Kampaň nese název „Jsme víc než MHD“ a její součástí jsou téměř tři a půl tisíce letáků se sedmnácti různými vizuály. Ty nesou hesla jako „jsme nejlepší místo pro drby“, „jsme váš kosmetický salon“ nebo „jsme vaše seznamka“.
„Opět jsme vsadili na lehkou nadsázku, vtip a jednoduchost. Naším cílem je poukázat na to, že brněnská MHD nejsou jen a pouze vozy, jimiž lidé cestují a tráví v nich svůj čas,“ sděluje generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek.
Chovejte se jako doma, vyzývají v brněnské MHD. Cílí na nešvary cestujících![]() |
Na fotkách přitom nefigurují modelové ani zaměstnanci dopravního podniku, ale samotní cestující, kteří se přihlásili na výzvu DPMB. Asi dvacítka z nich předvádí situace, kdy se ve vozech hromadné dopravy například líčí, učí se, hrají karty či vyřizují pracovní hovory. Snímek dvou lidí nadšeně pozorujících malé dítě je pak opatřen heslem „jsme místo, kde o chůvy není nouze.“
„Tváří kampaně jsem se chtěla stát, protože Brno zbožňuju a hlavně brněnskou MHD využívám od šesti let. První věc, kterou jsem udělala, když jsem se sem přistěhovala, byla, že jsem si šla jako správná Brňačka koupit čtvrtletní šalinkartu a cítila se jako velká frajerka,“ svěřila se Šárka Toužínová.
Čučel jsem do mobilu, spadnul jsem pod šalinu. Zombíci nabádají k opatrnosti![]() |
„Jsem srdcař, MHD jezdím hlavně do práce, Brno miluji a nedám na něj dopustit. Po vícero cestách po světě považuji brněnskou MHD za nejlepší na světě, a proto jsem se na kampani chtěl podílet,“ podotkl Ondřej Makeš.
Aktuální kampaň má celkem tři fáze, zbylé dvě představí DPMB v průběhu tohoto roku. Podle něj jde o volné pokračování „náborovky“ z roku 2023. V té se objevila i sdělení jako „Chceš cinkat na holky? Staň se řidičem“, která vyvolala kritiku za sexismus, zároveň však dopravnímu podniku přivedla řadu řidičů i řidiček.