Nová "á-šestka" by měla pravděpodobně uspokojit obě skupiny a přitáhnout i ty nerozhodnuté - hon na zákazníky je nekonečný.
Nové Audi A6 je uděláno tak, aby uspokojilo každého, záleží jenom na tom, jak se pozorovatel na druhé největší Audi podívá. Milovníka výrazného designérského prvku osloví ohromná "tlama" chladiče. Ladné tvary boků nadchnou milovníka čistoty a ladnosti. A všem sportsmenům se bude líbit zezadu.
Ingolstadtští inženýři se do A6 snažili nacpat z každého modelu, který automobilka nabízí, alespoň něco. Tvary všech základních komponent, které dávají autu tvář jsou vždy tak na půl cesty mezi A3 a A8. Do modelové škály zapadá víc než dobře, nic "extra" nového však nepřináší. Ale o to přeci manažerům Audi šlo.
Po sedmi letech služby má "stará" A6 právo na důstojný odchod do důchodu. Ta nová se za pár dní bude hřát v záři reflektorů a bude pomrkávat na kolemjdoucí, Ženeva ale bude plná novinek a proto chce užít svých několik dní slávy, namísto pouhých několika minut.
Nejvýraznějším, ovšem lehce diskutabilním prvkem je obrovská mřížka chladiče, která okupuje valnou část předku. Vše začalo studií nuvolari , která byla k vidění na loňském autosalonu v Ženevě. Budeme si na ní muset zvykat čím dál více, automobilka na ní chce postavit svou identitu. Dozajista se jí tedy dočkáme i na ostatních modelech. Vypadá možná lehce "neučesaně" a násilně, oproti obrovským grilům Auto Unionů 30. let je však ještě stále velmi umírněná.
4,92 metru dlouhé, 1,86 metru široké a 1,46 metru vysoké A6 nepostrádá dynamický "look". Nutno říci, že hledání symbiózy mezi důstojností A8 a sportovním duchem A3 a A4 se týmu okolo Waltera de´Silvy docela podařilo.
Interiér je opět jakýmsi mixem čistoty a jednoduchosti tvarů A8 a sportovnějším
Pod kapotou
Všechny bez rozdílu vkusu dozajista osloví jízdní vlastnosti. Pro Audi standardní dokonalý kompromis mezi komfortem a sportovním zaměřením lze očekávat i u nového modelu. V roce 2005 ještě přibude do nabídky "vzduchový podvozek" s nastavitelnou tuhostí a charakteristikou pérování, který komfort umocní. Podvozku musí sekundovat odpovídající motory. Pro začátek jich bude na výběr 5. Tři benzinové a dvě "TéDéÍčka".
Zážehové motory:
*4.2 V8 - 246 kW / 420 Nm
*3.2 V6 FSI - 188 kW / 330 Nm
*2.4 V6 - 130 kW / 230 Nm
Vznětové motory:
*3.0 TDI V6 - 165 kW / 450 Nm
*2.0 TDI - 103 kW / 320 Nm (toho se dočkáme až v druhé polovině letošního roku)
Motory budou standardně spřaženy s šestistupňovými převodovkami. Manuálními, nebo automatickými tiptroniky. Lahůdkou bude bezestupňová převodovka multitronic, která v sekvenčním modu disponuje 7 převodovými stupni.
A6 s motory 4,2 a 3,0 TDI budou standardně "čtyřkolkami", u 3,2 FSI bude Quattro za příplatek. Z dalších technických lahůdek vyjmenujme elektronicky ovládanou parkovací brzdu, automatiku, která zapne stěrače a světla, když je zapotřebí, nebo multimediální rozhraní MMI ovládající všechny myslitelné funkce auta. ABS, ESP a EBD snad ani nezmiňujeme.
Kolik za něj?
Podle neoficiálních informací by 2,4 litrová A6 měla být k mání za přibližně 33 tisíc euro (1,1 milionu Kč). 3,2 litrové "FSIčko" by mělo začínat na 40 500 euro (1350000 Kč).Ceník bude dozajista přetékat standardní i příplatkovou výbavou. Prozatím víme, že zájemce bude moci utrácet za xenonové světlomety, které vidí za roh, snímače tlaku v pneumatikách - od roku 2005, aktivní tempomat, který si dokáže "ohlídat" i vzdálenost od vozu vpředu, automatickou klimatizaci, která kontroluje i vlhkost vzduchu a vnější hluk. Připlatit si budete moci i za "keyless entry" (bezkličkové otevírání a startování), DVDnavigaci, audiosystém od Bose, nebo barevný displej namísto standardního černobílého.