Ještě pár měsíců se bude motoristický svět dohadovat, jestli je "ten nový golf" vlastně opravdu nová generace oblíbeného modelu, nebo jen s velkým humbukem představený jeho větší facelift. Obrázek si o něm udělejte, až si přečtete TENTO ČLÁNEK (Víme, jaký je nový Volkswagen Golf).
K ikoně evropského automobilového trhu a - ať se nám to líbí, nebo ne - jednomu z nejvýraznějších modelů posledních desetiletí patří neodmyslitelně také tři písmena, na která slyší každý, kdo má rád rychlou jízdu: GTI.
Nové "GéTéÍčko" se představí dřív, než se čekalo, naráz s obyčejným golfem v Paříži tento čtvrtek. Jak mu to sluší na pohled si prohlédněte ve FOTOGALERII VW GOLF GTI.
Rozdíl jedné generace, to znamená v podání golfu "pětky" a "šestky" 10 koní maximálního výkonu. Ze stejného dvoulitrového přeplňovaného TFSIčka, které má ve stávajícím GTI, a třeba i Škodě Octavii RS 200 koní, motoráři vydobyli nově 210 koní. 280 newtonmetrů maxima kroutícího momentu zůstalo nezměněno.
Novému Golfu GTI nechybí o 22 milimetrů snížený podvozek, jiné tlumiče a stabilizátory a hlavně elektronicky řízený diferenciál. Za příplatek bude podvozek s nastavitelnou tuhostí, známý z kupé Scirocco.
S motorem bude spolupracovat šestistupňová manuální převodovka. K mání bude i dvouspojková převodovka DSG, uvidíme, jestli bude mít šest nebo sedm převodových stupňů.
Nové GTI bude na stokilometrové rychlosti za sedm sekund, ručka tachometru pak bude ukazovat maximálně 240 kilometrů v hodině. Kombinovaná spotřeba sedm a půl litru benzinu na sto kilometrů bude asi předpokládat diplom kurzu sebeovládání... Čas na něj máte do jara.