Sobota 2. července 2022, svátek má Patricie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 2. července 2022 Patricie

Zázrak od VW: budoucí Tiguan CC má 225 kW a spotřebu jen 1,8 litru

  15:00
Po tokijské premiéře ukázal Volkswagen své nové sportovně-terénní kupé Evropě na ženevském výstavišti. Šedostříbrnou barvu tokijského konceptu vystřídal červený lak a benzinový motor nahradil diesel. Kombinovaná spotřeba má mít hodnotu neuvěřitelných 1,8 litru na sto kilometrů.

Volkswagen Cross Coupé | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Takhle vypadá budoucnost koncernu Volkswagen. Koncept Cross Coupé stojí na nové modulární platformě MQB, kterou dostanou i další koncernové vozy, například rovněž v Ženevě představené nové Audi A3. Má hybridní ústrojí s vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Patří do nejoblíbenější kategorie aut velikosti VW Golf. A v neposlední řadě ukazuje svaly své lehce terénní karoserie.

Volkswagen Cross Coupé

 V Tokiu vzbudil před koncem loňského roku nový koncept pořádné pozdvižení (více čtěte v tomto článku). Nebyl očekáván a navíc jeho základ působí hodně realisticky. V březnu v Ženevě pak upoutal novým lakem a hlavně téměř neuvěřitelnými parametry pohonného ústrojí.

To už se ale od sériového provedení trochu vzdalujeme, základ modelu bude velmi pravděpodobně stát na konvenčnějších pohonných jednotkách. Důvodem bude jistě cena, hybridní verze se těžko dostane pod milion korun.

Ženevský prototyp má pod kapotou naftový dvoulitr s více než solidním výkonem 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Ale vpředu je i elektromotor se 40 kW a 180 Nm, vzadu pak ještě jeden elektromotor s 85 kW a 270 Nm. "Šťávu" zadnímu motoru dodává spalovací motor, který v tomto případě slouží jako elektrický agregát. Přední elektromotor pohání baterie.

Volkswagen Cross Coupé

Při brzdění oba elektromotory rekuperují energii do baterií ve středovém tunelu. Ten pro ně zůstal volný, přestože má Cross Coupé pohon všech kol. Rozvodovka ale není potřeba: zadní nápravu pohání zadní elektromotor, přední agregáty pohánějí přední nápravu.

Auto je takzvaným plug-in hybridem, baterie lze dobíjet i ze zásuvky. Při plném nabití dokáže na baterie auto dojet až do vzdálenosti 45 kilometrů maximální rychlostí 120 km/h. V případě potřeby lze za jízdy dobíjet baterie i ze spalovacího motoru. Systém je to tedy poněkud komplikovaný, ale v praxi se zdá lépe upotřebitelný než čisté elektromobily nebo většina hybridů. Celkový výkon motorů je 225 kW a 700 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je 220 kilometrů za hodinu, ale co je podstatnější, kombinovanou spotřebu udává Volkswagen jen 1,8 litru na sto kilometrů!

Původní tokijský koncept měl pod kapotou benzinový turbomotor 1,4 se 110 kW, jinak se systém nelišil. Kombinovaná spotřeba byla vyšší, ale 2,7 litru benzinu na sto kilometrů je stále snový výkon. Dynamika byla o chlup horší, stejně jako maximální rychlost 201 kilometrů.

Cross Coupé je takový Tiguan CC. Tedy kombinace lehkého městského terénního auta a sportovního (čtyřdveřového) kupé. Je jasné, že výsledek bude kompromisem, ale v tomto případě docela pohledným kompromisem s očekávatelným úspěchem. Koncepčně podobné BMW X6 se totiž prodává velmi dobře, a to patří o dvě třídy výše. V podobném segmentu, kam bude nový Volkswagen patřit, si pak zákazníky předchází třeba Mini Countryman a někde uprostřed láme srdce zákaznic Land Rover Evoque.

Stylové SUV navíc dobře zapadá do koncepce Volkswagenu. Ten chce zaplnit všechny skulinky na trhu, a tak má sportovní sedan – (Passat) CC a má i sportovní hatchback – Scirocco. Proč tedy ne sportovní SUV a navíc opět CC. To, že je představený koncept vcelku reálným výtvorem, dokládá i použití nové modulární platformy MQB, na které bude stát nový golf, ale taky třeba nová octavia. Cross Coupé je pak velikostně bližší Škodě Yeti než tiguanu. Ale i to dává smysl. V každém případě toto 4,36 metru dlouhé auto s rozvorem 2,63 metru pojme jen čtyři cestující, prostřední místo v zadní řadě chybí.

Volkswagen Cross Coupé

Design je povedený a zvnějšku ho můžeme považovat za víceméně finální. Stačí si jen odmyslet některé detaily. Ani interiér nepůsobí jako z jiného světa, jak je u konceptů často zvykem. Volkswagen se už od tokijského autosalonu netají tím, že toto či velmi podobné auto do výroby dostat chce. Možná už letos, ale pravděpodobněji v příštím roce.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Známé jméno v nové formě. Renault Megane jako elektromobil dává smysl

Renault Megane E-Tech 100% elektrický

VIDEO Jeli jsme elektromobilem z Prahy do Olomouce a zpátky. Jednou nám zbylo 49% baterie, podruhé jen...

Nabíjení podražilo, kWh můžete natankovat za 2,79, ale i za 21 korun

Ke stabilizaci sítě a zvýšení podílu využití energie z obnovitelných zdrojů...

VIDEO Stejně jako elektřina pro domácnosti zdražuje v poslední době dost citelně i nabíjení elektromobilů...

Tiše pluje krajinou. „Esko“ od Mercedesu je špička mezi elektromobily

Mercedes-Benz EQS 450+

EQS pro Mercedes znamená hodně – byl to první model postavený na jeho zbrusu nové elektrické...

Europarlament odhlasoval konec spalovacích motorů v roce 2035

ilustrační snímek

VIDEO Evropský parlament schválil návrh, který by měl od roku 2035 zakázat prodej nových osobních aut a...

Soudný den automobilek. Brusel rozhoduje, zda zakáže spalovací motory

V USA vymysleli „elektrický galon“ MPGe, má hodnotu 33,7 kilowatthodin.

V úterý 7. června 2022 začíná v Bruselu debata europoslanců, která by měla ve středu odpoledne...

Stát chce koupit přes sedm set elektromobilů za tři čtvrtě miliardy korun

Renault Megane e-Tech

Ministerstvo financí jako centrální zadavatel vypsalo dvě zakázky na nákup až 711 elektromobilů v...

Emise má i elektromobil. Je poháněný uhlím, jádrem nebo plynem od Putina

BMW i4

Ujetí sto kilometrů na elektřinu stojí přibližně polovinu toho, co v současnosti zaplatí německý...

  • Nejčtenější

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

Elektroaut je v Praze moc. Město jim plánuje omezit bezplatné parkování

Zaparkovat v Praze prakticky kdekoli a zdarma. To je výhoda řidičů aut s „elektrickou“ značkou EL. Praha však nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zakázali jste spalováky? Zdaňte elektromobily a zrušte dotace, vyzývá Focus

Vlnu emocí mezi automobilisty přineslo nedávné schválení zákazu prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se...

Clarkson prohání poklad Škody. Grand Tour projede Česko, Slovensko i Polsko

Škoda 1100 OHC je jednou z nejslavnějších a nejvzácnějších perel muzea automobilky v Mladé Boleslavi. Jeremy Clarkson...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Baterie elektroaut jsou větší problém než zákaz motorů, říká manažer VW

Dohoda Evropské unie o postupném ukončování výroby vozů se spalovacím motorem v příštích dvanácti letech je...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Zbraně, které zaskočily Putina: „Muskovo“ bombardování

Premium Už druhý den po nočním překročení hranic měli triumfálně projíždět centrem Kyjeva, po čtyřech měsících místo toho vězí...

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

  • Další z rubriky

Automobilová Tour de France obrazem. Když muzeum závodí, na plechy nehledí

Jeden z nejstarších automobilových závodů světa projel Francií napříč. Je to Tour de France, ale automobilová. Vždyť se...

Nový šéf Škody nastoupí v pátek, bude pokračovat v elektrifikaci značky

Klaus Zellmer oficiálně přebírá pozici předsedy představenstva Škody Auto. Doposud působil jako člen představenstva...

Zipování, předjíždění. Škola jízdy ukáže, jak nechybovat na dálnici

Řízení vozu je pro řadu z nás samozřejmost, naprosto přirozený způsob přepravy mezi dvěma body. Jenže zautomatizované a...

Šéf Škody převzal vedení VW. Velký rozhovor na rozloučenou pro iDNES.cz

Premium S Thomasem Schäferem jsme mluvili poprvé, když Škodovku vedl měsíc. A toto je úplně poslední rozhovor ve zmíněné...

Kouzelná oslava Mezinárodního dne jógy na Karlově mostě
Kouzelná oslava Mezinárodního dne jógy na Karlově mostě

Pražští jogíni se 21. června poprvé připojili k ostatním jogínům, aby s nimi oslavili Mezinárodní den jógy. Oslavy se zúčastnilo 400 jogínů a sešli...

Ani závěť už není zárukou hladkého dědictví. Nejvyšší soud změnil pravidla

Premium Nedávný rozsudek Nejvyššího soudu změnil zažitá pravidla prokazování platnosti závětí, které nejsou sepsány notářem....

Herec a režisér Vojtěch Kotek se oženil. S partnerkou chodili více než rok

Herec Vojtěch Kotek (34) se ve čtvrtek oženil. Podle webu Expres.cz si vzal přítelkyni Radanu, se kterou chodí více než...

Proč dřív lidé vypadali na fotce starší. Rychleji se stárnulo, nebo je to klam?

Premium Tak schválně, udělejte si čas a zalistujte rodinnými alby. Podívejte se na svoje rodiče, prarodiče, praprarodiče. A...

Herečka Eva Josefíková se o víkendu tajně vdala

Herečka Eva Josefíková (32) se na Instagramu pochlubila šťastnou novinkou. Během romantického obřadu řekla své ano...

Pavla Tomicová výrazně zhubla a s kolegy oslavila šedesátiny

Pavla Tomicová měla s Dášou Zázvůrkovou v květnu nehodu, když do kolegyniny Vespy před Národním divadlem nabouralo...