Pátek 13. prosince 2019, svátek má Lucie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 13. prosince 2019 Lucie

Diskuse k článku

Než vyjedete na D1, přeměřte si auto. Dodávky musí jet v pravém pruhu

Dálniční pruh musí být široký aspoň 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský kamion může mít návěs dokonce o deset centimetrů širší. Právě 2,5 metru budou úzké pruhy na dálnici D1 v místech, kde se začátkem dubna začnou opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a11n 58F32r34o58l19í88k 6506950145484

Poprvé jsem se se zúženým pruhem setkal na dálnici kolem Salcburku v roce 1990. Moje Š 120 měla už slušnou vůli v řízení a tak jsem měl plné ruce volantu. I tak to ale nebyl zas tak hrozný zážitek. Jen ta rychlost 80 co všichni dodržovali byla pro mne v danné situaci docela hodně:-P

0/0
27.3.2014 15:36

P75e59t27r 44N63e62s58v36a27d14b30a 2494935966699

Největší hrozbu v takto z úžených místech budou chroničtí čumilové. Zakouká se na bagr kterej se rýpe v zemi, auto před čumilem přibrzdí ten se lekne a začne zmateně auto honit v pruhu aniž by k tomu byl důvod....

0/0
26.3.2014 21:20

P82e16t59r 31U97r61b65a12n 1782225362881

Chybná šířka u Škoda Octavia III - Má 2.01 metru včetně zrcátek ( http://www.caricos.com/cars/s/skoda/2013_skoda_octavia/1280x960/98.html )

0/0
26.3.2014 15:00

P59e83t25r 78U65r10b75a13n 1712705212551

Mi totiž bylo trošku divný, že by byla širší něž Audi A8... :P

0/0
26.3.2014 15:03

P58e23t49r 33M11i27c52h71a13l 2590564331472

Ve 2,5 metru širokém pruhu se fakt moc dobře nejede. Zvlášť, když je dělící čára do té šířky započítaná. Pak stačí kamion, který jede v pravém pruhu blíž k té dělící čáře a je problém ho předjet. A nejhorší je, že tak většinou jede ten, co jede nejpomaleji.

0/0
26.3.2014 12:38

J26a90n 21S85l10o42v28í83k 3969577600248

Proto se často na západě setkávám s tou tzv. střídavou jízdou. Tam kde je to podobně těsné a řidiči osobáků by se báli používat levý pruh (zvlášť, když mají vlevo od sebe betonová svodidla), tak je levý pruh jen 2 metry, zakázáno předjíždění a povinnost jet v odskoku - ne vedle sebe. Sice nemůžete předjet kamion, ale protože i on má více místa, tak jedou všichni spokojeně těch 80 a netrpí fóbií :-).

0/0
26.3.2014 12:48

P41e59t37r 48M47i56c43h81a58l 2140554881612

Psal jsem to už v reakci níže. Nemám s tím problém. Obávám se ale, že se vždycky najde nějaký idiot, který se bude snažit vynutit si předjetí za každou cenu.

0/0
26.3.2014 12:55

P52a32v88e88l 72O67d72r39a78z33i81l 6904159237190

Tak to je pak otázka, na co tam jsou dva pruhy, že.

Jinak jsem jel s Passatem v Rakousku dvoumetrovým pruhem (mezi těmi nízkými betonovými svodidly) a šlo to, i když to zrovna extra příjemné nebylo.

0/0
27.3.2014 13:26

T96o23m98á85š 10V84a53l82d69e23r 7983130669

Na D1 schvaluji střídavou jízdu. Je tam velký provoz. Nehody jsou každý den minimálně dvě a mnoho řidičů všeho druhu (od miniaut přes limuzíny až po dodávky) neumí jezdit v úzkém pruhu. Pokud se pojede pomaleji, ale plynuleji a odpovědněji, určitě se sníži nehodovost. Zde by "psí smečky" měli ubrat a vzít v potaz hustotu provozu.V režimu střídavé jízdy by mohla být rychlost pokud to situace dovolí i 80km/hod. a to není přílišné zpomalení provozu. chce to jen zachovat disciplínu a ti co nemají jistotu v úzkém pruhu by se tam neměli cpát a policie by neměla kašlat na tyto krizové úseky, ale dohlížet a jednat. Jinak je tu jen pro buzerování.

