ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Jihomoravský kraj je jako stát ve státě, to mu však přináší potíže

Tam, kde ostatní kraje jednotně volí standardní řešení, jihomoravská vláda často razí svéráznou cestu. Klíčová rozhodnutí, jež mají dopad na většinu obyvatel, zkrátka dělá po svém. A to s sebou nese velkou míru rizika.

Je to i případ nákupu vlastních vlaků za téměř sedm miliard korun. „Může to dopadnout velmi dobře, ale potenciálně je v tomto nezvyklém kroku spousta rizik,“ hodnotí Filip Hrůza, ředitel Institutu veřejné správy při Masarykově univerzitě v Brně.

Podobně „svérázným“ způsobem se kraj postavil také k celé řadě jiných problémů. Redakce MF DNES zmapovala ty nejzásadnější.

Tento článek je součástí exkluzivního obsahu

První 3 měsíce za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně.
Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte premium? Přihlaste se

Nepropásněte
velikonoční nadílku!

Premium na 3 měsíce za cenu jednoho.
Nabídka platí jen do konce Velikonoc.

Témata: Jihomoravský kraj, Zpravodajství, Brno-město, stávka, Roman Hanák, sociální služby, ČSSD, České dráhy, Masarykova univerzita, Podzim, Marek Šlapal, Pavel Franěk, Integrovaný dopravní systém, Berlín, Bergamo, Milán, Ostrava, Varšava