VIDEO: V unikátním projektu zkusíte opravdové závodění s okruhovým BMW

aktualizováno 
I známí jezdci si často místo za volantem závodního speciálu zaplatit. Až na ty nejzářivější hvězdy musí mít v zádech bohatého sponzora. Motorsport je velmi nákladný, ale vyzkoušet si řízení, závodění a atmosféru je díky zajímavému českému projektu možné za necelých deset tisíc.

O kariéře závodníka sní mnozí, ale jen málokdo má dost peněz, talentu a odvahy, aby do kokpitu ostrého speciálu usedl. Martin Příhoda závodí v seriálu českých vytrvalostních závodů, ale má problém sehnat parťáka, se kterým se v několikahodinových závodech dělí o volant. A tak nabízí možnost vyzkoušet své schopnosti i těm, kteří nemají se závoděním zkušenosti. S organizátorem vytrvalostních závodů (jezdí se závody šest až čtyřiadvacet hodin na českých a slovenských okruzích) se dohodl, že mohou jet i řádně proškolení lidé bez licence. Stačí řidičský průkaz a dohled zkušeného pilota na místě spolujezdce.

Závodní tým Martina Příhody tak třeba najde skrytý talent. Vzhledem k obrovským nákladům, které celé závodění stojí, přestože jde o „staré“ BMW kupé řady E36 z devadesátých let, je cena devět a půl tisíce za čtyřicet minut v závodě velmi slušná. Znalci říkají, že u čistokrevného závodního speciálu s karoserií z karbonu je to částka odpovídající nákladům na základní provoz.

Necelou tunu vážící okruhový stroj pohání dvouapůllitrový řadový šestiválec. Samozřejmostí je bezpečnostní rám v interiéru, samosvorný diferenciál na zadní poháněné nápravě, stavitelný podvozek a kromě dalších specialit hlavně dvě závodní anatomické sedačky, které v okruhových speciálech obvykle nenajdete.

Závodní speciál BMW

Zazávodit si v karbonovém speciálu může každý, stačí řidičský průkaz a zdravotní pojištění, licenci netřeba. 40 minut přijde na 9 500 korun.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz