Diskuse k článku

Na trati Brno - Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění

Od prosince má mezi Prahou a jižní Moravou jezdit už šestadvacet vlaků tam i zpět, pak přibude ještě jeden. Kraj se ale bojí zpožďování regionálních linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a45r24e30k 74M96a64r50t72i27n 8669824486100

To je ta liberalizace v praxi? Ano. Zaplácaná kapacita rychlíků o pár vagonkách a regionálka, natož nákladka, se můžou jít vycpat. No, tak tohle se teda moc nepovedlo.

+3/0
20.9.2017 11:54

F35i21l21i81p 74H72e89r58c15í31k 9969492287825

Více vlaků RJ rozhodně vítám R^

+1/−4
19.9.2017 15:54

D82u59š82a92n 11D37ě97d22i54č 9715581985636

Na trati Praha-Plzeň taky pojede od prosince víc dálkových vlaků. Jsem moc zvědavej hlavně na úsek Praha-Beroun, kde už teď je kapacita i technický stav na hraně...8-o

+6/0
19.9.2017 14:34

J11a98n 68K79a43r92a77s 6614728416

Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád.

0/0
19.9.2017 14:22

J95a40n 46K93a65r39a91s 6334348786

Pokud se nepletu, když byla asi na jaře výluka a tři vlaky RegioJet jezdily právě přes HB tak časy měly být podle jejich webu o cca 33-40 minut delší než přes Pardubice. Nevím jak je na tom s kapacitou i tahle trať a jaká by byla jízdní doba 10 párů vlaků za den. Z ekonomického hlediska by musely být nějaké zastávky a to by ještě zpomalilo. Trať přes HB je proto pro dálkovou osobní dopravu nekonkurenceschopná.

+2/0
19.9.2017 13:51

J81a66n 22J44e73m80e20l11k22a 1655480

Tak proběhne její oprava. Tím se to docela slušně zrychlí v úseku Havlíčkův Brod - Brno. Kdyby někdo použil pak něco jako Hitachi s naklápěním za 300M co jezdí na Honkongu, čas by byl možná lepší než přes Třebovou.. Co nechápu, že chtějí opravovat Golčův Jeníkov - Havlíčkův Brod do původní stopy. Tedy cca na 80 km/h. To je nepochopitelné. U první republiky to pochopitelné bylo. Po 30 letech od komunistů ne.

+3/0
19.9.2017 16:32

M32a75r18t88i58n 46H50o62c56h49m31a20n 7283857624643

Bohužel už několik let sklízíme ovoce krátkozrakosti elity z 90. let. Kdyby byly koridory dostatečně kapacitně postaveny (ve větších aglomeracích 3-4 kolejné tratě) a nesmyslně se nerušily stanice (např. Rajhrad) a výrazně se neomezovala kapacita stávajících stanic, tak by dnes problémy nebyly. Zabezpečovací zařízení zajišťuje vysokou propustnost, ale velkým problémem je vysoký rozdíl v rychlosti jednotlivých vlaků. Ani to krátké zdržení pro dálkové vlaky není de facto uskutečnitelné, protože za stávajícího stavu by k tomu došlo mezi Prahou a Brnem tolikrát, že by se jízdní doba dálkových vlaků neprodloužila nepatrně, ale spíš dost výrazně. Místo, aby s koridorizací došlo ke zkapacitnění úseků, došlo bohužel k jevu přesně opačnému. A bude hůř poněvadž místo toho, aby se ihned začalo s řešením celé situace, tak se o něm na všech úrovních pouze hloupě žvaní....

+5/−1
19.9.2017 13:51

P43a42v82e62l 48M33a29t81o43u86š34e16k 5620817768484

Další věc je nesmyslné zkracování nástupišť.

+4/0
19.9.2017 14:06

R16o91m72a64n 37J14e17s92c50h69k77e 9388595567935

Problém jsou pomalé náklady, které zdržují provoz. Na dálnici je minimální rychlost stanovena na 80 km. Proč to není stanoveno na kolejích SŽDC .

V článku mne chybí, že osobáky musí také dávat přednost nákladním rychlíkům - NEXákům.

0/0
20.9.2017 15:51

P57e21t25r 76M68e39j13z10l98í55k 8368544711210

Zpoždění regionálních vlaků? Tak třeba v Ostravě se s tím nemažou, lokálka nepočká ani pět minut na pendolino. Stačí klauzue "vlak nečeká na žádné přípoje".

+1/0
19.9.2017 13:21

P44a98v73e72l 81M13a35t23o96u36š38e35k 5880217778544

Tady není řeč o čekání přípojů, ale o zpožďování vlaků přímo na trati vlivem její nedostačující propustnosti pro příslušný počet vlaků.

+2/0
19.9.2017 13:35

K90a31r85e91l 75Ř94e47h14á17č19e12k 9912730181112

Co kraj požaduje, to má. Pokud kraj nechce, aby vlaky čekali na zpožděné přípoje, tak čekat nebudou. Ale můžete se obrátit na krajský úřad a požadovat úpravu čekacích dob.

0/−2
19.9.2017 22:38

R59o44m80a16n 70J14e65s77c53h67k44e 9238875477425

Pokud má náš osobák zpoždění kvůli NEXáku a ujede přípoj, komu mám poděkovat ?

+1/0
20.9.2017 15:53

P49a90v31e53l 64B14o68u78c44n48í61k 4682641713105

Jediným dlouhodobým řešením je výstavba železniční "dálnice", rozuměj Vysokorychlostní železnice, která odvede rychlíkovou dopravu z okolí měst a uvolní tratě pro další osobní regionální a nákladní dopravu. No a samozřejmě přestavba "špuntu" v podobě brněnského železničního uzlu a výstavba nového nádraží Brno.

Zmiňovaná výluka Brněnského nádraží od jihu, kvůli opravám starých mostů přes řeku Svratku, bude trvat 1,5 roků. Mezitím na provizorním Dolním nádraží vyroste nové druhé provizorní nástupiště, provizorní zastřešení, provizorní podchod a provizorní obavovací hala.

Rychlíky z Brna přes křižanov na Prahu to dávaly i za 2:45 a trať dnes zrychlila. Ale trasa přes Vysočinu je a čím dál více bude využívána pro nákladní dopravu. Nákladní vlaky musely jako první uhnout z trasy Brno - Blansko - Třebová - Pardubice. Není zde pro ně již místo.

Jsem rád z nárůstu počtu spojů a z nárůstu počtu cestujících. Modernizace a nové / renovované vlaky přinášejí renesanci žel. dopravy i u nás. To je i argument proti těm, kteří chtějí i nadále konzervovat současný brněnský neutěšený žel. stav.

+11/0
19.9.2017 10:58

P43a49v87e35l 78M89a18t15o17u50š35e53k 5420347418804

No, že by trať přes Křižanov byla čím dál víc využívána pro nákladní dopravu, tak to bych neřekl. Navíc pro ni ani vzhledem ke sklonovým poměrům (hlavně Tišnov - Vlkov u Tišnova) není nejvhodnější. Úsek Brno - Havlíčkův Brod je navíc i relativně přímý a pro osobní dopravu (za předpokladu vhodných vozidel) i dost rychlý, rozhodně podstatně rychlejší než úsek Brno - Blansko. Napřímení úseku H. Brod - Kutná Hora nebo rovnou Brno - Praha v nové trase (jistě, dost náročné) by z této tratě vytvořila daleko lepší spojnici Brna s Prahou než je v současnosti upřednostňovaná trať přes Blansko.

+1/0
19.9.2017 11:38

M58a65r74t69i20n 70H29o53c96h89m65a45n 7663187444103

Už celkem dlouho se mluví o tom, že se zvýší normativy pro moderní elektrické lokomotivy v kritických úsecích a že bude SŽDC poskytovat na trati přes Havlíčkův Brod postrkovou službu, aby motivovala dopravce k využívání této tratě. Ovšem jako vždy se pouze mluví a skutek zase utek.. Nicméně ta nákladní doprava souvisí s výše uvedeným tématem spíš okrajově....

+1/0
19.9.2017 13:54

R15o52m34a93n 34J62e68s52c41h85k23e 9128385597355

SŽDC je banda vyžírků, která pouští pomalé Diesely na trati 260 a zdržuje provoz. Ale poplatky rádi vybírají. Na dálnici je minimální rychlost 80 km.

Bohužel nákladní doprava na naší trati 260 nás hodně omezuje. Díky ní mají osobáky zpoždění, když čekají na předjetí NEXákem.

0/0
20.9.2017 15:57

R53o13m66a13n 13J89e12s88c72h29k44e 9378875337715

Postavit tunel Brno - Blansko, podobně jak to dělají v Rakousku a Itálii. Bohužel spíše vadí propustnost tratí. Kolín - Praha. Nová Tišnovka je výškově pro náklady špatná, proto se všichni cpou pře Třebovou.

0/0
20.9.2017 19:27

J48a97n 16K34a48r88a10s 6464568946

Mohl bych se prosím zeptat, kdy jezdily vlaky Praha - Brno po zmíněné trati za 2:45, nikde jsem nic takévého nenašel, nejlépe jsem našel lehce pod 3:30. Děkuji.

0/0
19.9.2017 13:40

M96a32r38t34i56n 27H24o47c64h21m42a98n 7153407204133

Pár let zpátky, když ještě neexistoval koridor jezdily expresy přes Havl. Brod zhruba v těchto časech...

0/0
19.9.2017 13:43

J63a61n 74K89a35r80a28s 6684478256

Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád. Děkuji.

0/0
19.9.2017 14:35

M94a14r20t45i53n 65H20o17c15h67m72a63n 7253127294893

Jenom k tomu Brnu. On ten nárůst počtu vlaků situaci v brněnském uzlu zase až tak nezhorší, poněvadž ty vlaky budou trasovány převážně mimo špičku. Dojde pouze k prodloužení špiček a to jak ranní tak odpolední.

+1/0
19.9.2017 13:57

M33a21r39c48e91l74a 23H45o35r47á71č65k69o26v13á 7687862413318

hm... před pár lety se vlakům každý smál, teď se s velkou slávou nasazují... Co na to říct. Je to ale trochu postavené na hlavu, na železnici by se měla spíš přesměrovat nákladní doprava, pak by D1 jezdila v pohodě a nemusely by se nasazovat osobní vlaky.

0/−9
19.9.2017 10:37

P20a36v28e67l 75M87a97t35o52u39š98e45k 5720707448574

Jasně, po kolejích ať jezdí zboží, abyste se kvůli náklaďákům nemusela omezovat (jinými slovy: ať se omezí někdo jiný). Přesně taková filozofie dovedla naši dopravní infrastrukturu do stavu, v jakém je, a ze kterého hlavně téměř není úniku!

+1/0
19.9.2017 10:41

M16i39r97e32k 30Z89á74v20o15d93n53ý 7472887630138

Co je špatného na osobní vlakové dopravě? Proč by měli lidé raději jezdit po D1 než po železnici?

+8/0
19.9.2017 10:41

R76o83m80a19n 63J14e53s62c59h93k49e 9708155367125

Milá Horáčková, jezdím denně do práce osobákem Doubravice - Brno. Je to rychlejší než auto. Silnice jsou totálně ucpané. Na silnice se všichni nevlezeme.

A děti a důchodci nejezdí auty. Já se nikdy vlakům nesmál. První auto jsem si koupil ve svých 46 letech. Ovšem jezdím hlavně kvůli těžším věcem, nebo kam koleje nevedou.

+1/0
20.9.2017 16:02

J98i94ř34í 68S96t39e87h18l11í29k 9607185613811

Hlavně ,že se v tunelářově(Praze )budou stavět další tunely.Místo tunelu Choceń - Ústí a Brno - Blansko.Hned by se jezdilo o 15 min rychleji.

0/0
19.9.2017 10:32

M44a59r45t87i35n 31S61t90a61n80ě52k 3611753470387

jestli narazite na (nove spojeni II.) tak vyhled je cca 20 let. ale spis 30 :) , takze to s timto nema nic spolecneho

+1/0
19.9.2017 18:13

P79e29t69r 82D13v94o58ř23á30k 9654737872740

Jen další důkaz toho, že kapacity hlavních železničních tahů jsou nedostačující a jak moc chybí VRT Praha-Brno-Ostrava.

+17/0
19.9.2017 10:07

K79a88r13e95l 91K79o25p43e13c81k78ý 3144503176431

Někdo by se měl také zamyslet nad tím, proč se jezdí tak pomalu... Z Bratislavy jsem jel 4 a čtvrt hodiny, je to cca 360 km. Když jsou soupravy, co jezdí až 160 km/h, tak musí být někde chyba... Často jsme jeli spíš rychlostí lokálky...

+2/−1
19.9.2017 9:35

R53o25m44a62n 50P79o30l10á89č34e58k 5866849465

Problém není v rychlosti, ale v počtu zastávek ;-)

0/0
19.9.2017 9:36

K25a32r61e43l 85K21o71p77e56c69k95ý 3324933756461

Kúty, Břeclav, Brno, Pardubice, Kolín...to mi zase nepřijde tolik...

+2/0
19.9.2017 9:42

L89u78k62á86š 24Š69m14a30h21e47l 2947584882224

Za prvé nejede vlak vzdušnou čarou. Za druhé některé části trati nejsou dosud zrekonstruovány (Choceň - Ústí nad Orlicí) a jiné rychlost 160 km/h konstrukčně neumožňují (Brno - Blansko). Za třetí vlak musí někde cestou stavět, jen spojit Bratislavu a Prahu by pro hromadnou dopravu postrádalo smysl.

+5/0
19.9.2017 9:40

K70a42r92e39l 96K87o59p27e70c63k94ý 3714743686741

360 km je vzdálenost po kolejích, mám to i na jízdence...

0/0
19.9.2017 9:42

L66u27k85á53š 62Š10m55a94h98e69l 2767204112504

Idos píše 396.

+1/0
19.9.2017 9:44

P95e90t62r 81N64o84v36o12t91n96y 1861860721

Tak to vás natáh, matko. :-) Je to 396 km a jízdní doba 3:53 - 3:58 u přímých vlaků.

+1/0
19.9.2017 9:59

L18u97d91ě52k 93N45ě55m53e29c 5185151362224

Mezi Brnem a Chocní se 160 jet nedá.

0/0
19.9.2017 9:50

P25e47t92r 69N29o77v58o76t74n71y 1421880201

Z Parníku do Ústí. :-)

0/0
19.9.2017 9:57

P83a47v63e35l 88M65a75t37o47u95š17e27k 5820747548954

Máte pravdu, naše tratě jsou skutečně pomalé. I ty tzv. modernizované či koridory. Max. rychlost 160 km/h je z dnešního pohledu výsměch. Pak přistupuje spousta pomalých jízd - snad odvěký problém našich železnic. Jen mezi Prahou a Kolínem, tj. na kompletně modernizovaném úseku, je nejméně jedna neustále, většinou ale více (jezdím tudy denně; vím, o čem hovořím).

0/0
19.9.2017 10:35

P75e81t57r 55N52e68c88h19a32n76i19c37k94ý 7423366588630

Z Olomouce do Prahy to byla jedna pomalá za druhou, jízdní řád vůbec nic neznamenal a to píšu o pátku

+1/0
19.9.2017 14:27

J82a61n 18J89e92m29e48l59k84a 1775500

Já si myslím, že ke škodě je především provedení této páteřní infrastruktury. V Německu a Rakousku osobní vlak vyjede v zastávce mimo páteřní trať na vedlejší kolej. U nás menší zastávky blokují třeba i jen 2 kolejnou trať (před Kolínem). Nebo se musí složitě objíždět na trojkolejce. Navíc pak musí OS čekat o to déle ve větších stanicích. Protože nic není ideální. Jednou je zpožděný OS, pak zas EC. A plány se to bortí. Nechtěl bych to řídit:-)

+8/0
19.9.2017 9:35

T85o52m46á13š 14K80l97í89m84a 4424667243573

Snad kazdy dopravce plati poplatek za pouziti koleji,tak by sprava zeleznic mela nabidnout lepsi rychlosti a kapacity!!!

+2/0
19.9.2017 10:00

P53e13t21r 56N47o41v14o69t57n62y 1981220461

To mají v Německu opravdu na každé zastávce předjízdnou kolej pro zastavující vlaky?

+1/0
19.9.2017 10:37

J15a81n 62J18e94m67e90l48k33a 1795390

Všude ne.

+1/0
19.9.2017 11:49

T15o33m24á44š 45T73a30t26í46č59e45k 5890172900218

Kvůli vývozci "au-pairek" se udělá vše... :-P

0/0
19.9.2017 9:26

J52o73s79e37f 88M47i89k66i74n 5253374755464

V mezinárodním spoji jede 50 cestujících a má přednost před plným vlakem regionálního spoje.

0/−1
19.9.2017 9:10

J97a33k19u30b 33Č81u50b24a 9260686337

Ano.

0/0
19.9.2017 9:18

P82a42v81e75l 85Ř69í91č54k26a 5834242271678

Ano

0/0
19.9.2017 9:20

P94a89v91e25l 65M49a29t18o97u82š27e23k 5500247668354

Tak to je blbost. Kdybyste argumentoval tím, že v regionálním vlaku tvořeném šesti dvoupodlažními vozy jede v některém úseku 20 a méně lidí, byl byste daleko blíž pravdě. Nicméně i takový argument by byl nesmyslný.

0/0
19.9.2017 9:23

L50u96k35á14š 55Š54m56a64h24e80l 2147324822584

No, ve špičce (protože o tu jde hlavně) mezi Prahou a Brnem 50 cestujících? To asi dost podceňujete.

+1/0
19.9.2017 9:47

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Najdete na iDNES.cz