Šéf brněnského Dopravního podniku

vydáno 14.5.2008 11:00
Od roku 1998 stojí v čele Dopravního podniku města Brna Bedřich Prokeš. Ve firmě začal pracovat už v sedmdesátých letech. Jím vedená společnost má na starosti také lodní dopravu na zdejší přehradě. Na některé revizory společnosti se nedávno spustila mezi brněnskými cestujícími velká vlna kritiky.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 14. května 2008 do 11:20
OTÁZKA:
Dobrý den, pane řediteli. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos čas a vyrazil do jarní přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy?
Xavon

OTÁZKA:
Dobrý den pane řediteli, kdy zavede DPMB SMS jízdenky? Síť prodejců jízdenek je mizerná a automaty nefungují. Příklad 2 dny zpět: chtěl jsem si koupit 6 jízdenek na Pekařské z automatu na FN u Sv. Anny. Nahazoval jsem 3 mince 20 Kč vč. 10 Kč mincí stále dokola a nic, nakonec jsem si koupil za poslední drobné mince 1 a 2 Kč hodnoty jednu jízdenku a běhal po městě, kde koupím další? Kdy zavedete automaty na bankovky? Nezváží DPMB zavést podobný systém jako je třeba v Londýně Oyster karty – chipové karty jak pro dlouhodobé předplatné, tak i pro jednotlivé jízdné. Děkuji za odpovědi.
Josef Špíšek
Josef Špíšek

OTÁZKA:
Dobrý den,
dle smluvních přepravních podmínek (čl. 8, bod. 9) je cestujícímu zakázáno: odkládat zavazadla na sedadlo, pohybovat se ve vozidle s batohem, chovat se hlučně, kouřit ve vozidle, konzumovat potraviny, prodlévat ve vozidle ve zněčištěném nebo zapáchajícím oděvu, znečišťovat vozidlo, poškozovat ho ... Ptám se Vás, jak máte zajištěno, aby toto bylo dodržováno (řidič ve vozidle
má jiné starosti). Nemyslíte, že soustavné porušování výše uvedených zákazů odrazuje mnoho lidí od cestování hromadnou dopravou a jezdí raději autem ?
Děkuji za odpověď. Pavel N.
Pavel Nagy

OTÁZKA:
dobrý den, nelíbí se mi, že pokud jsou jízdenky časově omezeny (např. na 10 minut), tak by měl platit čas, který je uveden na jízdním řádě! cestující přece nemůže "doplácet" na skutečnost, že doprava jede třeba pomaleji...
jan

OTÁZKA:
Pracuje se na nějakých dlouhodobých plánech, jak zrychlit dopravu po městě Brně? Něco na způsob metra...
Aby se jízdní doby MHD (hlavně bus) ve špičkách neúnosně neprodlužovaly?
Lenka

OTÁZKA:
Zdravim Vas a preji klidne leto bez komplikaci.
Chci se zeptat na stav trati do Komarova, co se bude dit?
Petr

OTÁZKA:
dobrý den,
jsem nespokojen s nabídkou jízdenek: 10 minut a pak až 60 minut. proč není v nabídce také např. 30 minutová jízdenka? děkuji.
jan

OTÁZKA:
Dobry den, pane generalni rediteli,
chci vyjadrit spokojenost, jak poslední dobu (cca 8 let) jezdi v Brně dopravni prostredky presne dle jizdniho radu a je mozne se na ne spolehnout. Vyhodnocujete dodrzovani jizdniho radu, jak, v jakych intervalech a kde je možno tyto info najit? zdravim a preji vse dobře, Bob Dokoupil
Bob Dokoupil

OTÁZKA:
Pane řiditeli.
Když už máme velké množství vozidel v různém věku, proč se nakupují nepraktické Poršetry T13 s interiérem, který patří někam jinam?To má být čeho náhrada?Také by mě zajímalo kolik doopravdy bude Warií v Brně (Modernějších nízkopodlažních vozidel (Wario LFR,LF2,Wana atd ..) Díky
Petr z Brna

OTÁZKA:
Doufám, že jako obvykle zase skvěle zvládnete dopravu z prýglu do města! V tom vás obdivuji a přeji vašim řidičům silné nervy!
Drbča

OTÁZKA:
nedávno jsem byl přítomen, jak revizor napadal vulgárně cestující, co si řádně označil jízdenku, (sám jsem to opravdu viděl), že jízdenka je neplatná..., že on (revizor) si všechno natáčí, že si může dělat, co chce, protože se mu stejně nic neprokáže. jen se cestujícím vysmíval.
z nedávných informací (článek se zmrzlinou) předpokládám, že stěžovat si na revizory je celkem marné, protože se (asi) nikdy nic neprokáže.
mhd používám občas, ale v poměru CENA:VÝKON musím říct, že kvalita rozhodně neodpovídá cenám.
zajímá mě váš názor na revizory. (a jen mi prosím nepište, že oni jsou všichni pravdomluvní)...
jan

OTÁZKA:
Dobrý den,
Uznávám, ze se DPMB i přes omezené možnosti snaží investovat do vozového parku (byť etapa modernizací K2 po čtyřech kusech jednoho typu je doufám již překonaná). Je to ale hodně na úkor infrastruktury. Nejde jen o údržbu tratí, ale především o neustále odkládání investičních akcí. Naše město je asi rekordmanem v množství nerealizovaných plánu na rozšiřování sítě. Zejména tempo výstavby tramvajových tratí „pár stovek metrů za deset let“ je naprosto tragické. Kdy se dočkáme tolik proklamovaného prodloužení z Černých Polí na Lesnou, na Kamechy, do Bosonoch či na jihu do Heršpic a Přízřenic???
Petr N.

OTÁZKA:
Dobrý den, je fajn, že v posledních letech jezdí čím dál víc nových vozidel - jsou pohodlné a navíc se na ně na ulicích hezky kouká :-) Jen tak dál! Držím palce do dalšího úsilí. I přes občasné výpadky je MHD skvělá (hlavně tramvaje - v zácpách jsou nepřekonatelné a bezkonkurenčně nejrychlejší).
Kateřina

OTÁZKA:
Dobrý den, proč jste za několik let (od přesunutí zastávek Pálavské náměstí a Bzenecká) nedokázali přesunout i jízdenkové automaty, které stále jsou na původních, dnes již nesmyslných místech.
Martin

OTÁZKA:
Dd, proc brno kupuje nove saliny (Porshe), jejichz komfortnost z pohledu "zdraveho" cestujiciho je vice nez sporna? Jde predevsim o mista k sezeni, kde v tomto voze jsou orientovana ve dvou radach podel oken proti sobe. Pro vetsinu lidi je dost neprijemne sedet na miste, kde z kazde srany je oblezen dalsim cestujicim a jeste se musi koukat do oci cestujicim naproti. Nehlede na to, ze do techto prostor si jiz ani nikdo pomalu nestoupne. Kdyby zde byly umisteny napr. dvojsedacky jak je obvykle, trebas jen na jedne strane, bylo by to pro vsechny mnohem prinosnejsi. Pro "zdrave" cestujici jsem uvadel zamerne, nebot invalidni mista v nizkopodlazni casti vozu jsou ok.. Toto je vec, kterou kritizuji cestujici vsude i v praze a stejne se tyto vozy nakupuji bez uprav. Jinak si na nic moc stezovat nemuzu :) hodne stesti
Jiri

předchozí | 1 2 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.