eRuf Stormster

eRuf Stormster | foto: Ruf

Zelený tuning stvořil nejpomalejší Porsche Cayenne, ujede mu i fabia

  • 100
Tuning většinou znamená vylepšení sportovních vlastností upravovaného vozu. Bavorský úpravce porschí - legendární Ruf se ale zaměřil na ekologii. Stvořil tak nejpomalejší cayenne všech dob eRuf Stormster, které se představuje na klimatickém summitu v Kodani.

Tuningová firma Ruf se specializuje na úpravu vozů Porsche. Mimo konvenčních úprav, znamenajících vyšší výkon, se tentokrát úpravce zaměřil na snižování emisí. 

V minulém roce překvapil konceptem eRuf, tedy sportovním Porsche 911 poháněným elektřinou. Na autosalonu v Ženevě potom představil vylepšený koncept Greenster s vyšším výkonem a lehčími bateriemi.

eRuf Stormster

Tuningový specialista původně sliboval limitovanou produkci tohoto elektrického sporťáku. Jenže nakonec má blíž k sériové výrobě úplně nový nový počin bavorského úpravce. Ten dostal jméno Stormster a je postaven na základech SUV Porsche Cayenne.

Stormster pohání elektromotor Siemens s výkonem 270 kW, stejně jako další elektrické Rufy, tedy eRufy. Za opravdu vysokou hmotností 2670 kilogramů musíme hledat podprůměrné zrychlení z nuly na 100 km/h za 10 sekund.

Maximální rychlost elektrického SUV od Porsche je však pouze 150 km/h. Je to tedy podle všeho nejpomalejší cayenne všech dob. Ruf slibuje dojezd na jedno nabití až 200 kilometrů. Prozatím výrobce neuvádí dobu dobití baterií.

Stormster bude k dispozici v běžném provedení i s tuningovým kitem nazvaným Stormster grün. Elektrický Cayenne tedy může opticky vypadat ďábelsky, předjede ho však i nejslabší šedesátikoňová Škoda Fabia 1,2 HTP (udávaná maximálka 155 km/h).

Bájný žlutý pták

Ladičská firma Ruf z Pfaffenhausenu se specializuje na značku Porsche. Celý autosvět jí zná díky kanárkově žluté 911, která byla ve své době jedním z nejrychlejších aut světa. Podle žlutého kabátku ji říkají Yellowbird (žlutý pták).

Ruf CTR Yellowbird

Ruf CTR Yellowbird se představil v roce 1987, stál na základech klasického Porsche 911 Carrera 3,2. Svítivě žlutý speciál ale uměl prohnat i zbožnované supersporty své doby, jako bylo třeba Ferrari F40, nebo Lamborghini Countach.

Plochý vzduchem chlazený šestiválec byl vyladěn na 469 koní, maximální kroutící moment, který musely přenést na asfalt zadní kola, byl 553 newtonmetrů. Karoserie byla odlehčená, uvnitř byl bezpečnostní rám a celé tohle monstrum vážilo 1170 kilogramů. Z nuly na stovku Yellowbird vystartoval za 4,1 sekundy, na stodvacítce byl 0,1 sekundy na to, dvoustovky dosáhl za 11,4 sekundy. Naměřená maximálka je 339 km/h.