„Vedení města se přiklonilo k variantě zákazu vjezdu osobních přepravníků se samovyvažovacím zařízením do pěší zóny a zachování možnosti vjezdu elektrokoloběžek,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.
Podle něj by se zákazem koloběžek až příliš omezily možnosti využívání. „Elektrokoloběžky budou mít v pěší zóně sníženou rychlost. Zároveň by je uživatelé odkládali dále od pěší zóny a směl by je využívat pouze jeden člověk,“ doplnil mluvčí.
Zástupce společnosti Bolt, která v Brně koloběžky nabízí, Peter Mesarč již dříve řekl, že existují i jiné možnosti, jak zvýšit bezpečnost, třeba právě snížení rychlosti.
Městská část Brno-střed usilovala o zákaz s ohledem na opakované stížnosti chodců. „Důvodem je jejich bezpečnost,“ prohlásil už v minulosti místostarosta Brna-střed Zdeněk Machů (ANO). Nyní nechtěl podobu nařízení komentovat. Zákaz, který by mohl platit nejdříve od poloviny roku, se má dotknout náměstí Svobody, Masarykovy, Rašínovy a přilehlých ulic.
Jezdí rychle, neslyšíte je. Lidé si stěžují na jednokolkaře, hrozí jim zákaz![]() |
Policisté už v minulosti upozornili, že právě jednokolkaři často nedbají pravidel. Správně musí jejich jezdci jezdit po chodníku rychlostí srovnatelnou s chůzí. A silnici mohou využít pouze tehdy, když je na ní nakreslený pruh pro cyklisty, jinak ne.
„Pohybuji se stejně rychle jako auto, padesátkou. Dřív jsem zkoušel koloběžku a kolo, ale jel jsem nižší rychlostí, maximálně 25, a hrozně blízko okolo mě jezdili řidiči aut, hlavně taxi a rozvoz jídla,“ vysvětlil muž reportérovi iDNES.cz přímo na náměstí Svobody při čekání na zakázku. Zdůraznil též, že dosud neměl jedinou nehodu. „Po chodnících nejezdím, protože jsou úzké a je na nich hodně lidí,“ poznamenal.
4. října 2024 |