Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvCelkem o víkendu stavební firma za pomoci těžkých strojů snesla a následně rozdrtila třináct nosníků o hmotnosti dosahující třiceti tun. „Materiál ze zbouraného mostu, betonový recyklát, následně předrtíme a opět využijeme v násypu zemního tělesa,“ popsal hlavní stavbyvedoucí Jan Dokoupil ze společnosti MI Roads.
Kvůli pracím byly zcela uzavřené ulice Havránkova a Kšírova, které pod dálnicí procházejí. Částečné omezení platilo i na železnici, kde byl provoz veden pouze po jedné koleji. Koridor totiž taky prochází pod D1. „Jde o poslední demoliční práce v jízdním pásu ve směru na Prahu,“ doplnil Dokoupil.
Právě jízdní pás ve směru na Prahu je od loňského léta uzavřený ve zhruba dvoukilometrovém a velmi vytíženém úseku mezi křižovatkami s dálnicí D2 a silnicí I/52 ve směru na Vídeň.
Na rozšíření D1 u Brna se pracuje i o svátcích a v noci, hájil stavbaře ministr![]() |
„Letos finálně rozšíříme levý jízdní pás ve směru na Prahu a převedeme na něj provoz, opět v režimu 2+2. Následně nás čeká demolice pravé poloviny mostní estakády a v roce 2025 dokončíme rozšíření dálnice ve směru na Ostravu,“ přiblížil harmonogram prací mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Předpoklad uvedení stavby do provozu, tedy v celé šíři šesti pruhů, je v červnu příštího roku.

Místo bourání dálničního mostu.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz