Při kontrolách zahraničních kamionů jsou dálniční policisté zvyklí očekávat leccos. Tak výrazné překročení maximální doby řízení, jaké zjistili u zahraničního řidiče mezi Pohořelicemi a Rajhradem ve směru na Brno, však podle svých slov nepamatují.
„Policisté už mají svoji zkušenost, z jakých zemí k nám jezdí řidiči, kteří si z předpisů moc těžkou hlavu nedělají. Při kontrole mají možnost stáhnout záznamy jízd za uplynulých osmadvacet dnů, a tak vidí, jestli řidič dodržuje například bezpečnostní přestávky,“ uvedl policejní mluvčí David Chaloupka.
Nad šoférem, na něhož narazili na dálnici D52, mohli policisté z Mikulova jenom kroutit hlavou. Za dané období čtyř týdnů se podle jejich zjištění dopustil šestatřiceti porušení předpisů, přičemž šest z nich patří do kategorie nejzávažnějších. Mezi nimi byla i více než dvacetihodinová jízda bez přerušení.
Kamion na D2 narazil do údržbářských vozů, jeden silničář zemřel |
„Je to víc než dvojnásobek doby, po kterou může řidič za den sedět za volantem,“ podotkl mluvčí.
„Spočítat, kolik hodin může řidič kamionu jet bez odpočinku, není snadné. V potaz se bere doba od posledního odpočinku, v týdnu však existují výjimky, dvakrát za týden si řidič může dobu protáhnout, záleží na řadě okolností. Předpisy v kamionové době jsou poměrně složité, zjednodušit to nelze. Dvacet hodin v tahu je však extrém naprosto ojedinělý přestupek,“ upřesnil Chaloupka.
Policisté upozorňují, že překračování maximální doby jízdy je bezohledné vůči ostatním účastníkům silničního provozu. Roste riziko dopravní nehody.
Ke stanovení maximální výše kauce pro autodopravce přispěla i skutečnost, že řidič nebyl schopen předložit odpovídají eurolicenci. Přestupkové řízení zároveň čeká samotného řidiče.