Úterý 26. ledna 2021, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 26. ledna 2021 Zora

Zázrak od VW: budoucí Tiguan CC má 225 kW a spotřebu jen 1,8 litru

  15:00
Po tokijské premiéře ukázal Volkswagen své nové sportovně-terénní kupé Evropě na ženevském výstavišti. Šedostříbrnou barvu tokijského konceptu vystřídal červený lak a benzinový motor nahradil diesel. Kombinovaná spotřeba má mít hodnotu neuvěřitelných 1,8 litru na sto kilometrů.

Volkswagen Cross Coupé | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Takhle vypadá budoucnost koncernu Volkswagen. Koncept Cross Coupé stojí na nové modulární platformě MQB, kterou dostanou i další koncernové vozy, například rovněž v Ženevě představené nové Audi A3. Má hybridní ústrojí s vysokým výkonem a nízkou spotřebou. Patří do nejoblíbenější kategorie aut velikosti VW Golf. A v neposlední řadě ukazuje svaly své lehce terénní karoserie.

Volkswagen Cross Coupé

 V Tokiu vzbudil před koncem loňského roku nový koncept pořádné pozdvižení (více čtěte v tomto článku). Nebyl očekáván a navíc jeho základ působí hodně realisticky. V březnu v Ženevě pak upoutal novým lakem a hlavně téměř neuvěřitelnými parametry pohonného ústrojí.

To už se ale od sériového provedení trochu vzdalujeme, základ modelu bude velmi pravděpodobně stát na konvenčnějších pohonných jednotkách. Důvodem bude jistě cena, hybridní verze se těžko dostane pod milion korun.

Ženevský prototyp má pod kapotou naftový dvoulitr s více než solidním výkonem 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Ale vpředu je i elektromotor se 40 kW a 180 Nm, vzadu pak ještě jeden elektromotor s 85 kW a 270 Nm. "Šťávu" zadnímu motoru dodává spalovací motor, který v tomto případě slouží jako elektrický agregát. Přední elektromotor pohání baterie.

Volkswagen Cross Coupé

Při brzdění oba elektromotory rekuperují energii do baterií ve středovém tunelu. Ten pro ně zůstal volný, přestože má Cross Coupé pohon všech kol. Rozvodovka ale není potřeba: zadní nápravu pohání zadní elektromotor, přední agregáty pohánějí přední nápravu.

Auto je takzvaným plug-in hybridem, baterie lze dobíjet i ze zásuvky. Při plném nabití dokáže na baterie auto dojet až do vzdálenosti 45 kilometrů maximální rychlostí 120 km/h. V případě potřeby lze za jízdy dobíjet baterie i ze spalovacího motoru. Systém je to tedy poněkud komplikovaný, ale v praxi se zdá lépe upotřebitelný než čisté elektromobily nebo většina hybridů. Celkový výkon motorů je 225 kW a 700 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je 220 kilometrů za hodinu, ale co je podstatnější, kombinovanou spotřebu udává Volkswagen jen 1,8 litru na sto kilometrů!

Původní tokijský koncept měl pod kapotou benzinový turbomotor 1,4 se 110 kW, jinak se systém nelišil. Kombinovaná spotřeba byla vyšší, ale 2,7 litru benzinu na sto kilometrů je stále snový výkon. Dynamika byla o chlup horší, stejně jako maximální rychlost 201 kilometrů.

Fotogalerie

Cross Coupé je takový Tiguan CC. Tedy kombinace lehkého městského terénního auta a sportovního (čtyřdveřového) kupé. Je jasné, že výsledek bude kompromisem, ale v tomto případě docela pohledným kompromisem s očekávatelným úspěchem. Koncepčně podobné BMW X6 se totiž prodává velmi dobře, a to patří o dvě třídy výše. V podobném segmentu, kam bude nový Volkswagen patřit, si pak zákazníky předchází třeba Mini Countryman a někde uprostřed láme srdce zákaznic Land Rover Evoque.

Stylové SUV navíc dobře zapadá do koncepce Volkswagenu. Ten chce zaplnit všechny skulinky na trhu, a tak má sportovní sedan – (Passat) CC a má i sportovní hatchback – Scirocco. Proč tedy ne sportovní SUV a navíc opět CC. To, že je představený koncept vcelku reálným výtvorem, dokládá i použití nové modulární platformy MQB, na které bude stát nový golf, ale taky třeba nová octavia. Cross Coupé je pak velikostně bližší Škodě Yeti než tiguanu. Ale i to dává smysl. V každém případě toto 4,36 metru dlouhé auto s rozvorem 2,63 metru pojme jen čtyři cestující, prostřední místo v zadní řadě chybí.

Volkswagen Cross Coupé

Design je povedený a zvnějšku ho můžeme považovat za víceméně finální. Stačí si jen odmyslet některé detaily. Ani interiér nepůsobí jako z jiného světa, jak je u konceptů často zvykem. Volkswagen se už od tokijského autosalonu netají tím, že toto či velmi podobné auto do výroby dostat chce. Možná už letos, ale pravděpodobněji v příštím roce.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Austrálie má plán na výpadek spotřební daně. Speciální taxu pro elektrovozy

BMW iX

Zatímco se v médiích i na úrovni Evropské unie a jednotlivých států vede diskuse, jak víc dotovat...

Elektrické porsche uhání i 250 km/h, ale taky 210 kilometrů za devět hodin

Řízení Taycanu Turbo S na hladkých okreskách bývalého západního Německa bylo...

VIDEO Jak dalekou cestu ještě musí Velká Británie urazit, pokud chce do roku 2030 opravdu přejít na čistě...

Konec smlouvání, VW v Číně prodává elektromobily za pevnou cenu

Volkswagen ID.4 pro Čínu

VIDEO Německá automobilka Volkswagen v Číně zahajuje nový model prodeje, její elektromobily budou...

Evropu mají zaplavit čínské elektromobily, právě dorazily

Elektromobily MG ZS před cestou do Evropy

V úterý 24. listopadu ve čtyři hodiny odpoledne zakotvila v anglickém Bristolu první přímá lodní...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Nabíjení plug-inhybridní Škody Superb iV  z domácí zásuvky.

VIDEO Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny...

Nejvíc elektromobilů je v Praze. Na severu Moravy vedou auta na plyn

ilustrační snímek

Nejvíc aut jezdících na elektřinu je zaregistrováno v Praze. Auta na plyn zase vítězí v...

Kouzla s čísly. Evropa v září poprvé registrovala víc elektroaut než dieselů

Tesla Model 3

Registrace nových osobních vozů v Evropě se za prvních devět měsíců letošního roku propadly...

  • Nejčtenější

VIDEO: Lidé omylem kupují dálniční známku někomu jinému. Chybu nejde vrátit

Na letošní rok si lidé musí poprvé kupovat elektronickou dálniční známku. Některým se ale povede dvakrát napsat špatně...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Hlasování o silničním zákoně: k ochraně cyklistů přibyly zásadní přílepky

Sněmovna poslala do třetího čtení zajímavou novelu zákona o silničním provozu. Už před rokem ji předložil poslanec ČSSD...

Šetříte přírodu a CO2? Zapomeňte na sdílenou elektrokoloběžku, jeďte autem

Uhlíková stopa využívání sdílených elektrokoloběžek je podobná, jako když jedou alespoň tři lidé autem. Ukázala to...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda odhaluje malé SUV Kushaq, první model na nové platformě pro Indii

Škoda pokračuje v poodhalování nového modelu pro indický trh. Malé SUV jménem Kushaq se představuje na prvních fotkách,...

Veganství a vegetariánství je na vzestupu a je to dobře, říká lékař Jan Gojda

Premium Lékaři bývají obvykle k dietám všeho druhů skeptičtí. Nejinak tomu bylo v případě vegetariánství a veganství. Výhradně...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...

  • Další z rubriky

Elektroauta nám usnadní život, říká ten, co zná mercedesy do šroubku

Petr Dvořák je matadorem českého zastoupení značky Mercedes-Benz. Auta ikonické německé značky proslavená nejmodernější...

Každý v Česku má víc než půl auta, ukazují statistiky

Počet osobních aut na českých silnicích se loni zvýšil o 140 336 na 6,13 milionu. Jejich průměrné stáří stouplo o 0,35...

Autofotka týdne: Záhadná silueta na virtuálním veletrhu

S klasickými autosalony to šlo v posledních letech od desíti k pěti, covidová pohroma je tak pro organizátory skoro...

Nákup ojetiny s malým turbomotorem od VW: čtyřválce 1,2 TSI se nebojte

Premium Trend zmenšování objemů motorů, snižování počtu válců a aplikace přeplňování jsme si již zvykli označovat jako tzv....

Dara Rolins je po další plastice nosu. Mnozí fanoušci ji nepoznávají

Dara Rolins (48) se netají svým kladným vztahem k nejrůznějším kosmetickým úpravám. Ke zvětšení prsou a pravidelným...

Mamograf nádor neodhalil. Nechala jsem si vzít obě prsa, říká Kuklová

Michaela Kuklová prožívala před časem těžké chvíle. Po složité diagnostice karcinomu prsu, kdy sama cítila, že je něco...

Lucka je mou oporou. Ze synů hokejisté nejspíš nebudou, míní Plekanec

Tomáš Plekanec (38) a Lucie Šafářová (33) promluvili o sportovním nadání dcery Leontýnky i o plánované svatbě. Bývalý...

Žiji s manželem v polyamorii. Jen o sex nejde, říká Těžká z dokumentu V síti

Terezu Těžkou (25) znají diváci jako jednu z hlavních představitelek náctiletých dívek v dokumentu o sexuálních...

Jsem řidičem autobusu pražské MHD, lidé mě nepoznávají, říká Václav Kopta

Václav Kopta se v době šíření koronaviru stal řidičem autobusu v pražské MHD. Herec tvrdí, že si tím splnil dávný...