To však řidiče polského kamionu nezbrzdilo, jak natočila palubní kamera čtenáře iDNES.cz. „Po D1 jezdím poměrně často, vlastně skoro pořád. Brno, Praha a zpět, zúžení střídá zúžení, omezení, nehody, kolony. Myslel jsem proto, že mě tam už nic nepřekvapí. Tento řidič polského kamionu mě opět vyvedl z omylu,“ popisuje autor videa.
Kamion předjíždějící svého kolegu ve zúženém úseku D1 nakonec svůj pokus vzdal. Pravděpodobně proto, že při svém kaskadérském kousku přišel o zrcátko.
Podle výzkumů německé Dekry patří předjíždění kamionu ve zúženém pruhu k nejvíce stresujícím řidičským situacím. „Zhruba 65 procent dotázaných přiznalo, že při předjíždění kamionu často pociťují nepříjemný pocit v žaludku spojený s obavami, jestli bez problémů místem projedou,“ uvádí průzkum z roku 2010. Podle něj 42 procent šoférů raději ani do levého pruhu na dálničních stavbách nezajíždí, mezi ženami jde dokonce o celou polovinu.
A pozor, i když je šofér kamionu na svém vyvýšeném místě v kabině pomyslným králem silnic, také pro něj je jízda ve zúžení velmi stresovou situaci, nejen z pohledu vedení kamionu, ale také kvůli osobákům, které ho předjíždějí. Kamioňáci říkají, že je pro ně nejlepší, když má osobní auto takový předjížděcí manévr „vyřízený“ co nejrychleji.
Pokud se na jízdu v takto zúženém pruhu necítíte, raději jeďte v pravém. Není to ostuda. Z moderních boubelatých aut je navíc často velmi mizerně vidět, takže přesně nevíte, kde auto končí.
Kamiony se ve zúžených úsecích často zavlní do strany, nebo jedou dál od krajnice. Buďte k jejich řidičům shovívaví, většinou nejde o jejich ignoranství, často se vyhýbají překážkám, navíc jsou stále ve stresu, že se pod koly těžkého kolosu na vnější straně odlomí krajnice.