Pondělí 30. listopadu 2020, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 30. listopadu 2020 Ondřej

Zázrak od VW: budoucí Tiguan CC má 225 kW a spotřebu jen 1,8 litru

  15:00
Po tokijské premiéře ukázal Volkswagen své nové sportovně-terénní kupé Evropě na ženevském výstavišti. Šedostříbrnou barvu tokijského konceptu vystřídal červený lak a benzinový motor nahradil diesel. Kombinovaná spotřeba má mít hodnotu neuvěřitelných 1,8 litru na sto kilometrů.

Volkswagen Cross Coupé | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Takhle vypadá budoucnost koncernu Volkswagen. Koncept Cross Coupé stojí na nové modulární platformě MQB, kterou dostanou i další koncernové vozy, například rovněž v Ženevě představené nové Audi A3. Má hybridní ústrojí s vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Patří do nejoblíbenější kategorie aut velikosti VW Golf. A v neposlední řadě ukazuje svaly své lehce terénní karoserie.

Volkswagen Cross Coupé

 V Tokiu vzbudil před koncem loňského roku nový koncept pořádné pozdvižení (více čtěte v tomto článku). Nebyl očekáván a navíc jeho základ působí hodně realisticky. V březnu v Ženevě pak upoutal novým lakem a hlavně téměř neuvěřitelnými parametry pohonného ústrojí.

To už se ale od sériového provedení trochu vzdalujeme, základ modelu bude velmi pravděpodobně stát na konvenčnějších pohonných jednotkách. Důvodem bude jistě cena, hybridní verze se těžko dostane pod milion korun.

Ženevský prototyp má pod kapotou naftový dvoulitr s více než solidním výkonem 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Ale vpředu je i elektromotor se 40 kW a 180 Nm, vzadu pak ještě jeden elektromotor s 85 kW a 270 Nm. "Šťávu" zadnímu motoru dodává spalovací motor, který v tomto případě slouží jako elektrický agregát. Přední elektromotor pohání baterie.

Volkswagen Cross Coupé

Při brzdění oba elektromotory rekuperují energii do baterií ve středovém tunelu. Ten pro ně zůstal volný, přestože má Cross Coupé pohon všech kol. Rozvodovka ale není potřeba: zadní nápravu pohání zadní elektromotor, přední agregáty pohánějí přední nápravu.

Auto je takzvaným plug-in hybridem, baterie lze dobíjet i ze zásuvky. Při plném nabití dokáže na baterie auto dojet až do vzdálenosti 45 kilometrů maximální rychlostí 120 km/h. V případě potřeby lze za jízdy dobíjet baterie i ze spalovacího motoru. Systém je to tedy poněkud komplikovaný, ale v praxi se zdá lépe upotřebitelný než čisté elektromobily nebo většina hybridů. Celkový výkon motorů je 225 kW a 700 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je 220 kilometrů za hodinu, ale co je podstatnější, kombinovanou spotřebu udává Volkswagen jen 1,8 litru na sto kilometrů!

Původní tokijský koncept měl pod kapotou benzinový turbomotor 1,4 se 110 kW, jinak se systém nelišil. Kombinovaná spotřeba byla vyšší, ale 2,7 litru benzinu na sto kilometrů je stále snový výkon. Dynamika byla o chlup horší, stejně jako maximální rychlost 201 kilometrů.

Fotogalerie

Cross Coupé je takový Tiguan CC. Tedy kombinace lehkého městského terénního auta a sportovního (čtyřdveřového) kupé. Je jasné, že výsledek bude kompromisem, ale v tomto případě docela pohledným kompromisem s očekávatelným úspěchem. Koncepčně podobné BMW X6 se totiž prodává velmi dobře, a to patří o dvě třídy výše. V podobném segmentu, kam bude nový Volkswagen patřit, si pak zákazníky předchází třeba Mini Countryman a někde uprostřed láme srdce zákaznic Land Rover Evoque.

Stylové SUV navíc dobře zapadá do koncepce Volkswagenu. Ten chce zaplnit všechny skulinky na trhu, a tak má sportovní sedan – (Passat) CC a má i sportovní hatchback – Scirocco. Proč tedy ne sportovní SUV a navíc opět CC. To, že je představený koncept vcelku reálným výtvorem, dokládá i použití nové modulární platformy MQB, na které bude stát nový golf, ale taky třeba nová octavia. Cross Coupé je pak velikostně bližší Škodě Yeti než tiguanu. Ale i to dává smysl. V každém případě toto 4,36 metru dlouhé auto s rozvorem 2,63 metru pojme jen čtyři cestující, prostřední místo v zadní řadě chybí.

Volkswagen Cross Coupé

Design je povedený a zvnějšku ho můžeme považovat za víceméně finální. Stačí si jen odmyslet některé detaily. Ani interiér nepůsobí jako z jiného světa, jak je u konceptů často zvykem. Volkswagen se už od tokijského autosalonu netají tím, že toto či velmi podobné auto do výroby dostat chce. Možná už letos, ale pravděpodobněji v příštím roce.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Prodeje elektroaut letos v Evropě urychlí koronavirové dotace

Mercedes EQC u nabíječky sítě Ionity

VIDEO Elektromobily tvořily osm procent ze všech automobilů prodaných v Evropě za prvním pololetí...

