Výkonná ředitelka Masarykova okruhu Ivana Ulmanová | foto: Radek Miča

Jezdím jen na skútru, přiznala čtenářům iDNES.cz ředitelka Masarykova okruhu

  • 5
Už třetí rok je výkonnou ředitelkou Masarykova okruhu. Ten pod rukama Ivany Ulmanové prosperuje. Letos získal nový asfaltový povrch a tradiční srpnová Velká cena vzkvétá. První žena okruhu na on-line rozhovoru iDNES.cz čtenářům odpovídá třeba na otázky ohledně závodů F1 v Brně.

A budou se tedy F1 v Brně jezdit? "Formule 1 by se v Brně mohla jezdit, ale musel by existovat sponzor, který zaplatí cca 500 milionů korun. Ve městě by musely stát minimálně 3 pětihvězdičkové hotely a lidé by za závod museli být ochotni zaplatit asi 5 000 korun," naznačila.

. odpovědi Ivany Ulmanové čtěte - zde

V diskusi se čtenáři přišla řeč i na veterány. "Neplánujete nějaký podobný podnik, jako býval Bohemo Grand Prix v roce 1997 nebo Thoroughbread Grand Prix čistě jen pro historické sportovní vozy Can-Am, F1 atd.?" ptal se Milan. "Neplánujeme, ale poznamenala jsem si jako možný podnik do budoucna," naznačila Ulmanová.

Na otázky hluku, jež z okruhu vychází, a na budování protihlukové stěny směrem na Žebětín se ptal Zdeněk. "Snažíme se opravdu hodně, abychom hlučeli co nejméně. Včera jsem tu měla jezdce, kteří si přáli testovat hodinu dvě po skončení provozu. Byli a budou vždy striktně zamítnuti. Problém je i s vykáceným lesem, který byl přirozenou hlukovou bariérou. Problém však není v nadměrné hlučnosti, tu pravidelně měříme, ale spíše v intenzitě. Ale věřte, bydlím u dálnice a problém je stejný," odpověděla první žena okruhu.

. ivana ulmanová

Energická žena díky okruhu propaguje i Brno, přestože pochází z Prahy.
Vystudovala pedagogickou fakultu a dlouho spolupracovala s Karlem Abrahamem starším v jeho firmě. Na okruh přišla až v roce 2006.
Výsledky jsou však vidět. Loňská Velká cena dostala ocenění za nejlépe zorganizovanou akci v roce 2007 od asociace jezdců a týmů.

Se čtenářem Buggatim se Ulmanová shodla na tom, že motoristický sport je ze strany tuzemských médií utlačován na úkor fotbalu a hokeje. "Hrozně mě to mrzí. Lidé, kteří zmiňované sporty protlačují, nikdy nenavštívili motoristický podnik a nevědí, o co přicházejí," naznačila.

Ivana Ulmanová se čtenářům iDNES.cz svěřila i se svým řidičským umem. "Auto řídím ráda... Motorku jsem nikdy neřídila, jezdím jen na skútru a jsem svému okolí nebezpečná. Nezvládám to ani v patnáctikilometrové rychlosti," prozradila.

Na závody přijede i Topolánek
Doposud se Ulmanová potýkala s nezájmem z nejvyšších státních míst. "Přestože organizujeme největší sportovní akci v republice," podotkla. Ale zdá se, že i tyto bariéry jsou prolomeny. Stalo se tak po nedávné návštěvě předsedy Poslanecké sněmovny Miloslava Vlčka.

Přesně za měsíc, 17. srpna, by se měl ve VIP zóně objevit i premiér Mirek Topolánek, který doposud účast odmítal. "Prozatím jeho nahlášená návštěva nebyla zrušena, tak věřím, že mu předvedeme, jak vypadá největší sportovní podnik v České republice," uvedla Ulmanová.

Ráda by okruh ještě více zvelebila a zkvalitnila dopravu k němu. "Ale nejde to tak rychle. Letos jsme museli zaplatit nový povrch. Ale standard, na který jsou fanoušci zvyklí, najdou při Velké ceně i letos," vzkázala.