Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zemřel Král českého automobilového designu

S odchodem Václava Krále zhasl motor, který po tři desetiletí roztáčel kola českého designu. Zemřela nejvýraznější osobnost poválečného československého průmyslového návrhářství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomáš Valenta

3. 11. 2005 16:42
Moc děkuju za všechno, co jste pro nás pane Králi udělal (pokračování)
....Bude nám moc chybět. Ale mám pocit, že už si vytvořil místečko v naších srdcích, které nikdy neopustí. Dokázal nám předat část svého vlastního "já", své nadšení, své zkušenosti a názory, které tak budou moci jednou pokračovat v práci, kterou on započal. Jsem ářčáářmoc vděčný za to, že se mě tehda jednou ujal a že mi věnoval část svého života, část svého snu. Doufám, že mu to budu moct jednou vrátit.
Děkuju pane Králi. Vím, že se na nás teďka už koukáte z automobilového nebe, z poza volantu červeného sporťáku. Budete nám všem moc chybět.
0 0
možnosti

Tomáš Valenta

3. 11. 2005 16:40
Moc děkuju za všechno, co jste pro nás pane Králi udělal
Měl jsem tu čest poznat se s panem Králem osobně jako jeden z jeho studentů designu na ČVUT. Jsem vděčný za každou minutu, kterou nám všem při našich pátečních sezeních ve škole věnoval. Byly to úžasné okamžiky. Poslouchat a vidět práci tak velikého člověka. Vnímat sílu a charizma jeho osobnosti. Vždy z něj sršela spousta energie a elánu do práce. Bylo krásné sledovat a být u toho, jak žije svůj sen, jak dokáže probudit jiskru nadšení v každém, s kým příjde do styku. Moc mi bude chybět, a myslím, že teďka můžu klidně hovořit za všechny, kdož jsme s ním trávili pátky ve škole (ještě i ten předminulý) v úžasných a tvůřčích debatách o jemných stvořeních jezdících po dvou či více kolech. Odešel náš vzor, náš přítel, náš učitel, ve kterém jsme viděli splnění a realizaci našich klukovských snů. Chci mu poděkovat za všechno, co pro nás udělal. Za všechny ty krásné chvíle spojené s pořádáním výstav, s povídáním o životě, o světě, o autech při listování časopisy. Bude nám
0 0
možnosti

Matěj

31. 10. 2005 23:24
nenahraditelná ztráta
Neobyčejná vnitřní vášeň pana Krále a jeho naprosté zaujetí pro proměňování myšlenek v skutečné objekty bylo něčím, co tak výrazně vyčnívalo nad běžné poměry doby a co je v souvislosti s jeho dílem možná méně uvědomovanou skutečností. „Svá“ auta nejen vymýšlel, ale i vlastními silami stavěl. Kromě všech automobilových projektů nikdy nezapomenu na technické seriály pana Krále v Světě motorů a mistrné průhledové kresby publikované v časopise Automobil. Technická kresba Václava Krále, povýšená na úroveň užité grafiky, neměla konkurenci jak přesností svého podání, tak výtvarnou kvalitou. Myslím, že svým designérským dílem vytvořil Václav Král jednu zcela neopakovatelnou a nenahraditelnou kapitolu našeho designu a nesmazatelně se zapsal mezi jeho nejvýraznější osobnosti. Díky působení na ČVUT otevřel navíc řadě studentů, které učinil velkoryse svými partnery, cestu do světa designu. To, že pana Krále již nebudeme vídat je nesmírně smutné. Stopa po něm je ovšem trvalá a živá.
0 0
možnosti

mirek

31. 10. 2005 14:40
velká škoda
lidí obdobného kalibru viděl jsem jeho studie a byly značně nadčasové škoda že se třeba nepodílel na designu nových škodovek mohly  vzniknout hezká vozítka a né takové obludy jako fabia vzniknuvší  z pera německých pseudodesignérů.
0 0
možnosti

GTE

28. 10. 2005 15:51
Král
Vždy když nás opustí někdo, kdo něco uměl a jeho jméno v jeho oboru něco znamelo, zhostí se mě velký smutek. Doufám že jeho studenti budou kráčet v jeho šlépějích a přidají něco svého tvůrčího umu aby vznikaly další skvosty českého designu. Věřím, že se ty nápaditější z nich dostanou i do sériové výroby.
0 0
možnosti

papillon

28. 10. 2005 9:51
Ten pán svoju prácu "uměl"
a aj ja spomínam, že jeho kresby automobilov mi učarovali. Dúfam, že vychoval aspoň tak kvalitného náhradníka akým bol sám.
VŠETKO NAJLEPŠIE K VÁŠMU /nášmu/SVIATKU.
0 0
možnosti

Ze3gg

28. 10. 2005 7:12
Nejaka nesrovnalost
Komu cest, tomu cest. coz neplati pro iDnes... ...Václav Král se narodil v roce 1936 a žil v Roztokách u Prahy...Ostravský rodák Václav Král absolvoval v roce 1956 Vyšší průmyslovou školu... To je pietka, zvorat misto narozeni.
0 0
možnosti

28. 10. 2005 8:27
Re: Nejaka nesrovnalost
Z citace plynou 3 podstatné informace:
1. se narodil v roce 1936;
2. žil v Roztokách u Prahy;
3. ostravský rodák.
Která je špatně?
0 0
možnosti

Znalec aut'aku

28. 10. 2005 2:40
Zemřel Král českého automobilového designu
Nejvetsim jeho uspechem byla Skoda 1000 MB (Malejch Bolesti) a na ty male bolesti ted holt umrel. A ja ktery v  tom "Czech Smejdu" pred 40 roky jezdil, jsem z toho "sepotu kvetin"  vzadu  v kufru dnes hluchej.  No jeste ze uz je aspon posmrti
0 0
možnosti

mateja

28. 10. 2005 7:18
Re: Zemřel Král českého automobilového designu
Změňte své jméno na Blboun  nejapný.
0 0
možnosti

Jirka Santa Monica-California

27. 10. 2005 22:47
Co udělal, že můžou bejt naší taťuldové tak pyšní?
Skvělý designer - každý ho tu vychvaluje ale z nás mladších nikdo neví co vlastně tak svělého udělal? Co to bylo?
0 0
možnosti

Jóžin z Bážin(von Sajrajt :-))

27. 10. 2005 23:51
Co kdy vytvoříš TY? Kdo bude pyšný na TEBE???
Ty víš jenom, kdo jsou vyvolení, ale kdo to byl Berzelius ani náhodou, tupoune Ignore.
0 0
možnosti

Milda

27. 10. 2005 22:37
Fandím všem,
kteří svoji práci dělají dobře a s nadšením i když jim život klade do cesty překážky. A nesnáším nuly, které jejich práce nudí a tak těm prvním závidí a tak pomlouvají a vymlouvají se na nepřízeň osudu.  Pan Král patřil mezi ty první.  A vás, kteří mu závidíte a pomlouváte můžu akorát tak politovat.
0 0
možnosti

fRANTISEK

27. 10. 2005 22:48
Re: Fandím všem,
Diky pane Kral - diky za vasi praci
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...