Diskuze

Brno se stává městem důchodců, mladí odcházejí do nových bytů v okolí

Developeři staví v okolí Brna stovky bytů. Do nich se z velké části stěhují mladé páry a rodiny z krajského města. Ceny jsou pro ně dostupnější. Brno se tak mění v město důchodců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Na to, jak zastavit exodus Brňanů, hledá recept i samotné Brno."

Určitě ne tak, jak to dělá: omezování dopravy, systém parkování, neexistující parkoviště, předražená MHD, nekoordinace oprav (nemožnost dopravy a tak likvidace podnikatelů v centru), neexistující stavební pozemky - jak pro bydlení, tak pro firmy, atd ...

0 0
možnosti
Foto

Možná kdyby město nabídlo byty pracovitým mladým rodinám s dětmi... oh wait, rapid rehousing! Nezbylo by na notorické dlužníky z ulice!

3 1
možnosti

Musíme modré zóny víc namodřit a trend se určitě změní.

2 1
možnosti

Tak ono je to drahý i za tu půlku...

4 0
možnosti

jo ja si koupim byt ve meste za 7 mega a budu tam parkovat jen jednim autem. to radeji pujdu do nejake vesnice kousek od brna. :-)

3 0
možnosti

Pokud půjdete do nějaké vesnice u Brna, tak se může za chvíli stát že v Brně nezaparkujete ani tím jedním. A pokud bydlíte v Brně, tak nač vám je víc aut? Často nepotřebujete ani to jedno.

2 2
možnosti

Pokud jdu na vesnici, tak se vším všudy. V pořádku, ale chci aby děti chodily do místní vesnické školy, koupeme se v rybníce, tancujeme za zvuků místní kutálky, jako kulturu pěstuji místní kulturák s ochotníky a zábavami. Ale ne jen kvůli levnějším pozemkům a dojíždět do Brna, ve dvou, ve třech, ve čtyřech - nejlépe ještě alespoň ve 2 autech. Myslím, že dojezdová doba 20min platí, ale tak ve 2h ráno. Taky Brno musí zavést přísné modré zóny, protože nelze město zaplavit auty "pendlerů". Takže shrnutí - dělám v Brně v kanclu, bydlím v Brně, dělám na vsi v řepě, bydlím na vsi. !

3 4
možnosti

Je to trochu extrémně podané, ale v zásadě bych souhlasil. Není možné jen slíznout smetanu v podobě levnějšího bytu a klidu na vsi, ale využívat dál možností velkověsta, ale starosti a financování chtít po jiných.

1 0
možnosti

Pokud jezdíte denně do Brna za prací a zábavou, tak se úspora 3 miliony na bydlení mimo Brno nevyplatí. Náklady, ztráta času a nepohodlí je dražší.

A ty uváděné časy dojezdu do Brna jsou pouze teoretické. Praktické časy v době dopravních špiček jsou několikanásobné. Navíc parkování v Brně se neustále přitvrzuje a čím víc aut bude do Brna dojíždět, tak tím víc se bude přitvrzovat. Takže se klidně může stát, že budete parkovat na nějakém záchytném parkovišti na okraji Brna a dál pojedete MHD.

4 4
možnosti
Foto

3 míče neprojezdíte.

4 0
možnosti

Musíme rozšířit čistírnu odpadních vod, mít dostatek veřejných ploch pro mateřské školy a školu a nevíme, co udělá doprava. To všechno jsou věci, na které developeři moc nehledí, ale které by mohly přinést problémy

Ale hledí. Resp. když jim dá město při stavebním řízení námitku, že s výstavbou nesouhlasí, protože není dostatečná kapacita ČOV, tak se s tím musí developeři nějak vypořádat.

2 0
možnosti

J43a87n 35K24u66d86e71r94a

16. 7. 2019 9:17

Osobně znám případ kdy paní po zaplacení nájmu a služeb zůstalo v kapse doslova pár stokorun. Obrovský 3+1 byt v centru, žije tam sama, stěhovat se do menšího nechce, je tady zvyklá.

3 0
možnosti

Já zase znám případ, kdy je obrovský byt v centru levnější než menší novostavba. Stačí když ho máte ve vlastnictví s vlastním topením a ohřevem vody. Do fondu oprav se platí minimum, protože barák je opravený a žádné velké investice v příštích minimálně dvaceti letech potřebovat nebude.

1 0
možnosti
Foto

I pro důchodce jsou novostavby, dnes bezbariérové, daleko příhodnější, než byty ve staré zástavbě. Nejenom topení je levnější, ale veškeré zařízení odpovídá současným standartům.

Panelák bylo kdysi nouzové řešení, tím bude i v budoucnu.

3 0
možnosti