmetr široké, což je naprosto nevyhovující," popsal starosta Modřic Josef Šiška.

Už léta má navíc most výjimku, protože jeho spodní část není v dostatečné výšce nad trolejemi železnice. Most však patří stejně jako silnice Jihomoravskému kraji. Ten se letos rozhodl postavit Modřickým nový a zahrnul jej do svého investičního plánu.

Před týdnem dali stavbě zelenou i modřičtí zastupitelé na svém mimořádném zasedání. Schválili totiž potřebnou změnu v územním plánu.

"Když se před lety připravoval územní plán, počítalo se s tím, že nový most se nevejde na stávající místo a bude nutné přeložit část silnice. Proto se v místech, kde dnes stojí, počítalo se zelenou plochou," vysvětlil Šiška. Zastaralé řešení navíc počítalo s demolicí tří až čtyř rodinných domů.

Most za 35 milionů bude bezpečnější pro chodce i auta

Jednomyslné rozhodnutí zastupitelstva otevřelo cestu prvním krokům přípravy samotné stavby. Jihomoravský kraj nyní požádá stavební úřad ve Šlapanicích, pod nějž Modřice spadají, o vydání územního rozhodnutí, pro něž už má zpracované podklady.

"Stavba pak bude zcela v režii kraje. Jak ze stavebního, tak finančního hlediska. Nový most by měl přijít asi na pětatřicet milionů korun. Bude osm metrů široký, s dostatečným chodníkem po obou stranách. Chodce bude navíc od silnice oddělovat svodidlo a ocelová konstrukce. Starý most přijde strhnout," popsal starosta.

Chodci i řidiči tak budou z Modřic po Benešově ulici vyjíždět mnohem bezpečněji. Drobné dopravní nehody se na mostě stávají nejméně jednou týdně, most má "na kontě" i zmařené lidské životy.

Zároveň bude doprava na mostě mnohem plynulejší. V současnosti se před ním a za ním vytvářejí v dopravní špičce dlouhé kolony. "Po dobu stavby nového mostu se však musejí řidiči smířit s objízdnou trasou. Pro chodce bude postavena dočasná lávka, aby se dostali k tramvaji," uvedl Josef Šiška.