Skutečný závod předvedla letos na GP Ice Race Škoda Motorsport, která za volant nejnovější Fabie Rallye2 evo posadila čtyři nejtalentovanější mladé jezdce střední Evropy, ovšem i ostatní vozy jely na krátkém oválu v plném tempu. K vidění byl také loňský vítěz Jan Kopecký, který odkroužil několik divokých kol s šéfem Škody Bernhardem Maierem na sedadle spolujezdce.
Mezi historickými a moderními závodními automobily se na trať vydaly i sériové elektromobily Porsche Taycan, do závodu nastoupil Trabant s pneumatikami vybavenými hroty, do klání se pustily autokrosové speciály, dokonce i odvážné dvoučlenné posádky na sajdkárách.
A i když dosažené časy nehrají u akce tohoto typu roli, onen nadšeně povzbuzovaný Trabant skončil ve volných rozjížďkách sice poslední, ale jen sekundu za předposledním Porsche, jehož soukromý jezdec dával u bariér hodně velký pozor.
Připomínkou historie závodu, který se jezdil mezi lety 1937 a 1974 a jeho tradice byla obnovena teprve loni, byla severská disciplína motoskijöring s historickými vozy Saab a Volvo. Akce se zúčastnilo 16 000 diváků a mezi nimi řada známých osobností z oblasti motorsportu nebo automobilového průmyslu.
K vidění byl mistr světa z roku 1984 Stig Blomqvist za volantem nejvýkonnějšího rallyového vozu světa Audi Sport quattro S1, dále bývalý jezdec F1 Hans-Joachim Stuck nebo René Rust z DTM a reprezentanti v alpském lyžování Marcel Hirscher a Aksel Lund Svindal nebo Ferdinand Porsche, pravnuk zakladatele značky, který stojí za myšlenkou obnovení závodů.