Zimní gumy podražily, odborník radí nákup neodkládat

  8:55aktualizováno  8:55
Zimní pneumatiky pro osobní vozy a dodávky letos u výrobců meziročně zdražily v průměru o tři procenta. Za zvýšením, které se promítne do koncových cen pro motoristy, zřejmě stojí hlavně oslabení české koruny.

Nejpečlivější motoristé začínají shánět obutí na zimu koncem září.

"Marže prodejců jsou tak nízké, že se každé zvýšení u dodavatelů musí promítnout do koncových cen," uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier, který analýzu provedl. K největšímu zdražení sáhl Bridgestone, u kterého se roční navýšení cen pohybuje kolem 8,5 procenta. Naopak ceny nezvýšil finský Nokian. Domácí Barum zdražil o tři procenta a Continetal o 4,5 procenta.

"Prodej zimních pneumatik se již začal zvyšovat, hlavní nápor ale očekáváme v polovině října," dodal Schwangmaier. Podle něj je lepší ale koupit pneumatiky už v září, protože tenčící se zásoby některých rozměrů se mohou projevit v dalším růstu cen.

Velmi rozšířený rozměr 205/55 R16, který obouvá třeba Škoda Octavia, vyjde podle Schwangmaiera mezi prémiovými značkami nejlevněji u Pirelli, užší variantu na menším ráfku 195/65 R15 nabízí za téměř stejnou cenu Pirelli, GoodYear a Dunlop. Vedle toho existují levnější varianty od Barumu nebo Matadoru.

"Nejen cena je důležitá pro bezpečnost silničního provozu, a proto se netrpělivě očekává, zda Continental ContiWinterContact TS 850 obhájí svoji neotřesitelnou pozici v testech," dodal Schwangmaier.

Zimní obutí je na českých silnicích povinné od listopadu do března za zhoršených povětrnostních podmínek nebo na úsecích, kde to vyžaduje dopravní značka "zimní výbava". V Česku se ročně prodá 2,5 milionu zimních pneu. Ty tvoří kolem 60 procent celoročního prodeje pneumatik na tuzemském trhu.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Najdete na iDNES.cz