Hodonín v rozpočtu na lávku počítá s patnácti miliony korun, stavět se má napřesrok.
„V nejbližší době chceme vypsat výběrové řízení na dodavatele projektové dokumentace. Pro bezpečnost obyvatel nejen Hodonína, ale i přespolních je opravdu důležitá. Je velmi nepříjemné tudy procházet. Sama jsem tam chodila s kočárkem s mojí dcerou a jsem všemi deseti pro, aby tam lávka byla,“ říká hodonínská radní Terézia Mlýnková Išková (Svobodní).
Podobně k tomu přistupují i lidé z Hodonína. Přemostění rušné silnice předloni ovládlo veřejné hlasování o prioritách města, na které by se mělo vedení radnice zaměřit. Projekt počítá s dřevěnou lávkou s ocelovou konstrukcí, která má být 55 metrů dlouhá a tři metry široká. Nad silnicí se bude klenout ve výšce šesti metrů.
Stavba je ale dlouhodobě trnem v oku opozici. Ředitelství silnic a dálnic totiž počítá s tím, že silnici I/55 přebuduje na dálnici D55. Bude se tak rozšiřovat, změní se její parametry a lávka bude muset opět zmizet.
„Lávka bude stát patnáct milionů a bude na místě pět nebo šest let,“ nechal se na zasedání zastupitelstva, které schvalovalo letošní rozpočet, slyšet opoziční zastupitel Ivo Knápek (Změna). Vyzval proto vedení obce, aby výstavbu zastavilo.
Podle něj se dálnice má už na podzim roku 2021 dostat na území okresu Hodonín, konkrétně do lokality u Moravského Písku. V dalších letech se pak bude pracovat právě v místě plánované lávky.
„Podchod je přitom vzdálený zhruba kilometr. Bylo by vhodné toto rozhodnutí přehodnotit,“ uvedl Knápek.