Závod aut s alternativním pohonem se na rozdíl od běžné rally jede v normálním provozu. Je tedy nutné dodržovat předepsanou rychlost. Vedení závodu stanoví účastníkům ideální stopu v rámci trasy, kterou musí závodníci projet. Trasa, již pojedou závodní elektroauta dvakrát, je dlouhá 150,43 kilometru a vede kolem novomlýnských nádrží pod Pálavou.
Posádky na ní čekají desítky měřicích bodů, v nichž se bude hodnotit jejich odchylka od ideálního času. První soutěžní vůz startuje v 8 hodin ráno, druhá sekce pak ve 14 hodin odpoledne.
Eco Rally je závod pravidelnosti, úspornosti a bezpečnosti. Jede se totiž za plného silničního provozu, není o rychlosti. „Chceme podpořit e-mobilitu. Jsme v tom úplní nováčci, ale vidíme v tom budoucnost, proto chceme kromě naší tradiční rally vyzkoušet tuto verzi závodu,“ řekl ředitel závodu Martin Rada.
I proto bude v areálu Agrotec Group vystavena technika na alternativní pohon, a to včetně elektrického, plně autonomního vinohradnického robota Bakuse od VitiBotu, který umí okopat vinnou révu a zajistit postřik proti škůdcům.
Na prvním ročníku Agrotec Eco Rally může startovat maximálně třicet aut. Auta budou označena čísly, diváci je tedy v běžném provozu zcela jistě rozeznají.
Pro diváky se chystá v areálu společnosti Agrotec v Hustopečích bohatý odpolední program. Začátek je ve 14 hodin. Vzhledem k době konání se bude točit kolem návratu do školy.
Děti si budou moci vyzkoušet vystavenou techniku, vyfotit se u strojů, vyzkoušet modely na ovládání, podívat se na představení Úžasného divadla fyziky, které si pro děti připravilo i drobné zábavné dílničky, a projít si eco stezku s úkoly.
Z těch, kdo ji úspěšně dokončí, vylosují pořadatelé pět účastníků, kteří získají školní tašku a pouzdro. Dospělí zase budou mít příležitost zasoutěžit si o užívání vozu Škoda Enyaq Coupé RS iV po dobu jednoho roku.