- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řidičů je málo.....maximálně mu šéf řekne- To neděláš dobře ,Jaromíre,s těma sirkama....
moja žena ešte ako mladá šoférka sa snažila predbehnúť pomaly idúci kamión, ten ale začal kontinuálne s ňou pridávať plyn a ubral až keď bol oproti blízko kamión - skrátka sa s ňou zahral (aj so spolucestujúcimi) ruskú ruletu. Aj takí sú šoféri - neváhajú ohroziť životy len kvôli svojmu egu/poruche neviem čomu.
Tihle půlmozci poslouchají policejní hlášení. Jeden takovej kamioňák zastavil levý pruh D1 i přestože zůžení bylo 5 km před ním, ale levá strana i s kamiony stála. Jednoduše jsem zavolal na 158, vše nahlásil, dispečer slíbil, že tam někoho pošle a hned to asi i předal do vysílačky. Měli jste vidět jak rychle a ochotně se ten hrdina zařadil Spousta lidí se bojí na 158 volat, ale měl jsem diskusi i s policistou a ten mně jen potvrdil, že od toho tady ta linka je.
Zvídavá otázka:
Naplňuje najíždění kamionem na někoho definici "útoku se zbraní"?
Problémem je, že lidé neznají předpisy a myslí si, že mají přednost a právo, které ale nemají... ZIP je nejběžnější ukázkou hlouposti řidičů, kdy jedni nepouští před sebe a jiní se zas řadí dříve a prodlužují uměle zácpu. Pak nejlepší jsou ti, kteří se musí mermomocí zařídit, i když mají zrovna pustit projíždějící auto... Je mi smutno, když denně řídím a vidím, že lidi při řízení ani nejsou schopní použít logiku...
V Čechách, Polsku atd. se jedná o tzv. východoevropský model zipu. Tzn. řidiči jedoucí v průběžném jízdním pruhu přejíždí záměrně i těsně před zúžením do pruhu který se bude zužovat protože je v něm někdy třeba o tři auta kratší fronta. Tam se pak cpou hlava nehlava do průběžného pruhu a tím vzniká situace, že průběžný pruh víceméně stojí a jeho délka narůstá, kdežto pruh který končí je výrazně kratší a auta jedou. ZIP jako takový je dobrá myšlenka a třeba v Německu i dobře funguje, protože se tam jezdí celkem kultivovaně. Pro východoevropské indiány trýzněné nespočetnými a permanentními uzavírkami pruhů, je to kolbiště a šance jak dát saze těm ruksakům před sebou . Tím ze sebe nedělám lepšího, protože to dělám už také. V duchu hesla Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi víti. Jedu automaticky do kratšího pruhu i když vím, že bude končit a narvu se tam.
Na českých silnicích se ale také užije i více legrace než třeba v Německu. Cyklista jede po silnici vedle níž mimochodem vede souběžně krásná cyklostezka. Za ním kamion s řidičem rudým vzteky, který ho nemůže předjet protože v protisměru jedou auta. Pak ho předjede a naschvál jede co nejblíže ke krajnici na níž je centimetrová vrstva žlutého prachu z uschlého rozježděného jílu. Cyklista mizí v oblaku prachu jak při bouři na Sahaře. Místo zdravého pobytu na vzduchu má plíce jak Lumír Sakmar po šichtě. Proč ale nejel v klidu po krásné asfaltové cyklostezce za miliony, to je záhada hlavolamu.
ale pokud se delky tech front srovnaji, tak jedine dobre
Pokud řidič svým počínám ohrožuje ostatní auta, může to být bráno jako veřejné ohrožení a podobně. Takové chování je velmi nebezpečné, protože kamion je mnohatunový kolos a kdyby se cokoliv stalo, odskáčou to hlavně menší auta,“ sděluje Čížek.
