Diskuse k článku

K žalobě na Volkswagen se v Německu připojilo přes tři sta tisíc lidí

Ke vzorové žalobě na koncern Volkswagen kvůli emisnímu skandálu se v Německu připojilo přes tři sta tisíc lidí, což je o poznání více, než se čekalo. Uvedla to veřejnoprávní televize ARD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a17r93e16k 81K93l78u29f93a 3448874494436

Je zajímavé, že tolika řidičům vadí, jaké má auto emise a pak jdou a koupí si SUV! ;-D

+7/0
4.1.2019 13:16

M53a67r37t21i41n 62K88a84r75á36s82e16k 9128563768768

No ono takove audi Q7 ma cca stejne emise jako Citigo (plni stejnou emisni normu), jedine cim se lidi je produkce CO2 (to je jedine primo umerne spotrebe)...

0/0
4.1.2019 20:42

L45u28b81o24m41i41r 90M64a28c14h66o 2472830285727

máte v tom hokej.

0/−1
5.1.2019 1:54

M77a65r41t85i32n 29K61a48r80á88s91e82k 9288183408558

No ja jsem napsal jak to je ve skutecnosti, takze hokej v tom zrejme nebudu mit ja....

0/0
5.1.2019 9:44

L20u71b27o47m66i20r 13M24a71c52h94o 2792500975707

skutočne veríte tomu, že Q7 s trojlitrovým turbodieslom (4.2 prestali vyrábať, práve kvôli emisám) vyprodukuje na 100 km vzdialenosť rovnaké množstvo emisíí ako malá blcha Citigo?

0/−1
5.1.2019 12:12

M79a18r87t98i87n 38K77a21r45á59s95e61k 9618923608118

Nejde o to cemu verim, ale o to jaka je realita ne? Mimochodem u miniaut se taky porad pise jak jim zvoni hrana, protoze je cim dal drazsi zajistit aby plnily emise, a pak se jejich cena srovnava s o tridu vetsimi auty.....

Emisni norma je dana tvrde na kazde jedno auto, a neresi jestli je to "trikolka" nebo obri SUV, ty emise musi plnit vsechny auta stejne, a problem s jejich plnenim jsou jak u minivozu, tak u velkych autm tzn vsechny motory jsou "na hrane" s normou....

0/0
5.1.2019 13:09

L72u44b85o57m17i37r 17M11a60c27h74o 2742280155897

veď práve: aká je realita.

Rozhýbať na ceste 800 kg auto a rozhýbať 2000 kg auto je rozdiel.

0/0
13.1.2019 10:42

M94a84r19t51i84n 56K37a31r66á20s83e88k 9698543748538

No tak jiste, a jak to souvisi s temi emisemi? Ono emise motoru jsou dneska predevsim o nastaveni spalovaciho procesu a kvalite "zpracovani" vyfukovych plynu.....

0/0
13.1.2019 11:20

L27u19b90o12m28i48r 35M35a93c60h80o 2712790365277

že ako to súvisí? No veď fyzikálne zákony. Postavte vedľa seba napr. Citigo a tú spomínanú Q7 od Audi. Myslíte, že pri súbežnej jazde napr. 80 km/h budú mať obidve autá rovnakú spotrebu paliva?

0/0
13.1.2019 11:58

M92a70r83t76i56n 71K96a74r91á30s59e38k 9298853698958

Samozřejmě že ne, jak vás taková blbost napadla?

0/0
13.1.2019 12:53

L26u70b57o29m10i74r 86M79a14c81h90o 2132580315437

vy ste to písal, "No ono takove audi Q7 ma cca stejne emise jako Citigo".

0/0
13.1.2019 13:24

M69a85r48t14i61n 51K61a13r69á50s62e29k 9158533558148

No vy mate pocit ze emise jsou primo umerne spotrebe?8-o Proc ma potom takovy naftak s vykuchanym DPF klidne 20 i vicenasobne emise, pri stejne neli nizsi spotrebe?;-D

0/0
13.1.2019 14:07

L74u64b40o94m11i82r 20M55a45c51h82o 2122690915927

DPF nerieši emisie, iba pevné časti (sadze).

0/0
13.1.2019 14:11

M91a11r27t10i17n 84K25a83r57á22s19e15k 9668963148458

Ano řeší saze, a katalyzátor před ním NOxy, EGR nespálené uhlovodíky apod.... Máte vůbec představu jaké vlastně emise sleduji emisní normy?

0/0
13.1.2019 14:36

L26u83b76o47m56i54r 55M78a39c90h47o 2302510945267

Ja nechápem, čo sa mi snažíte vysvetliť. Sú dve autá, jedno z nich malá blcha (napr. to Citigo), ktorá pri 80 km/h ustálenou rýchlosťou spotrebuje (príklad) 3 l nafty na 100 km. Druhé je veľké auto typu Q7 - dvojnásobná čelná plocha, horšia aerodynamika, väčšia hmotnosť, širšie pneu atď. - výsledkom je dvojnásobná spotreba nafty. Kľudne sa nechám poučiť, kde sa strácajú všetky splodiny horenia dvojnásobného množstva nafty v tom väčšom aute.

0/0
13.1.2019 14:47

M61a85r48t91i37n 22K60a54r85á73s56e54k 9788263358968

Ach jo, tak znova, emise u auta souvisi je velmi malo se samotnou spotrebou, ale nejvic jsou ovlivnene nastavenim samotneho spalovaciho procesu, a naslednym "zpracovanim" vyfukovych plynu, proto treba dnesni moderni diesely maji pri podobne spotrebe jako praveke prvni TDI, mnohonasobne nizsi emise, proto pri paleni zemniho plynu ve sporaku nevznikaji prakticky zadne skodlive emise, zaztimco pri pouziti zemniho plynu v aute, tak motor ma emise blizici benzinovemu motoru....

0/0
14.1.2019 9:00

L46u39b83o85m96i33r 74M18a25c63h70o 2552600165857

ach jo, tak znova: dve autá, obidve rovnako nové, obidve plnia normu Euro 6. Pri súbežnej jazde to malé (Citigo napríklad) spotrebuje 3 l/100 km, to veľké (Audi Q7) kvôli vyššej hmotnosti, aerodynamike, valivému odporu pneumatík atď. spotrebuje dvojnásobok, teda 6 l/100 km. Nemotajte do toho staré diesely, ani sporáky.

Chcete ma presvedčiť, že tá Q7 má dvakrát lepšie spaľovanie? Že zo spálenia 6 litrov nafty vo veľkom aute je rovnaké množstvo emisií, ako zo spálenia troch litrov?

0/0
14.1.2019 12:15

M92a19r91t66i19n 50K44a28r96á34s56e64k 9858113678818

Ano, protoze ten motor v te Q7 je slozitejsi, ma vetsi katalyzator, DPF, nejspis i SCR a dalsi serepeticky, takze ve vysledku ma ty emise velmi podobne.

Uz proto ze oba plni tu normu EURO 6 - ta nebere zadne ohledy na velikost auta nebo spotrebu, at citigo, tak tak Q7 maji strop na ty emise stejny, a automobilky ty motory delaji tak aby byly "na hrane normy" (tzn plnily normu, ale zaroven mely dobrou spotrebu a byly vyrobne na rozumnych nakladech).

0/0
14.1.2019 12:29

L31u83b21o30m93i53r 58M85a76c10h50o 2672620145457

a vy tomu naozaj veríte?

"V Nemecku pri testovaní 75 vozidiel, spĺňali emisné normy len štyri autá. S najhorším výsledkom skončil model automobilky Audi. Najhoršie v testoch dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, ktoré produkovalo 1422 miligramov oxidov dusíka na kilometer a normu Euro 6, ktorá počíta s emisiami maximálne 80 miligramov na kilometer, tak prekročilo takmer osemnásťkrát."

tu máte zdroj aj s tabuľkou https://www.bild.de/geld/wirtschaft/abgas-skandal/das-sind-die-groessten-luftverpester-52751958.bild.html

0/0
14.1.2019 14:56

M90a25r28t95i48n 92K33a26r15á78s29e43k 9508783358498

Ano a v jinych testechd opadl nejhure litrovy benzinacek od forda, jinak najdete si nejake aktualni testy podlednich verzi motoru (ktere uz se musely homologovat novou procedurou a s WLTP - tam se zda ze to vseci docela plni, zatimco drive to co s namerilo pri hologaci bylo casto diametralne odlisne od reality)...

0/0
14.1.2019 14:59

L60u60b76o68m87i78r 84M12a80c87h96o 2232600635667

veď práve - kvôli novým emisným testom tie silné motorizácie vypadli z produkcie.. napríklad Audi Q7 už s osemvalcom 4.2 TDI nekúpite, teraz už je maximálne 3.0 TDI šesťvalec. A kvôli tomu aj komplet prerobili označovanie modelov - najsilnejšia Q7 je označovaná ako Q7 50 TDI - aj keď je len trojliter.

Navyše od roku 2020 má padnúť priemerovanie emisií - doteraz to je tak, že automobilke počítajú priemer emisií vyrábaných modelov - ale nová norma má byť max 95 gramov na auto, nie priemer z vyrábaných aut, ale max. hodnota pre každé jedno auto - tak to som zvedavý, čo s tým chcú spraviť, keď tá Q7 má momentálne 2x toľko.

