Zásady náhrady zimních pneumatik letními

aktualizováno 
* Ještě na autě změřte hloubku dezénu zimních pneumatik, a mají -
li méně než čtyři milimetry, tak je »dojeďte« jako letní. Pro tvrdé podmínky příští zimy už nejsou vhodné,a navíc se ve své zbytkové části neopotřebují v letním provozu tak rychle, jako kdyby byly nové nebo zánovní.

* Před demontáží zimních pneumatik poznamenejte jejich současné postavení na vozidle - to pro změnu před příští zimou.

* Pokud měníte jen pneumatiky, a nikoliv celá kola, zvažte, zda už nejste v situaci, kdy můžete investovat do koupě samostatných disků pro zimní i letní pláště. V situaci, kdy přezouvání jednoho kola stojí od 50 do 200 korun, se koupě samostatných disků brzy vyplatí.

* Demontovaná zimní kola pečlivě očistěte vodou, změřte tlak a případně dohustěte na normál. Když při kontrole stavu zjistíte poškození či závadu, jeďte s pláštěm do pneuservisu včas, aby mohl dobře sloužit příští zimu.

* Poslední dobou přibývá pneuservisů, které zimní kola v létě a letní kola v zimě lacino či zdarma vhodně uloží. Pokud takové služby nevyužijete, m ůžete pneumatiky na ráfcích stohovat na sebe nebo zavěsit na stěnu. V případě plášťů bez ráfků je vhodné uložení ve vertikální poloze s tím, že je dobré jednou za měsíc každou pneumatiku pootočit. Nejlepší je uskladnění v temnu a pokud možno ve stabilní teplotě.

* Při montáži kol s letními pneumatikami změňte postavení, které měly před nasazením zimních kol. Současné zkušenosti doporučují měnit kola jen po jedné straně vozidla s tím, že rozdíl výšky dezénu by neměl být větší než dva milimetry a lepší pláště patří na přední nápravu.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Volvo C30 2,0 i...
Volvo C30 2,0 i...

r.v. 2007, naj. 103 062 km, benzín
136 666 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz