Jeho společnost, známá i pod dnes už bývalým názvem Daite, působí napříč sportovními odvětvími. Tým má zázemí v Brně, odkud řídí a dodává technologie prohlubující zážitek z dramatických soubojů po celém světě - od Malajsie, přes Egypt až třeba po Kolumbii.
Příběh rokuJan Smrček se účastní soutěže EY Podnikatel roku a soutěží i o cenu čtenářů za nejlepší podnikatelský příběh. Hlasovat pro něj můžete v anketě ZDE |
Smrčkův podnikatelský příběh se začal psát před 18 lety. Zrovna působil v Londýně, když se mu ozval otec, že potřebuje pomoct s byznysem. Po krátké době se jejich cesty rozešly. Jan Smrček nejdřív poskytoval jen hardware, záhy však přidal i software a mohl tak postavit první vlastní kostku nad ledovou plochou v Třebíči.
Hned poté následovala o poznání náročnější zakázka pro novou arénu v Třinci. „Do té doby jsme měli obrat asi 7 milionů korun, tahle byla snad za 65 milionů. Museli jsme nabrat vývojáře, na přípravu jsme měli zhruba rok,“ popisuje Smrček.
Zlomová zakázka se povedla. Následně s týmem vyhrál tendry na nové kostky v Liberci a Hradci Králové. Ozvali se i z Vítkovic, kde se chystala aréna na hokejový šampionát 2015. Po vzoru konkurence se pak vypravili ukázat se na výstavu v Amsterdamu. A zakázky ze zahraničí se začali kupit. „Barcelona, Tottenham Hotspur, Manchester United. Máme i Inter Miami vlastněný Davidem Beckhamem, kde náš partner stavěl LED obrazovky a my mu dodávali systém řízení,“ vyzdvihuje podnikatel.
Kromě systémů na stadionech je dalším důležitým produktem GST video asistent rozhodčího neboli VAR, v případě fotbalu doplněný o virtuální ofsajdovou čárou. Jako jedna z mála má na něj Smrčkova firma certifikaci od světové federace FIFA. Nejde ale jen o fotbal a hokej. Vlastní systémy propůjčuje v rugby, házené či basketbalu. „Rozšíření systému VAR je pro nás zajímavé v tom, že jednáme přímo s federací a když uspějeme, dodáme ho všem klubům v lize, třeba na 14 stadionů zároveň,“ dodává Smrček.
Pro Jana Smrčka hlasujte v anketě ZDE |
I když se Smrčkův byznys rozjel do vysokých mezinárodních otáček a zahrnuje věhlasné kluby, jeho firma zůstává ve srovnání s konkurencí skromným podnikem. Dominuje mu mladý kolektiv čítající něco přes 30 zaměstnanců. Ajťáky si totiž díky spolupráci s Masarykovou univerzitou, kde má i své kanceláře, vychovává vlastní. A pořád se hlásí další.