Zásady náhrady zimních pneumatik letními

aktualizováno 
* Ještě na autě změřte hloubku dezénu zimních pneumatik, a mají -
li méně než čtyři milimetry, tak je »dojeďte« jako letní. Pro tvrdé podmínky příští zimy už nejsou vhodné,a navíc se ve své zbytkové části neopotřebují v letním provozu tak rychle, jako kdyby byly nové nebo zánovní.

* Před demontáží zimních pneumatik poznamenejte jejich současné postavení na vozidle - to pro změnu před příští zimou.

* Pokud měníte jen pneumatiky, a nikoliv celá kola, zvažte, zda už nejste v situaci, kdy můžete investovat do koupě samostatných disků pro zimní i letní pláště. V situaci, kdy přezouvání jednoho kola stojí od 50 do 200 korun, se koupě samostatných disků brzy vyplatí.

* Demontovaná zimní kola pečlivě očistěte vodou, změřte tlak a případně dohustěte na normál. Když při kontrole stavu zjistíte poškození či závadu, jeďte s pláštěm do pneuservisu včas, aby mohl dobře sloužit příští zimu.

* Poslední dobou přibývá pneuservisů, které zimní kola v létě a letní kola v zimě lacino či zdarma vhodně uloží. Pokud takové služby nevyužijete, m ůžete pneumatiky na ráfcích stohovat na sebe nebo zavěsit na stěnu. V případě plášťů bez ráfků je vhodné uložení ve vertikální poloze s tím, že je dobré jednou za měsíc každou pneumatiku pootočit. Nejlepší je uskladnění v temnu a pokud možno ve stabilní teplotě.

* Při montáži kol s letními pneumatikami změňte postavení, které měly před nasazením zimních kol. Současné zkušenosti doporučují měnit kola jen po jedné straně vozidla s tím, že rozdíl výšky dezénu by neměl být větší než dva milimetry a lepší pláště patří na přední nápravu.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz