VIDEO: V unikátním projektu zkusíte opravdové závodění s okruhovým BMW

aktualizováno 
I známí jezdci si často místo za volantem závodního speciálu zaplatit. Až na ty nejzářivější hvězdy musí mít v zádech bohatého sponzora. Motorsport je velmi nákladný, ale vyzkoušet si řízení, závodění a atmosféru je díky zajímavému českému projektu možné za necelých deset tisíc.

O kariéře závodníka sní mnozí, ale jen málokdo má dost peněz, talentu a odvahy, aby do kokpitu ostrého speciálu usedl. Martin Příhoda závodí v seriálu českých vytrvalostních závodů, ale má problém sehnat parťáka, se kterým se v několikahodinových závodech dělí o volant. A tak nabízí možnost vyzkoušet své schopnosti i těm, kteří nemají se závoděním zkušenosti. S organizátorem vytrvalostních závodů (jezdí se závody šest až čtyřiadvacet hodin na českých a slovenských okruzích) se dohodl, že mohou jet i řádně proškolení lidé bez licence. Stačí řidičský průkaz a dohled zkušeného pilota na místě spolujezdce.

Závodní tým Martina Příhody tak třeba najde skrytý talent. Vzhledem k obrovským nákladům, které celé závodění stojí, přestože jde o „staré“ BMW kupé řady E36 z devadesátých let, je cena devět a půl tisíce za čtyřicet minut v závodě velmi slušná. Znalci říkají, že u čistokrevného závodního speciálu s karoserií z karbonu je to částka odpovídající nákladům na základní provoz.

Necelou tunu vážící okruhový stroj pohání dvouapůllitrový řadový šestiválec. Samozřejmostí je bezpečnostní rám v interiéru, samosvorný diferenciál na zadní poháněné nápravě, stavitelný podvozek a kromě dalších specialit hlavně dvě závodní anatomické sedačky, které v okruhových speciálech obvykle nenajdete.

Závodní speciál BMW

Zazávodit si v karbonovém speciálu může každý, stačí řidičský průkaz a zdravotní pojištění, licenci netřeba. 40 minut přijde na 9 500 korun.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Najdete na iDNES.cz