0/0
26.3.2014 11:06

J70a93n 93S12l31o23v42í69k 3889157730758

Pokud by se čeští řidiči "střídavou souběžnou jízdu" naučili, bylo by pak možné podobný systém zavést i v místech, kde u nás pokračuje dál jen jeden jízdní pruh. Odpadly by tím dlouhé poskakující kolony. Oba dva pruhy se daleko před omezením nenápadně neustále zužují a pomalu nutí řidiče v obou pruzích nejet těsně bok po boku vedle sebe, ale odskočeně. Lehkým zpomalením. Nakonec jsou auta tak hezky seřazena, že před zúžením do jednoho pruhu splynou mezi sebe bez nějakého nárokování zipu. Největším problémem totiž je, když se řidiči zařazují mezi sebe jen na jednu stranu, ke všemu daleko před omezením.

0/0
26.3.2014 12:36

P68e18t27r 49M40i35c48h69a43l 2960144311842

Svatá pravda. Vždycky mě fascinuje, když půl kilometru (mnohdy i víc) před zúžením "řidiči" zjistí, který pruh je průběžný a všichni se do něj začnou cpát. Na druhou stranu pro řidiče je to dobré, protože ti pak pokračují tím v dálce končícím pruhem až k tomu zúžení a tam se zařadí do zipu. :-)

0/0
26.3.2014 12:40

J75a62n 48S64l27o94v78í64k 3509257450628

Jenže ten zip správně nechápou. Ano, aby zip fungoval, musí se v končícím pruhu dojet bezpodmíněčně až na jeho úplný konec, ale to samo o sobě nestačí. Pokud jedu v končícím pruhu, nesmím se přihnat na konec, jako kdybych chtěl všechny předjet, protože mě tam pak schválně nechtějí pustit a tím se to celé zarazí. Správně by měly oba pruhy dojíždět až k místu zúžení stejnou rychlostí, nelepit se tomu před sebou na zadek, ale předem si vytvářet větší rozestupy, aby mezi sebe auta potom bez zastavení "zalezla". Ale vždy může jen to jedno auto na konci pruhu, dřív do toho proudu aut vjíždět nesmím, jinak se zip zhroutí a děje se, co se děje. Určitě by pomohlo, kdyby se kilometr před zúžením střední čára označila kužely, aby se auta do zipu řadila až úplně na konci - za značkou ZIP.

0/0
26.3.2014 13:05

P91e84t41r 47M50i87c94h58a54l 2730454831492

Samozřejmě máš pravdu. Ale to by nesmělo být u nás. Začneš nechávat rozestup - okamžitě se tam začne někdo nacpávat (aby se vzápětí vracel zpět, protože je tam další mezera). Je to totéž jako s průjezdním pruhem pro vozidla IZS - necháš ho volný a někdo tam najede začne předjíždět. To je na zabití. A úplně ideální jsou pitomci, kteří se v koloně na dálnici otočí do protisměru a sjíždějí pak z dálnice na nájezdu místo normálěn na sjezdu.

0/0
26.3.2014 21:52

J71a19n 77S27l90o17v54í38k 3839367440778

Jo jo, proto by tam musely být uprostřed ty kužely, aby se nepřejíždělo z pruhu do pruhu cik cak jako v Tetrisu. S tím průjezdním prostorem pro IZS máte pravdu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že když čeští řidiči dojedou ke stojící koloně (i u žel.přejezdu), automaticky by se stavěli ke straně co nejblíž k čáře (vlevo nebo vpravo), aby mezi nimi mohl IZS projet. Když to udělám já, blbec za mnou to stejně nepochopí a postaví se doprostřed pruhu. Pak jede sanitka a všichni najednou začnou zmatkovat a poskakovat ke straně. Všichni si zřejmě myslí, že sanitky mají jezdit po odstavném pruhu, jenže to není pravda - tam by správně vůbec jezdit neměly, protože hrozí, že za zatáčkou bude stát odstavené auto anebo pruh končí (pod nadjezdem, na mostech) a sanitka dojede do slepé uličky. Možná by stálo za to, kdyby si ŘSD nebo MD pronajalo bilboardy a tyto pro západ běžné věci lidem vtloukala do hlavy :-)

0/0
27.3.2014 8:46

L28a72d69i20s83l82a75v 79M98i51k40a 1891249684614

Problém je v tom, že všichni co jedou osobákem si myslí, že musí jet v levém, přece nepojedou mezi kamiony, ale potom se mu to zdá moc úzké, bojí se předjet a zdržuje celej pruh. Vždycky bych z takového mantáka vyrostl, když vidím jak přidá, přibrzdí, přidá přibrzdí a pořád dokola.

+2/0
26.3.2014 9:38

P30e80t23r 66M84i30c73h19a49l 2490794231802

Všichni ne, ale je jich dost.

0/0
26.3.2014 12:40

K67a43r29e25l 31V63a66c21h24u59t 9133432549683

A článek je zbytečně dlouhý - stačilo napsat - kdo se necítíte dobře v úzkém levém pruhu, použijte vždycky širší PRAVÝ PRUH...  ;-) ... a hotovo! R^

0/0
26.3.2014 9:14

J79a20n 88E95n14t34e32r 5334635734867

U aut KIA a Hyundai uvádíte nesprávné údaje o šířce se zrcátky. Skutečná šířka je vyšší (např. H i30 202 cm) Rv

+2/−1
26.3.2014 7:32

J93a96n 15K90o12s75t63k67a 9544267419406

Já jedu ráno, tak uvidím. Tento týden to bude nejspíš parkoviště, ale až dostaví ten dělící pruh, tak odhaduju bouračku a stojící dálnici každý druhý den:-(.

0/0
25.3.2014 22:29

V25l40a21d34i16m61i11r 12M76e88z26e49r86a 5259846159367

Stejně minimálně 75% toho dobytku co se po silnicích pohybuje tam nemá co dělat a být větší hustota policie na silnicích,dávno by byli bez řidičáku.Prostě je to tak.Přejedu hranice - 1x za měsíc jezdím do čech - a hned na čáře to začíná.Hotovej nervák a než dojedu do Plzně,tak můžu vyždímat propocený triko,co všechno jsem přežil a čeho jsem byl svědkem.Lepení se na p**el,v obci aspoň 70-tkou,jo to jsou borcí panečku.Potřebovali by přes držku a ty jejich oktávky sešrotovat.O polských kamionech ani nemluvit,to je kapitola sama pro sebe.Špína evropy.Říkám, toto je potřeba řešit a pak teprve kraviny kolem šířek aut.

+4/−2
25.3.2014 22:08

K86a69r38e37l 22V54a98c98h65u96t 9273722279243

Souhlas. - Policajtů je na silnicích žalostně málo - a podle toho to u nás taky vypadá!!!  ;-O ;-€ :-(

0/0
26.3.2014 9:12

L56a55d13i36s94l11a56v 43M17i24k86a 1701189914774

To pocení bude nejspíše nemoc, pravděpodobně srdeční, Mezera by měl ihned odevzdat řidičák a už na našich silnicích neohrožovat.

+1/0
26.3.2014 9:41

J14a41n 46S36l54o10v27í41k 3739277220488

Neohrožovat koho ? Borečky, o kterých píše ?

0/0
26.3.2014 12:05

M16i91c14h55a97l 50P93a24v92l53á17t 9703273654779

Neohrozovat nikoho! Na borecky se.e Bilej tesak.

Pokud bez tehle efektu nedokaze jezdit po silnici, fakt by to proste delat nemel. Kdyz je nervak, muze jezdit v klidu vlakem.

0/0
28.3.2014 12:33

D77o60m32i80n17i71k 54R65y79b85i97c10k12a 2173482218312

Tohle je vazne bulvar.

Co je to za clanek? Autor ma problem ze zakladnim prevodem m/cm/mm a toto se verejne publikuje - good luck autor!

Jezdim Praha/Brno Brno/Praha 2x tydne. Jsem ostuda, regulerne ostuda. Nejdrive bych jak ridice, tak vedeni D1 nakopal tam kde to moc rado nema a teprve pak byvh neco resil. Jedni nadavaji na kamionaky, jedni na vedeni d1, jedni na levicaky, dalsi na pravavicak.

Kez by kazdy v tomto state zacal u sebe a v nekolika pripadech si vystrcil hlavu z...

Pro autora clanku, na nekolikra castech nejsou ani dva pruchy, vse je stahnuto do jednodo pruhu - ted jsem campoval u Brna asi hodinu.

0/0
25.3.2014 22:03

J48a12n 16K49o92s30t43k62a 9474737229366

A není to proto, že autor popisuje stav, který nastane po vybudování dělícího panelového pásu, kdežto teď ho teprve staví a proto je to jenom v jednom pruhu?

+3/0
25.3.2014 22:12

J63a85n 13S73l91o54v86í17k 3479367500168

Přesně tak, ten jeden jízdní pruh tam je dočasně jen cca do konce týdne, než se předělá značení na ty 2+2 omezené pruhy během celé sezóny.

0/0
26.3.2014 12:40

J89o96s16e86f 28N54o21v86á13k 6243490832129

dokud nebudou stupidní kamioňáci, kteří před zůžením blokují levý pruh, ve kterém ni nemají co dělat, dostávat pořádné pokuty, jsou takovéto články k ničemu a zprávy o dlouhých kolonách budeme slyšet každý den

+5/0
25.3.2014 21:48
Foto

I40v13a48n 95K26o31p67t80a 5737342981897

jj, jeden je i na te fotce

0/0
25.3.2014 22:58

L66u41b31o34m42í25r 86V94r80t43a39l 6470967881191

No. Ministra dopravy bych nakopal do míst kam slunce nesvítí, protože kdyby měl alespoň IQ umožňující reagovat na světlo, u D1 by si PROSADIL možnost jezdit po tom tankodromu BEZ dálniční známky s odůvodněním, že tam řidiči musí mít opravdu pevné nervy.

+1/−2
25.3.2014 21:35

I95v60o 46B17a57r69t85e16č43e22k 7365593534248

Ještě bych si zkusil projet rakouskou A2, kde podobná omezení již pár let fungují. Hlavně doporučuji vyzkoušet všem "profíkům" v kamionech  rumunské a turecké národnosti, že se do levého dvoumetrového pruhu opravdu nevejdou. Kolapsy na D1 totiž způsobují pouze dvě skupiny řidičů; výše uvedení a ti, co si myslí, že s ohrkanou audinou letí dost vysoko ;-)

0/0
25.3.2014 23:27

I40v73a64n 92P21a94p 9988182

hlavně nezapomeňta na dálniční známku jedete přeci po "DÁLNICI";-D;-D;-D;-D

+1/−1
25.3.2014 21:04
Foto

P42a16v53e63l 42P23o39k98o65r84n60ý 2336134480912

To jsem zvědav, jak to dopadne, až na naši dálnici širokou 2,5 m vjedou cizinci. Opravdu bych tam dal na začátku něco, co je před tunely nahoře, třeba 2 hromady pneu vysoké jako auto 2,5 m od sebe. A za chvíli to popadá...

0/0
25.3.2014 19:39

J56o48s48e16f 86B17r92o67ž60k93a 6824852448317

Jak kteří? V r. 1994 jsem se s tím setkal ve Francii. Pruhy vytyčené betonovými mobilními bariérami. Ovšem musím podotknout, že ty boky bariér byly plné stop od pneumatik. Až mi nešlo do hlavy, kudy a jak to ti řidiči jezdí. Dobrý pocit pro jízdu s autem š. 2 m. to nebyl.

0/0
25.3.2014 20:38
Foto

I15v90a44n 54K62o46p17t17a 5907842351827

Treba nemci na to jsou celkem zvykli. Takove zuzeni je tak relativne casto, nehody se Moc nekonaj a dalnice jede plynule.

0/0
25.3.2014 21:54
Foto

P39a73v44e13l 15P75o33k85o56r10n53ý 2446154350562

No jo, jenže Němcu umí jezdit a když si přečtete třeba tento příspěvek,  http://video.idnes.cz/?c=A140324_102616_praha-zpravy_bur&idVideo=V140324_105607_tv-zpravy_krr

tak se můžete jen děsit, abyste tohle nepotkal na silnici, jak může někdo s takovým IQ dostat řidičák? Proto si také ti horší Němci jezdili dělat řidičák k nám, u nich by ho nedostali.

0/0
25.3.2014 23:23
Foto

M71i32r58o51s77l83a46v 28Z76a52p41l28e22t19a26l 3747135138813

Tak ono stejně nebude proč předjíždět, omezení je na 80km/hod, kamiony jezdí 80-90. A rozhodně jsou lepší dva pruhy kde se předjíždět nedá než jet v jednom pruhu sic širokém. V jednom pruhu by měla mít auta od sebe bezpečnou vzdálenost 50m, pokud jsou pruhy dva a pojedou střídavě, bez předjíždění tak i tak bude počet vozů dvojnásobný, budou v těch 50m mezerách.

