Brno chce cílit na turisty z Polska a Asie, přivést je má zábava v centru

  17:12aktualizováno  17:12
Zábavné, živé, přátelské a historické, ale málo autentické a bez většího taháku. Takovým způsobem hodnotí Brno turisté z ciziny. Vyplývá to z průzkumů, které si město nechalo zpracovat. Na základě získaných dat nyní Brno plánuje spustit nové marketingové kampaně.

Jakubské náměstí se mění v noci na jednu velkou párty. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Velký potenciál vidí hlavně v Polsku a Asii, kde se Brno zatím nijak výrazně neprezentovalo. Návštěvnost chce celkově zvýšit až o čtvrtinu, přičemž nyní město každý rok navštíví kolem půl milionu turistů.

Doposud magistrát vycházel pouze z dat Českého statistického úřadu, nové analýzy však nabízejí ucelenější a přesnější pohled na turismus v Brně.

„Potvrdilo se, že pro návštěvníky je nejatraktivnější centrum města a Špilberk. A že 86 procent z nich plánuje vrátit se,“ přiblížila vedoucí kanceláře marketingu a zahraničních vztahů města Barbora Podhrázská.

První výzkum se soustředil na celkovou poptávku, jeho tvůrci oslovili 1 500 turistů. Stejný počet lidí pak odpovídal také v druhém průzkumu týkajícím se image města. Zacílili ale pouze na turisty ze Slovenska, Polska, Německa a Rakouska.

Téměř 90 procent všech zahraničních turistů pochází z Evropy, z toho téměř polovina ze zmiňovaných čtyř sousedních zemí. Jen sedm procent přijíždí z Asie a čtyři procenta z Ameriky.

„Zjistili jsme, že Slováci a Poláci chtějí na svých cestách do měst především relaxovat, nezřídka jezdí také za svými známými a příbuznými. Němci a Rakušané pak výrazně častěji vyhledávají kulturní zážitky, zábavu nebo nákupy,“ podotkla Podhrázská.

Město budou propagovat úspěšné osobnosti

Město už má na základě výsledků vypracovaný marketingový plán, podle něhož se bude snažit nalákat do Brna mnohem více turistů. Jedním ze způsobů, jak o sobě dát vědět, bude intenzivnější spolupráce s partnerskými městy, kterých má Brno šestnáct.

Kromě evropských zemí chtějí zacílit také na ty asijské, hlavně Japonsko a Jižní Koreu. „Doposud jsme se totiž prezentovali víceméně pouze v Česku,“ konstatovala Podhrázská.

Právě v Jižní Koreji má Brno partnerské město Tedžon, na něž se může obrátit. Plánuje se prezentovat například prostřednictvím různých festivalů. „Využijeme konkrétní vazby, které už na města máme,“ nastínila radní pro oblast marketingu a cestovního ruchu Petra Rusňáková (ANO).

Zástupci města se tak spojí s konkrétními komunitami a odprezentují například příběhy úspěšných lidí z Brna, jež by mohly zaujmout. Konkrétní osobnosti teprve vyberou.

„Půjde o ambasadory, kteří přiblíží cizincům Brno svým pohledem. Nechceme nekomunikativní kampaň prostřednictvím letáčků,“ má jasno Podhrázská.

Nejčastěji přijíždí vzdělaní lidé ve středním věku

Brno mají v plánu představovat jako město, kam jde vyrazit za zábavou. Například Němci sem směřují na MotoGP, protože je tady na jejich poměry levně, o ostatních akcích toho ale mnoho nevědí.

„K Praze a Vídni patří památky, kvůli kterým tam turisté jezdí. Brno chceme proto odlišit a prezentovat ho jako místo, kam lze do centra vyrazit za zábavou do barů nebo kaváren,“ nastínila Podhrázská.

