„S velkou radostí přistoupili záchranáři na návrh Dopravního podniku města Brna a Fakultní nemocnice Brno, že v rámci stavby nového dopravního uzlu tramvají v areálu brněnského kampusu byla prodloužena tramvajová linka až do areálu nemocnice tak, aby Záchranářská šalina mohla transportovat pacienty na příslušná pracoviště,“ popsala v úvodu aprílového článku mluvčí jihomoravských záchranářů Michaela Bothová.
„Jak nám nyní potvrdilo vedení nemocnice, stavební práce v areálu byly dokončeny a pro Záchranářskou šalinu jsou připraveny tři nové zastávky v areálu. A to sice Interní ambulance, Urgentní příjem a Patologie, kde bude konečná stanice,“ doplnila Bothová.
Skutečná tramvaj v barvách záchranky v Brně |
Pokud měl do této fáze někdo pochybnosti, jestli je to pravda, nebo ne, další část aprílového článku už jen celý vtip dál gradovala.
Záchranáři totiž doplnili, že se testuje i policejní tramvaj a plánuje se také hasičská s vysokozdvižnou plošinou. Ta by mohla fungovat díky brzy nasazenému bezdrátovému přenosu elektřiny na principu podobném wi-fi pro šíření datového signálu, aby v ničem nebránilo elektrické vedení.
Lidé příspěvek na sociálních sítích povětšinou chválí jako povedený, že jim apríl zpříjemnil ráno. Pár se jich ale nechalo nachytat až do konce. „Pochopila jsem že je to apríl, až tady v komentářích,“ napsala jedna z diskutujících.
16. září 2021 |
Uvěřit mohlo být pro někoho jednoduché nejen díky probíhající stavbě, ale i proto, že v Brně skutečně jezdí tramvaj v barvách sanitky. Vozí však jen běžné cestující.
„Teda já až v půlce pochopila, že jde o vtip, ovšem velmi povedený. No a zastávka Patologie. Opravdu jsem si představila jeden vagon jen pro patologii,“ doplnila další.
A někteří ještě apríl dál rozvádějí a ptají se, jestli bude ve voze platit šalinkarta, nebo se jízdné bude hradit ze zdravotního pojištění.
Apríl záchranářů: Šalinou až na urgentTak jako mnoho dalších subjektů, také naše organizace se potýká s problémy, pokud jde o dodávky nových vozidel. Z tohoto důvodu se snažíme v maximální míře využít stávající vozový park. Proto jsme s velkou radostí přistoupili na návrh Dopravního podniku města Brna a Fakultní nemocnice Brno. V rámci stavby nového dopravního uzlu tramvají v areálu brněnského Campusu byla prodloužena tramvajová linka až do areálu nemocnice tak, aby naše Záchranářská šalina, kterou jsme vám nedávno představili, mohla transportovat pacienty na příslušná pracoviště. Jak nám nyní potvrdilo vedení nemocnice, stavební práce v areálu byly dokončeny a pro Záchranářskou šalinu jsou připraveny tři nové zastávky v areálu. A to sice Interní ambulance, Urgentní příjem a Patologie, kde bude konečná stanice. „Jsme za tento vstřícný přístup nesmírně rádi, počítáme s tím, že Záchranářskou šalinu využijeme hlavně v době pátečních a sobotních nočních služeb k transportu pacientů z centra města. Plánujeme koordinaci odjezdů ze zastávky Hlavní nádraží s dobou známých brněnských rozjezdů, tedy každou hodinu. Navíc v termínech víkendů po výplatě a za úplňku posílíme odjezdy na každou půlhodinu. Zároveň mě těší, že právě naše organizace jako první využije svou šalinu i k ostrým zásahům,“ uvedla Hana Albrechtová, ředitelka jihomoravské záchranky. Je pravdou, že dosavadní snahy o nasazení Policejní šaliny k pronásledování pachatelů trestné činnosti jsou zatím ve stadiu prvních pokusů. Potvrdil to mluvčí jihomoravské policie Pavel Šváb: „Podle velitele speciálního oddělení pro šalinové stíhání jsou výkonově policisté se svou šalinou spokojeni. Obzvlášť oceňují její schopnost rozrážet dopravní zácpu. Co jim však činí potíže, je nespolupráce pronásledovaných, kteří mají často tendenci opouštět stávající síť kolejiště, a ztěžují tak pronásledování.“ Ještě hůře jsou na tom brněnští hasiči, jejichž plány na vybudování vysokozdvižné plošiny na šalinovém podvozku narážejí již v prvních úvahách na elektrické vedení nad kolejištěm. Nicméně k pesimismu prý není důvod. „Již nám bylo přislíbeno, že v blízké budoucnosti dojde k přechodu brněnských šalin na bezdrátové napájení na principu Wi-Fi,“ uvádí s nadějí v hlase mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška. Jediným nyní aktivním vozidlem IZS na šalinovém podvozku tak od dnešního dne bude naše Záchranářská šalina, která vyrazí do brněnských ulic již tento pátek a v provozu vydrží minimálně do 1. 4. 2023. Zdroj: Web ZZS Jihomoravského kraje |