Slováci slibují elektromobilům revoluční baterii, vyrobí ji příští rok

Baterie pro elektromobily Nissanu

Slovenská firma InoBat Auto představila prototyp baterie pro elektrovozidla, s hromadnou produkcí...

Chceš SUV? Zaplať tučnou pokutu. Francie vyrazila proti těžkým autům

SUV Komandant

Chceš jezdit velkým autem? Zaplať. A je jedno, jestli to má být Volkswagen Touareg nebo ekologický...

Elektrovozy dorovnávají náklady na provoz klasická auta, v Česku to neplatí

Škoda Enyaq iV

VIDEO Nákupní cena vozu je jedna věc, druhá jsou celkové náklady na jeho provoz a vlastnictví....

Musk slibuje levnější baterii bez přehřívání. Změnil jí kontakty

Pohled shora na strukturu nového článku, kterým chce Tesla zjednodušit a...

Velké plány má Elon Musk a automobilka Tesla, kterou založil. Se svým týmem se snaží zlevnit a...

Elektrohyundaie s novou značkou: Ioniq dovede parádní koncepty do výroby

Hyundai založila novou značku elektromobilů Ioniq

VIDEO První ioniq ukázal Hyundai v roce 2016, futuristicky tvarovaný liftback se představil se třemi...

Elektromobil pro všechny. První kilometry s VW ID.3 křížem krážem Českem

VW ID.3

VIDEO O ID.3 výrobce hovoří jako o revoluci a o modelu stejně důležitém, jako byly v historii Brouk a...

  • Nejčtenější

Evropu mají zaplavit čínské elektromobily, právě dorazily

V úterý 24. listopadu ve čtyři hodiny odpoledne zakotvila v anglickém Bristolu první přímá lodní linka pro dovoz...

Na křižovatce se umíralo, teď se tam vůbec nebourá. Stačila malá změna

Na lesní křižovatce poblíž Lipníka provoz v posledních letech velmi zhoustl. Je to jednak kvůli rychlému spojení od...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i...

Novozélandská policie nasadí Škody Superb. Nahradí končící značku Holden

Novozélandská policie koupí nové vozy pro své hlídky od firmy Škoda Auto. Nahradí jimi automobily značky Holden, která...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přechod na elektropohon zaviní pokles příjmů z daní. Británie chystá mýtné

Vláda Spojeného království uvažuje o zpoplatnění silnic po přechodu většiny vozidel se spalovacím motorem na elektrický...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

  • Další z rubriky

Nový šéf Škody: O elektromobilitě je rozhodnuto, nové šance jsou v Africe

Premium Thomas Schäfer je od srpna novým šéfem značky Škoda. Do Mladé Boleslavi nastoupil v roce koronavirové paralýzy a...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i...

BLOG: Zelené sny bohatých jsou bičem na chudé

Celé to zelené šílenství směřuje k tomu, že hrstka hodně bohatých bude ještě bohatší, pár milionů celkem bohatých bude...

Není hybrid jako hybrid. Jednodušší je lepší a dává větší smysl

Premium Hybridním automobilům patří budoucnost, zvláště v Evropě, kde jsou od letošního roku nastavena přísná emisní pravidla....

SOUTĚŽ: Vyhrajte balíček 12 skvělých pudingů Dr. Oetker
SOUTĚŽ: Vyhrajte balíček 12 skvělých pudingů Dr. Oetker

Kdo by neměl rád puding? Chutná skvěle samostatně, se šlehačkou a čerstvým ovocem, ale i jako náplň do dortů. Navíc je přirozeně bezlepkový. Nyní...

Jsem znechucená, říká Eva Burešová, kterou vyfotili s Forejtem z MasterChefa

Eva Burešová (27) a Přemek Forejt (33) byli společně vyfoceni, jak vycházejí z domu, kde herečka bydlí. Hvězda seriálu...

Tahák: 20 klávesových zkratek, o nichž jste možná neměli ani potuchy

Uživatelé Windows jistě znají notoricky známé klávesové zkratky jako Alt + F4, Alt + Tab, Windows + E, Windows + C,...

Ordinace v růžové zahradě za půl roku skončí, co seriál nahradí?

Po více než patnácti letech od okamžiku, kdy padla první klapka, začal tvůrčí tým seriálu Ordinace v růžové zahradě 2...

Kapitán je na tahu, bude šach mat, oznámil po líbánkách Pavel své ženě

Psycholožka, terapeut a genetička vybrali na základě testů i DNA mezi více než patnácti sty přihlášenými jednotlivci...

Promoření? Odvážný sen, tragické následky. Stádní imunita funguje jinak

Jak se nejlépe zbavit covidu-19? Už od jara mluvili někteří odborníci o kontroverzní strategii známé jako „promořování“...