Výrazně větší péči chce město věnovat hlavně Polsku, kde marketing podle Rusňákové pokulhává. „Nebyla tu žádná cílená kampaň, a to chceme změnit,“ podotkla.

Z výzkumu totiž vyplynulo, že téměř 70 procent Poláků sice Brno zná, ale geograficky i kulturně blíž je jim Ostrava nebo Liberec. Brno si pojí hlavně s historií, památkami a architekturou, vnímají ho jako menší Prahu, jen cenově dostupnější a přátelštější.

A jaký je nejtypičtější návštěvník Brna? Podle výsledků průzkumu jde o muže ve věku okolo 37 let s vyšším vzděláním, jenž finančně nestrádá. A právě lidé ve středním věku s rodinou tvoří nejpočetnější skupinu, která do Brna jezdí – jedná se až o 30 procent z celkového počtu turistů.

Nejčtenější

Řidiče přepadl hlad, kamion odstavil na rušné silnici a šel si pro oběd

Řidič odstavil v Břeclavi svůj kamion v rušné Sovadinově ulici a odešel do...

Svérázným způsobem vyřešil v úterý kručení prázdného žaludku řidič kamionu v Břeclavi. Svou soupravu zaparkoval přímo...

Do policejního autoparku přibylo zabavené Audi RS6, které propadlo státu

Jihomoravská dopravní policie od prosince 2018 využívá Audi RS6, které předtím...

Nový výstavní kus mají ve svých garážích jihomoravští dopravní policisté. Od prosince využívají vůz Audi RS6, který...

Hokejové Brno hlásí posilu, přivábilo zkušeného obránce Michálka

Obránce Zbyněk Michálek při tréninku českých hokejistů  v Praze před Channel...

Hokejisty Komety Brno posílil šestatřicetiletý obránce Zbyněk Michálek. Dlouholetý hráč NHL a držitel dvou medailí z...

Brno otevře na dolním nádraží další čekárnu, vytvoří ji osm kontejnerů

Novou čekárnu na brněnském dolním nádraží má tvořit osm mobilních kontejnerů.

Okolí dolního vlakového nádraží v Brně, které nyní používají tisíce lidí denně kvůli roční výluce hlavního nádraží,...

U brněnské nemocnice se chystá nová čtvrť, starostové se bojí přívalu aut

Ilustrační snímek

Nezastavěný prostor u bohunické nemocnice v Brně se nejspíš už brzy začne měnit v novou čtvrť. Přes tisíc bytů tam chce...

Další z rubriky

Otevřeli největší vinařskou laboratoř v Česku. Zpracuje tisíce vzorků

Laborantka Žaneta Beňová přijímá nové referenční vzorky vín v nové laboratoři,...

Ve Velkých Bílovicích na Břeclavsku začala fungovat největší komerční vinařská laboratoř v České republice. Pro...

Cestovatele lákají do Brna historky z putování i poslední výdobytky vědy

Brněnské výstaviště hostí veletrh cestovního ruchu. Na české luhy a háje se...

Cestovatelská horečka na čtyři dny zachvátila brněnské výstaviště. Pod jednou střechou se tu potkávají vystavovatelé...

Kuřim nabobtná o třetinu, developer musí postavit také školku

V nové čtvrti Kuřimi má najít bydlení téměř 3 500 lidí. První práce developer...

Díky nové čtvrti vzroste počet obyvatel v Kuřimi o třetinu. V dojezdové vzdálenosti od Brna vznikne tisícovka bytů a...

3 nejčastější úrazy dětí a první pomoc: Víte, jak se zachovat?
3 nejčastější úrazy dětí a první pomoc: Víte, jak se zachovat?

Hlídáte je jako ostříž, ale stačí vteřinka nepozornosti a neštěstí je na světě. Pád na hlavičku, opaření nebo vdechnutí předmětu patří mezi nejčastější úrazy dětí. Jak je správně ošetřit, aby následky byly co nejmírnější?

Najdete na iDNES.cz