Co to mele. Jak mohl ohrožovat auta? Jen bránil v předjíždění a naprosto to chápu! Je to před místem kde se sbíhaj 2 jízdní pruhy a auta v levém pruhu mají přednost, auta v pravém stojej a zas stojej. To znám mezi Benešovem a D1. Taky jsem z toho vždy nasr..ej.. Takže asi tak
Fakt mají auta v levém pruhu přednost? A nebo byste jen měl vrátit papíry, protože nevíte, jak se řadit při sbíhání dvou pruhů tzv. zipem? Zipuje se až v samotném místě sbíhání a ne, že se stojí v jedné frontě už kilometr předem, jak si zřejmě představuje frustrovaný kamioňák. A zjevně není sám.
Bohužel si spoustu řidičů myslí, že kolona na silnici je stejná jako fronta v obchodu. Ne není, využívejte celou šíři připojovacího pruhu, když je značka za 500 metrů konec pruhu - neznamená to že těch 500 metrů nemůžete dojet na konec.
Pak je tu i věc, že řidiči všeobecně, nemaj žádný respekt před tresty které jsou nastavené. Je naprosto neomluvitelné, že řidiči kamionů nejen že nevytvoří záchranou uličku, ale v kolonách klidně blokují i levý pruh.
Zde pomůže sankce která dopadne i na dopravce. Takového řidiče s kamionem je potřeba odstavit, klidně jen na 3 hodiny s tím, že se mu toto počítá "do výkonu". Po 3 hodinách, musí udělat bezpečnostní přestávku... Dispečer dané firmy bude mít radost, vidím telefonát k zákazníkovi "náš řidič jezdí jak dobytek, Váš náklad čeká 3 hodiny u silnice..,."
Úplně totožný případ asi 3 týdny nazpět při jízdě u kruhového objezdu v Olomouci směrem od Ostravy. Příjezd ke kruhovému objezdu, 300 m od něj kamion lehce přesahující do levého pruhu stojící v koloně. Při snaze o projetí k místu zúžení a zařazení daleko před tímto kamionem, řidič při zpozorování vozu ihned začíná najíždět do levého pruhu (v pravém pruhu nebyla překážka nutící vybočení). Asi 20 m jel středem, poté se trochu vrátil zpět do pravého pruhu. Při snaze o pokračování k místu zúžení a objetí kamionu začal náhled, když byl vůz v úrovní kabiny kamionu, najíždět do levého pruhu, i přes zastavení osobáku řidič kamionu pokračoval v najíždění až najel do osobního vozu a bylo vidět ohnutí pravého zpětného zrcátka a posunutí auta do strany. Řidič osobáku dále nepokračoval, zařadil se za kamion a pak začalo dobrá podívaná. Řidič osobního vozu, do kterého kamion najel, se jej snažil zastavit máváním z okna a pravděpodobně upozornit na dopravní nehodu, kterou způsobil. Při jízdě směrem na Mohelnici řidič kamionu asi 5 km nereagoval, až do zúžení, ve kterém řidič osobáku kamion donutil zastavit. Řidič osobáku, mladý kluk, vyšel ven a šel za řidičem, ten ani nestáhl okno, nevyšel ven. V zúžení logicky zácpa. Protože jsem nespěchal, chtěl jsem vidět, jak celá událost dopadne. No, po 10 minutách řidič kamionu, který se snažil i po zastavení ujet (vypadalo to, jako by na řidiče osobáku najížděl), vyšel ven a bůh ví co šli zkoumat. Škoda, neměl jsem u sebe telefon ani kameru v autě. To by byla podívaná....
Tak z videa je uplne jasne, ze ho nechce pustit predjet v levem a zazipovat podle zakona na zacatku zuzeni a zadna utrzena krajnice, nebo vymluvy, ktere dodal majitel firmy a majitelovi fimy. Pritom nez se nalozeny kamion rozjede, tak se zazipuji 2-3 auta, nez aby se o 2-3 auta prodluzovala kolona, stejne vetsinu kolon zpusobuji kamiony a jejich pomale rozjizdeni a dlouhe soupravy za 5 aut.