Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na dojížděných zimních gumách v létě zastavíte až o 20 metrů dál

Autoklub České republiky provedl zajímavý test, který v praxi potvrdil teorii, že ojeté zimní pneu dojížděné v létě jsou výrazně nebezpečnější než letní gumy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zase zavádějící titulek :-/  V textu je jasně vysvětleno, že brzdná dráha na dojížděných zimních gumách je delší v případě vody na silnici, ale v případě silnice suché, je dojížděná zimní guma srovnatelná, ne-li lepší. Přeci jen je její směs měkčí, takže lépe drží.

0 0
možnosti
TL

T48o29m27á60š 90L76í41p73a

11. 4. 2014 20:28

Hm.. kdo si da caj, kafe nebo neco ostrejsiho? Tusiljsem to, vypalim do zitra jeste jeden sud. U me naval a v pneuprezuvkarne si kluci daj dvacet..:)

0 0
možnosti
FT

Slovní úloha z matematiky:

Mám auto za 20 tisíc. Příští rok technickou ještě zvládne, dál ví bůh.

(U nás) Nestandartní gumy stojí každá 1300 kč.

Nádrž benzínu za 1500 mi vydrží cca 14 dní - měsíc.

A teď babo raď....

0 0
možnosti
FT

Asi mám mezery ve vzdělání, ale neříká ta univerzální poučka, že letní gumy se chovají lépe, než zimní, za všech podmínek, kromě břečky, ledu, a extrémního mrazu? A test vychází zcela opačně? 8-o

3 0
možnosti
FN

Ty čínské pneu co v testu propadli jsou jednoznačně kvalitnější než ty Continentálky.

Redaktoři pletou hrušky s jablkama.

Pneu v testu prezentují jako zimní, přičemž Continentálky mají jednoznačně letní vzorek, zatímto ty "nekvalitní" zimní činské pneumatiky mají zimní vzorek.

Pak je jasné že testy na vodě dopadli tak jak dopadli.

Fyzikálně je na zimu lepší ta čínská pneu, protože v testech měla větší valivý odpor.

0 0
možnosti
LG

Pokud dojíždím zimáky, je mi asi jedno, že zastavím o 20 metrů dál.

2 0
možnosti
FN

v testech míchají hrušky s jablkama.

1 0
možnosti
Foto

V článku je zásadní nesmysl. Zimní guma je zimní i v létě a tak musí mít tomu odpovídající hloubku vzorku. Zákon nezná letní a zimní hloubku, ale rozděluje to podle typu pneumatiky. Takže dojíždění je hloupost a v případě nehody to může být pro řidiče velký problém! ;-D

2 4
možnosti
MV

ne není to nesmysl v zimě jezdíte s 4mm a v létě jen s 1,6 minimum

2 0
možnosti
JP

Pro loudaly kteří si myslí že si můžou jezdit pomalu jak chtějí jen vkládám odst2 §8 zákona:(2) Řidič nesmí

a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

O sjetých zimních gumách tam není ani slovo, v dnešním provozu je to obravdu o nervy dojet takovýho retarda...

2 0
možnosti
JP

Add a) i b) je postaveno na subjektivním vyhodnocením situace. Co se jednomiu může zdát OK, jinému životu nebezpečné. Je opravdu o nervy potkat mistra světa, co si myslí že okolo jsou jen retardi. Rv

1 0
možnosti
MH

Dřív sem jezdil celou zimu na letňákách a taky sem dojel. Věděl sem na čem jedu a podle toho jsem se zařídil s rychlostí. Pak nařídili zimní.

Dned dojíždím zimní v létě a podle toho jezdím. Tak jsem zvědavý, za jak dlouho nařídí letní v létě.

Ale kdyby lidi nejezdili jak ho....., tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba.

5 2
možnosti
JP

"tak by žádné takové nařízení nebylo potřeba".... Ale bylo. Prachy jsou mooooc velká inspirace

0 0
možnosti
SJ

Jsou to všechno reklamní kecy Barumky a spol dalších výrobců a dovozců pneumatik.

Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec. Tak třeba já, nevím kdy jsem naposledy potřeboval brzdit a to spíše jen přibrzdit, než doopravdy brzdit. Jezdím s rozumem, dodržuji vzdálenost a problém mám s kotouči, které občas zreziví. Tak brzdím pravidelně i když brzdit nepotřebuji, když jedu ze svahu, zařadím nižší kvalt, přidám plyn a současně při tom brzdím, aby se mi brzdové kotouče obrousily.

Kecy o tom, že se nedá dojezdit zimní pneu v létě jsou jen reklamní žvásty obchodníků a majitelů pneuservisů. Pokud tedy nemáme bát národem závodníků.

Něco jiného je řidič lepič, který má potřebu jezdit autům před sebou na kufru. Tak ten potřebuje brzdy dobré a stejně mu to hodně často nepomůže. 

.

Nestačí jen dobře brzdit, třeba začít brzdit včas.

5 2
možnosti
GH

"Dobrý řidič nepotřebuje brzdit vůbec" - to je tak kolosální kravina, že by si to zasloužilo vytesat, ideálně do vašeho pozadí. Vážený pane dobrý řidiči, potřebu prudce zabrzdit nemusíte zažít nikdy, většina řidičů ale takovou situaci zažije a neexistuje nic, čím byste tomu mohl předejít, pokud chcete jezdit autem. Auto v protisměru, čerstvá pneumatika na cestě, opilý chodec či cyklista, požár v autě, smyk auta před vámi, nemehlo na motorce, cokoliv můžete prakticky kdykoliv zažít.:-/

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...