![]() |
K38a67r30e70l 97F96a76j69t 5308972601433No jo, já vím, že DPMB je moloch kde nejde moc věcí řešit operativně (snad s výjimkou neočekávaných poruch a nehod) a musí se i myslet na to co po době úspory (třeba při snížení personálu). Ale když vidím kloubové tramvaje s dalším přiřazeným vozem, ve kterém jede v normální denní dobu dohromady ani ne deset lidí a o minutu, dvě později další spoj, který je na tom stejně tak se efektivitě trošku podivuju. Zastávky u křižovatek (resp. za křižovatkami), zdaleka ne jen na páteřních trasách každou chvíli se stojícími vozy MHD až do ní, protože zastávka není konstruována na to, aby tam současně stály tři vozy (nebo dva prodloužené), takže to tak s četností dopravy nemohlo bývat dříve, protože toto běžné nebylo, linky které až na poslední krátký úsek kopírují jedna druhou (134 - 136 nebo nově Campus zastávku před konečnou v Lískovci a kritizovaný způsob plánovaní dostavby v Lesné), zajíždění do nesmyslných lokalit kvůli pár metrům (autobus u MU, kde stejně všichni jdou na tramvaj), etc. Přitom velká část lidí dnes chodí na MHD podle jízdního řádu, takže prodloužením mimošpičkových intervalů o 1-3 minuty by se zase tak moc nestalo a úspory by to přineslo obrovské. Chápu, že jízdní řády sítě MHD se tvoří na dlouho dobu a nejde je úplně měnit co týden, ale prostě prostor pro šetření či zefektivnění jde určitě více než v jiných oblastech. |
![]() |
I74v13a35n 32H23o26l66a29s 7220252153709"ve kterém jede v normální denní dobu dohromady ani ne deset lidí a o minutu, dvě později další spoj, který je na tom stejně tak se efektivitě trošku podivuju" To ovšem dost záleží na tom, kde (+ v kterou konkrétní dobu a ve kterém směru - do centra x z centra) se díváte. V centru asi takový obrázek moc častý nebude. A přes centrum holt jedou všechny tramvaje, takže tu kapacitu musíte dimenzovat na ně. Navíc, pokud chcete měnit interval, tak by se musel změnit všude (neb přestupní vazby v takové dopravě). |
![]() |
T79o31m92á16š 92T68a27t44í26č42e97k 5890462940868Představ si, že to nejde udělat jinak, než aby po většinu dne jezdily šaliny, busy, trajfy a vlaky jedním směrem narvané a druhým skoro prázdné. Pořád lepší než kolony tunovéch pixlí na vožení jedněch hýždí. |
![]() |
K89a12r57e78l 13N73o28v65á75k 6354783675829Tramvaje na vesnici |
![]() |
V73l38a54d22i62m59í90r 75M13a69l75ý 7603803260266Myslíte Jablonec? |
![]() |
B41r14o44n84i27s38l76a27v 63G46a11b95r61y65š 2272809241To jsi ve špatném regionu. Tramvaje na vesnici jezdí na Ostravsku. |