0/0
25.3.2014 19:21

J69i80n13d92ř38i50c38h 94Š57k28o22p95e21k 4675321700715

nevím, proč se zmiňují v článku kamiony, když ty mají objíždku značenou a pokud není změna, na opravované úseky nesmmí

0/−1
25.3.2014 18:59
Foto

M17i81r51o21s60l34a85v 39Z71a29p13l25e39t71a41l 3217955158423

6ádná objízdná trasa pro kamiony není. Ani pro osobáky.Aneb pokud chceš, najdi si sám.

+1/0
25.3.2014 19:22

J36i10n32d65ř87i35c60h 54Š81k68o20p40e67k 4155241780275

asi pro náklaďáky existovat musí. Z hlediska fyziky není možné, aby se do pruhu o určité šířce vešel předmět širší než je ten pruh...............

0/0
26.3.2014 8:35

A52n69t49o77n86í63n 66S19e27b98e51r85a 7843948870119

Stejně mám dojem, že českým stylem to po opravě bude stéjná tragédeie jako před opravou.Rv

+1/0
25.3.2014 18:39

P44e45t21r 62R10u81m10p30l66i80k 4259927129603

pěkně napsaný, nic se nebude pokutovat, ani rozměry natož omezená rychlost . Zase jenom pro otrlé a piráty.;-O

0/0
25.3.2014 18:24

T55o89m93á53š 57N39o95v25á37k 3577463800923

na co to ale pak je ten pruh kdyz 80 procent aut se tam nevejde... vzdyt to je pak absolutne k nicemu...

0/−1
25.3.2014 18:17

Ř46e59h20o46ř 57V57l40a84s14á93k 2214454371766

Prostě pro těch 20 %.

+2/0
25.3.2014 21:08

J46o27s41e72f 71B64r68o69ž55k69a 6574462518307

A to má být něco nového? To bylo na dálnicích při uzavírkách již dříve. Pouze o tom žádný novinářský Kolumbus neinformoval. Jinak, když jsou na boku mobilní betonové bariéry, jízda vedle kamionu není dobrý pocit.

0/0
25.3.2014 18:08

J50a97n 60B52á63r34t51a 3880806758

On i ten zůžený pruh je v pohodě, pokud je tak jak má být. V praxi ovšem bývá přenosné dopravní značení doslova náhodně poházené včetně onoho betonového prahu mezi pruhy, ten zase bývá zvlněný jako had. Reálně tak jsou místa, kde jen sotva projede auto o metr užší než je teoretická šířka pruhu (praktická logicky nikoliv).

+1/0
25.3.2014 18:02

L30u80k65á32š 78V53a76ň21u83r66a 1415554673123

Přesně tak. Proto jsem navrhoval udělat jen jeden široký pruh bez omezení rychlosti. Navíc se kamióny bojí jet moc vpravo a tak posouvají značení mezi pruhy a tam kde má být 2,2metru je stěží 1,8metru. Už jsem zažil, kdy levý pruh šel do protisměru a vjela tam dodávka a bylo posunuté značení a dodávka nemohla projet a vše stálo. Z dodávky se báli vystoupit a tak tam jen stáli.

0/0
25.3.2014 19:23
Foto

M75i33r55o94s38l68a47v 95Z15a75p59l62e14t39a69l 3167945798933

tak přenosné je rozházeno pravidelně projíždějícími vozy které o něj zavadí a posunou. jak tomu chcete zabránit, netuším.

+1/0
25.3.2014 19:25

V62l29a94d52i84m13í23r 24V89o44n74d96r94á12k 5313822254385

Článek vůbec nevypovídá o šířce vozidla, naopak vypovídá o neschopnosti autora vytvořit ucelený přehled, který by měl nějakou vypovídající hodnotu.  Místo přeměření auta by si měl autor přeměřit IQ. Některá auta se zrcátkama, jiná bez, jinde zase autor má matematické znalosti na úrovni zvláštní školy a navíc i vadu zraku, jelikož dle katalogu je šířka octavie 2017 mm, podle autora 216 cm, takže superb je, podle autora, proti menší octavii,  jen úzká plechovka...

+7/−1
25.3.2014 17:50

J46i23ř31í 22H26o51v95o25r82k72a 2816587640701

Asi vás překvapím, ale testoval jsem vnitřní prostor a Octavia III je skutečně širší než Superb. Důležité vědět, když potřebujete vozit 3 lidi nebo 3 sedačky. Vnější rozměr jsem pravda neřešil :-)

0/0
25.3.2014 19:56

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz