Diskuse k článku

VIDEO: Denní svícení je zrádné, auto není zezadu vidět

Zákon říká, že pokud panuje snížená viditelnost, musí mít řidič zapnutá obrysová a potkávací světla. Nestačí tedy jen denní svícení. Jenže i při sněžení či mlze potkáváme řidiče, kteří vzadu nejsou osvětlení vůbec. Aniž si to třeba uvědomují, mají zapnuté jen denní svícení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u36k41á40š 73S13v40o44b45o87d44a 1543288265668

No a co ? Byl poloviční provoz a dvojnásobek mrtvých... Taky jsme přežili... a spokojeně :-P

0/0
15.1.2019 21:01
Foto

M48a98r10e63k 73C97e84r63n22y 5578906817

Opravdu?

0/0
15.1.2019 21:22
Foto

M95a71r67e98k 85C27e47r60n29y 5318146277

Za mne osobne: svitim standartne nonstop potkavackama vcetne zadnich, u volva to ani jinak nelze. Vrele doporucuji.;-)

0/0
15.1.2019 20:50

Z35d64e10n91ě40k 30D45u58f93e81k 2194954788

Já si myslím, že to jasně říkají pravidla silničního provozu co jak má být rozsvíceno za snížené viditelnosti. A jestli jede někdo po tmě, jen na přední světla. Nemůže se pak divit, když mu Policie sdělí, že takhle by to nešlo. A je lepší ctít pravidlo vidět a být vidět, než pak přemýšlet někde na obláčku jestli jsem si neměl náhodou rozsvítit i vzadu.

0/0
14.1.2019 16:59

P31a59v35e82l 50P76o27k25o22r57n48ý 2726304450672

Pokud auto před vámi nemá za snížené viditelnosti rozsvícená zadní světla, je nutné rozsvítit dálková, abyste ho viděli.

0/0
14.1.2019 16:05

J11i78ř16í 28K77l94o46f48e42r83a 3705814367546

konečně to objevili

0/0
9.1.2019 15:39

L33u11k89á57š 13S16v94o86b34o46d79a 1373988195528

Celý denní svícení je nesmyl který přináší jen problémy a dodatečné náklady - mělo by se zrušit a pak není co řešit. Rozhodně bych nezaváděl svícení i vzadu - jsou pak blbě vidět brzdovky který už tak nesmyslně hodně intenzivně svítí. Situace před 30 lety byla plně dostačující. Jinak mě po deseti letech odešly i diody, takže neustále nějaké zbytečné komplikace .

0/−3
9.1.2019 15:26
Foto

M52a53r66e98k 10C90e92r13n13y 5768116367

Pred 30-ti lety byl polovicni provoz...a dodatecne naklady?...;-D

0/0
15.1.2019 20:48

V23a86c50l65a15v 45V88a66v34r46a 3827714415607

Kdo kupuje nová nejetá auta ví, že světla se rozsvěcí hned po nastartování vozidla. Dajkí se manuálnmě dočasně vypnout. Za snížené viditelnosti má řidič přizpůsobit rychlost stavu vnějších vlivů.

+1/−2
8.1.2019 15:49

L15u90k80á81š 96K67ř47í38ž 9898411276249

Tak to právě není vůbec pravda, to se rozsvěcují jen světla pro denní svícení, což jsou ty vepředu, ale ty vzadu jsou zhasnutá (ještě jsem neviděl auto, kterému by při denním svícení svítily zadní světla) - ty se rozsvítí až při zapnutí potkávacích světel, které je například v mlze nebo sněžení nutné zapnout ručně (samo je to zapíná u většiny aut jen ve tmě, ale ne když např. prší). A ta povinnost svítit potkávacími je právě kdykoli za snížené viditelnosti - včetně deště, mlhy, sněžení apod.

+2/0
8.1.2019 15:54

M36a54r41t18i85n 54V35y15s68k73o46c94i24l 3312628305840

Ono je to jeste trosku jinak - v technickych podminkach homologace je uvedeno, ze pokud vozidlo jako denni sviceni NEpouziva hlavni predni svetlomety, NEsmi vzadu pri spusteni DRL ("denni sviceni") svitit lampy - obrys.

Jinak nevim co se redaktor divi, proste borec vjel do mlhy, chtel zapnout mlhovku, tak musel rozsvitit obrys, bo se jinak mlhovka nerozne. Zahada vyresena.

+1/0
8.1.2019 18:29

J67a39k86u21b 31B94a13r67o74ň 8584597348873

KIa Ceed 1.6 benzín SportyWagon 2012, denní světla společně se zadnímí co vy na to?

0/0
17.1.2019 13:43

M31a61r22t91i38n 95K27l16u55v46á27n43e85k 9822468843173

Ajjaj, pán chytrý...ktorý si nevidí ani na koniec nosa...

0/0
8.1.2019 16:45

V14a23c20l39a10v 86V12a30v74r33a 3407114105977

až dnou za třeba 50 let přijde Evropa na to, k čemu jsou technické průkazy a kolik ta zbytečnost stojí peněz stát i majitele aut, to se zasmějeme. Tady v USA nemám techničák už 20-25 let.

Auto vyrobila automobilka a bezesporu jej na konci linky prohlédla. Každý si přece své vozidlo udržuje buď sám a nebo přes svůj servis.

Totéž když totalitní policejní stát nechá zákonem zastavit bezdůvodně řidiče a okrádá ho o jeho čas. Pokud neporušuje předpisy nebo zákon, má mít klid od státu a věnovat se jen řízení. USA je opět příkladem. Policie má stále manýry VB v Čechách.

Denní svícení NENÍ zrádné a plní svůj účel podle možností. Pořád lepší než nesvítit. Někde je to povinné, někde ne. Nová ayuta alespoň co vím, svítí kdykoli ve dne nebo v noci hned po startu. Mohu je vypnout ale nemám důvod. Výrobce snad ví co dělá.

Za špatné viditelnosti má řidič povinnost přizpůsobit rychlost stavu vozovky a povětrnostním podmínkám (mlha)

+2/0
8.1.2019 15:45

J87i45n88d42ř40i68c72h 35Š77k87o19p61e83k 4505931870185

Když jsme v ČR tak špatní:

1) proč lezeš na české diskuze

2) jak si představuješ, že by policajti měli odhalovat např. podnapilé řidiče, řidiče se zákazem řízení, pod vlivem drog, osoby v pátrání atd, když by nesměli namátkově stavět auta

+5/−1
8.1.2019 17:36

P29a30v89e50l 55P20o77k91o61r35n89ý 2176314920742

A co vymontování katalyzátorů či filtrů z aut v USA?

0/0
14.1.2019 16:06

M53a45r28t55i50n 92K14l53u48v40á87n42e51k 9892348273793

To sú tie moderné automatické systémy u ktorých autor nepoužíva mozog.

Napr Octavia 3-2014

Mám automatické prepínanie denných a stretávacích svetiel.

Ak je to v polohe AUTO, tak vôbec nepoznám či svietia denné alebo stretávacie. Nieje na to žiadna kontrolka. Prístroje sa rozsvietia i pri denných. Ak je vonku svetlo (ale i svetlá hmla), tak to môže svietiť dennými a ani o tom neviem.

Automatické prepínanie diaľkových svetiel som radšej vypol.- robí to akurát psie kusy. A automatický systém ktorý musím neustále kontrolovať je úplne nanič.

Na druhú stranu sa dá špeciálnym software nastaviť režim svietenia zadných svetiel spolu s dennými (tzv severský model). Akurát že tu raz v diskusii jeden (myslím že ) policaj povedal, že je to v rozpore s vyhláškou a môžem dostať pokutu.

0/0
8.1.2019 13:40

L79u45k31á81š 78K18ř46í88ž 9788641486169

Ne nevím jak u octavie, ale u rapidu na to kontrolka je - akorát je "skrytá" u toho přepínače světel - při denních svítí jen nápis "auto", ale při potkávacích se tam rozsvítí i ta zelená "medůza"

0/0
8.1.2019 13:56

L47u44k69á65š 26K85ř40í15ž 9748421676369

(jakože se rozsvítí, i když máte přepnuto na "auto" - prostě se jen navíc k tomu rozsvítí ta kontrolka, která je u té další polohy přepínače)

0/0
8.1.2019 14:00

M26a45r11t24i32n 44K49l70u10v72á37n50e57k 9522718653193

Práve že to by som čakal, ale mne svieti medúza (je to ďalšia poloha prepínača) stále... :-(

0/0
8.1.2019 16:21

L18u60k24á49š 15K41ř92í52ž 9718841736479

Tak možná je to pak změnili, já jsem rapida kupoval v roce 2016, a tam už to fakt svítí, jen když se zapnou potkávací světla (naopak dálková mají ikonu klasicky mezi budíky)

0/0
8.1.2019 16:30

M86a73r14t13i63n 54K62l72u45v74á56n29e97k 9452478713413

Ešte je možné že to sprznilo nejaké nastavenie že DRL sa zapnú VŽDY keď beží motor.

0/0
8.1.2019 16:43

L24u67k42á67š 48K64ř33í16ž 9218761406689

To se dá vypnout - teda aspoň na rapidu to tak je. Jednak v palubním počítači se to dá nastavit a ještě je na to nějaký přepínač v té skříňce u pojistek (teda ten přepínač jsem nikdy nepoužil, ale mám ho tam)

0/0
8.1.2019 23:18

M31a79r72t63i96n 61K84l62u45v54á88n26e13k 9462718853673

No ale ja chcem mať DRL zapnuté vždy keď beží motor...len mi to potom zas neindikuje kedy sú svetlá a kedy DRL... bordel...

0/0
9.1.2019 0:13

M30a16r95t55i79n 40V69y15s14k28o35c49i78l 3572438845410

Pisu to vyse, muzete mit problem na technicke - pokud jako DLR slouzi napriklad sdruzene svetlo s mlhovkou (zkratka cokoli mimo hlavni reflektor), vzadu NESMI svitit obrysova svetla. Ktereho pitomce to napadlo je mi zahadou.

0/0
8.1.2019 20:02

J75i53ř75í 56S44c48h84m85i78d78t 5230533514455

Denní svícení zřejmě problém není, ale problém jsou nemyslící řidiči a někteří jezdí bez světel úplně, to je pak lepší alespoň to denní, které se rozsvěcí automaticky a tedy vlastně nelze jet plně neosvětlen.

+3/−1
8.1.2019 6:57

L28u60k29á53š 56K34ř72í74ž 9988421926909

Jo, vy s denním svícením sice vidíte, ale ti za vámi vás ne. Jinak zákon jasně říká, že to za snížené viditelnosti problém JE.

+1/0
8.1.2019 11:46

J56i66n37d95ř74i40c82h 27Š15k95o42p90e72k 4705571690935

ale za protizákonné používání světel přeci nemůžou světla, ale lidi. Protože, pokud by za to denní světla mohla, musí být špatné i mlhovky (část primitivnějších řidičů jimi svítí pořád) i dálková světla (např. je používá nonstop ta "chytřejší" část motorkářů" . Špatná budou i pracovní světla atd. atd.

+1/0
8.1.2019 12:12

M61a90r91i60á75n 88M30a27r38k88o38v17i12č 8770760243505

prední mlhovku nemám, zadní vypínam když jasne vidím vozidlo za mnou,.. ono mat zaplou zadní mlhovku v kolone s rozestupama 5m kdyz je viditelnost 100 je jen oslepovani kolemdoucich

+7/0
7.1.2019 23:37

P57a37v28e50l 81P47o23k68o28r22n64ý 2856624820622

Fakt lidé jezdí jako šílenci s rozestupem 5 metrů? Myslím že v Německu to pokutují.

0/0
14.1.2019 16:03

P25e15t15r 80V12a97z95a90č 4477743570126

EU vymýšlí různé nesmysly - tenhle systém denního svícení bych nikdy nepovolil. Pouze vozidlům, která budou mít automatické rozsvěcení hlavních světlometů, bez zásahu řidiče. Moje zkušenost s vozidly, která jsou vybavena automatikou, je ve většině případů pozitivní a hlavní světla se rozsvěcí za přiměřených světelných podmínek. Dřív jsme měli řidiče, kteří nerespektovali svícení za dne, dnes máme řidiče, kteří nerespektují osvětlení za snížené viditelnosti nebo za tmy - mají přece LED denní svícení ! . Dále bych nikdy nepovolil dodatečnou montáž denního svícení, pokud jím vozidlo není vybaveno již z výroby. Jedná se o různé LED "bludičky", které jsou jednak špatně namontovány, možná mají i dokonce homologaci, nicméně po pár dnech provozu LED umřou nebo mají nulovou svítivost.

+2/−2
7.1.2019 23:14

J92i87ř97í 92S64c23h58m30i98d42t 5740203194535

Dodatečná montáž je zcela v pohodě pokud se použije homologované světlo. Bohužel mnozí si tam montují různé levné náhražky, které jsou mnohdy jen homologovaná jako světla obrysová nikoli pro denní svícení a to jsou potom ty bludičky. Asi by to měla policie kontrolovat.

0/0
8.1.2019 6:52

M47a17r70t18i61n 51K36l55u53v86á72n71e43k 9482588403373

Alebo STK

0/0
8.1.2019 13:45

J12i16n89d20ř74i39c24h 70Š31k48o33p41e25k 4715391690915

nesmysl. Pokud mají světla homologaci a jsou správně namontována + zapojena, nejsou to žádné bludičky

+1/0
8.1.2019 9:35

P54a58v83e76l 66T94r60u66k42s53a 3163917512253

Homologaci samozrejme kontroluje STK...

0/0
8.1.2019 10:00

L81u50k11á46š 17K12ř63í36ž 9418411926909

Hlavní světla se rozsvěcují ve všech nových autech, jenže se rozsvítí např. ve tmě, ale ne za mlhy.

0/0
8.1.2019 11:47

V29a86c31l21a71v 10V41a72v55r14a 3817534355497

nikoli

Hlavní světla (potkávací) se u nových aut rozsvěcují automaticky hned po nastartování motoru. (Třeba i v garáži) tedy ve dne nebo v noci. Vypnout se ovšem dočasně dají.

0/0
8.1.2019 15:48

L93u59k18á95š 69K64ř39í96ž 9178591736709

Tak mě se na rapidu rozsvítí rozhodně světla pro denní svícení. I když nastartuji za tmy, tak se nejdříve zapnou světla pro denní svícení a až po cca 3 vteřinách i potkávací světla. Podobně je to například když jedu za světla a vjedu do tunelu - taktéž tomu trvá pár vteřin, než to přepne na potkávací. A kromě Škody to tak mají minimálně i Suzuki, BMW a Ford (u jiných značek si nejsem jistý)

0/0
8.1.2019 16:37

R92a61d88o89v31a51n 44D73l14u40g78o21s42z 3446901198526

Pokud by v provozu panovala ohleduplnost a vstřícnost mezi řidiči, jeden by dotyčného okamžitě upozornil. Avšak při dnešním egoistickém pojetí provozu na pozemních komunikacích si naopak někteří řidiči libují ve tvoření nepříjemnosti druhým. Tak místo upozornění řidič zavolají na nesvitíče policii.

0/−1
7.1.2019 22:09

J35i46n29d92ř81i62c68h 76Š32k44o32p35e89k 4895241610965

každý řidičmá znát předpisy a ne že budeme neználky upozorńovat, že svítí málo, svítí moc, jedou rychle, už jsou v obci, nejsou připoutaní,atd

0/0
8.1.2019 9:36

P39a48v20e65l 23T59r11u89k74s89a 3283397842373

Zase to tak nedramatizujte. Kazdy ridic samozrejme vi, ze ma svitit, ale pokud nema automatiku, tak obcas zapomene. Nedela mi zas tak velky problem na nej bliknout, v drtive vetsine podekuji. Pokud vas to obtezuje, tak to holt nedelejte...

0/0
8.1.2019 10:07

J30i47n86d64ř33i37c51h 10Š79k36o31p54e29k 4985501770505

pokud někdo něco dělá člověk pravidelně, zautomatizuje si to.Přesto lze pochopit nesvícení ve dne, za nesnížené viditelnosti.

Ale nepochopím jízdu na denní ve tmě, mlze, kdy každýmu musí být jasné, že mu auto nesvítí (nesvítí přístrojovka), navíc každý má vědět, že se v mlze svítí mlhovkama.

0/0
8.1.2019 10:31

P87a95v80e47l 61T70r41u69k32s68a 3903907862773

Treba ja bych podle pristrojovky poznal houby. Mam ji plne digitalni, takze mi sviti porad. ;-D

Jinak nemyslim, ze nekdo jezdi za uplne tmy s dennima...

0/0
8.1.2019 10:43

J57i91n59d94ř14i51c13h 59Š37k68o87p47e40k 4395901140805

a když rozsvítíš potkávačky, žádné podsvícení nepřibyde ? Podsvícení ovladačů, rádia....

Za úplné tmy ne, ale už jsem potkal auto s denníma v prosinci v půl 7 ráno

0/0
8.1.2019 12:14

P89a34v21e76l 51T87r56u82k85s25a 3323637142813

Pro upresneni, ja mam sviceni automatem, ale v zakladni verzi neni, takze jsou urcite stejne modely bez nej.

Jinak samozrejme poznam, jestli sviti potkavacky nebo denni. U denniho nemam na palubce zadnou ikonu svetel, u potkavacek dve zeleny (obrys + potkavacky). Ale krome toho by mi zevnitr auta nic extra podezreleho neprislo. Jako napriklad ze nevidim na budiky, na radio (coz je taky stale svitici "tablet)...

Podsviceni palubky je nezavisle na osvetleni vozidla. Takze za husteho deste (to si bere z destoveho senzoru) se mi sice rozsviti potkavacky, ale palubka je podsvicena jako pri dennim sviceni.

Mlhu cidla vetsinou nenadetekuji, takze mlhovky zapinam rucne...

Kazdopadne ale souhlasim s tim, ze cidlo necidlo, zodpovednost za sviceni ma VZDYCKY ridic. Na druhou stranu jak jsem psal, nemam problem jineho ridice upozornit, ze nesviti...

+1/0
8.1.2019 12:34

M18a87r48e52k 95G37a49j55d73a 4983834466522

Spousta řidičů jezdí nejen v mlze, ale i v noci, úplně bez světel s auty, které denní svícení nemají. Takže problém není denní svícení, ale problém se nachází mezi volantem a sedadlem.

+12/0
7.1.2019 21:49

M77a73r32i11á39n 41M64a19r10k62o66v79i49č 8710470313645

Nekdy ani nejde o úmysl. Mne se tak stalo jedu jedu, v meste natankuju a jedu dál, nejak sem pozapomnel ze sem na pumpe vypnul svetla a mesto je tak rozsvíceno že sem si ani neuvedomil že mi chybí,..

+3/0
7.1.2019 23:40

J86i36n72d63ř16i39c51h 89Š47k18o53p50e77k 4475771660505

to by jsi taky měl zvážit ukončení kariéry řidiče

+1/−2
8.1.2019 9:45

J13i15ř22í 91Š31t33ě72d27r98a 5860842851257

Errare humanum est

0/0
17.1.2019 0:03

V86o77k17o51u43n 96V19l78a23d66i92m58i48r 8922568659598

A jak zradne je to v Rakousku, kde to denni sviceni zrusili, nebo v zemich kde ho vubec nezavedli?

+3/0
7.1.2019 21:45

Najdete na iDNES.cz