Nesrovnatelně vedle toho působí částka 300 tisíc korun, která má jít na skutečné investice do odsunu nádraží. Pokud by Brno s penězi opravdu naložilo podle schváleného rozpočtu, zaplatí za reklamu trojnásobek toho, co investuje přímo do nádraží.
Podle náměstka primátora Roberta Kotziana z ODS ale utrácení za reklamu zřejmě ovlivní fakt, že projekt přišel loni na konci listopadu nečekaně o územní rozhodnutí. "V tu dobu už byl rozpočet připravený a počítal s tím, že se myšlenka odsunu pohne kupředu a jeho propagace bude potřeba," vysvětlil Kotzian.
Ve světle nového rozhodnutí nyní podle něj bude potřeba milionovou položku přehodnotit. Primátor Roman Onderka z ČSSD to ale vidí jinak. "Projekt Europoint Brno, na jehož propagaci jsou peníze připraveny, spočívá nejen v přestavbě železničního uzlu, ale i ve výstavbě Jižního centra. A to je třeba odpovídajícím způsobem prezentovat," tvrdí.
Opozice ale tyto výdaje kritizuje. "V době drastických škrtů v rozpočtech příspěvkových organizací města je takové utrácení za propagaci tohoto projektu neobhajitelné," míní Martin Ander z opoziční Strany zelených, který kvůli tomu navrhoval i změnu v rozpočtu. Jeho návrh však zastupitelé nepodpořili.
Město natiskne letáky, informační kancelář pojede dál
Brno tak bude i letos vydávat informační leták Brno staví nové město, provozovat webové stránky www.europointbrno.cz a poskytovat informace v informační kanceláři v Běhounské ulici.
Ta je otevřena od úterý do pátku vždy mezi 13. a 17. hodinou. Za tu dobu tam obvykle zavítá osm až deset lidí. "Za měsíc tak poskytneme informace přibližně sto padesáti lidem," odhaduje vedoucí kanceláře Dan Škaroupka.
Z oficiálních materiálů placených z rozpočtu města se však lidé dozvědí jen část informací. Přečíst si mohou například o tom, že Základní škola Tuháčkova loni zvítězila v soutěži O pohár Europointu Brno nebo že se v Jižním centru staví mrakodrapy.
Zásadní zprávu o zrušeném územním rozhodnutí na webových stránkách Europointu najde málokdo. Strohá zmínka o rozhodnutí úředníků je totiž ukrytá v článku o něčem úplně jiném.
Podle magistrátu je to ale dostačující a více prostoru této nepříliš pozitivní zprávě není třeba věnovat. "Je zkrátka nutné vycházet z faktu, že budoucí podoba železničního uzlu v nové poloze vychází z odborných studií a že je součástí platného územního plánu města schváleného zastupitelstvem," sdělil Ivo Klemeš, který je za kampaň odpovědný.