0/0
15.1.2019 0:10

M28a56r65t93i59n 50K20a52r63á35s45e28k 9968773488788

Boze, ja vam vysvetluju jak to obecne funguje u motoru se skodlivymi emisemi, a vas protiargument je, ze Audi prestalo nabizet jeden velky motor, to je diskuze jak v materske skolce toto.

A proc zase vytahujete CO2? To jsem zpatky na zacatku diskuze ne? :-D

Jinak by me zajimal nejaky zdroj na to, ze CO2 se nebude prumerovat, to je podle me blbost....

0/0
15.1.2019 9:32

L65u43b58o71m41i22r 52M83a23c55h39o 2262620895527

presuňme sa do novšieho článku - vidím, že tam už naplno diskutujete.

0/0
16.1.2019 12:40

L37u17b65o68m78i82r 60M78a83c66h10o 2352580455257

Presne pre toto klamú automobilky o spotrebách, vymýšľajú hausnumerá - známy sa momentálne naťahuje s Land Roverom. Jeho Discovery Sport 240k má v techničáku uvedenú priemernú spotrebu zhruba polovičnú, než má auto v reálnej premávke.

A je odhodlaný dotiahnuť to až do súdneho sporu - reakcie predajcu a importéra sú zatiaľ také nijaké, vyhovárajú sa na to, že údaj o spotrebe je získaný v laboratórnych podmienkach, a v reále sa môže líšiť, a snažia sa preniesť vinu na majiteľa auta - či netankoval nesprávnu naftu, a či nemal podhustené pneumatiky. Sám som zvedavý, ako následný súd dopadne.

0/0
14.1.2019 12:29

M59a66r61e90k 28K73l81u97f33a 3688834334816

Jo, jo, jen po těch automobilkách pořádně paste, aby musely začít masově vyrábět ty elektroklumpry korespondující se slepou vývojovou větví. Pak nezapomeňte navštívit stránky toho uřvanýho zelenýho zmetka a koupit si tu nejdelší prodlužovačku, kterou na těch svých stránkách má, abyste se mohli vůbec někam pohnout. ;-D

+5/−3
4.1.2019 13:13

F17i65l95i95p 33Z18á81v37o54d50n40ý 3227963647748

Už aby pomalu sepisovali žalobu na stát, až začne ve větším měřítku omezovat používání dieselů, i nových "voňavých". Protože diesely jsou nyní v nemilosti, byť je donedávna ouřadové protěžovali coby vysoce ekologické.

0/0
4.1.2019 9:03

J21i61ř37í 85S83c87h95w93a10c13h 8338894458886

stát nastavuje mantinely emisní normou pro výrobce a následně pro provozovatele. Stávající lokální omezení už nejsou věcí v rukách státu.....

Na tom že je něco "ekologické", protože to produkuje méně CO2 se vůbec nic nezměnilo. Současná omezení se ale nedějí z důvodu nižší produkce CO2.

+1/0
4.1.2019 11:09

J91i85n79d59ř90i94c59h 83Š91k69o62p48e91k 4505831330465

Už se těším, jak budou dokládat/prokazovat, že si dané auto vybrali ke koupi právě z důvodu určité hodnoty emisí;-D

+3/−1
4.1.2019 7:29

P76e42t68r 10Č67e93r71m70á53k 9308815179980

Ono to v reálu dokládat nebudou protože by jim to bylo k ničemu - ta auta formálně měla všechno v pořádku, a to že se v jiných režimech chovala jinak než by si někdo představoval je už jen jejich problém, to nikdo nedeklaroval.

0/−1
4.1.2019 10:57

P38e17t77r 14H63a15r51i29p20r83a24s30a66d 76H11a90j28i43č 5541186623480

Ta auta měla, a některá možná ještě mají, firemně cinknutý SW. Podvod, jako Brno a Praha dohromady. To nemůže VW ustát. I když se kasají, budou platit.

+1/−4
4.1.2019 12:14

P65e98t22r 58Č26e79r90m95á32k 9888395719870

Nic takového, to je přesně ten mediání nesmysl, nic jako cinklý sw neexistuje. Pokud se budeme držet EU o kterou nyní jde tak příslušné úřady už dávno jasně deklarovali že zmíněný sw je v pořádku a není v žádném rozporu s platnou letgislativou. Proto v EU za toto VW nic neplatí a platit nebude.

+2/−1
4.1.2019 12:19

P54e49t63r 42H16a29r81i71p90r49a88s83a78d 51H14a76j28i89č 5881656823980

No to teda si vymýšlíte. Přečtěte si něco o té kauze. Dohledávat vám to nebudu, ale jste úplně mimo. Odstoupil kvůli tomu minimálně jeden CEO VW, ale odstoupit jich muselo víc. Pokud se připojila měřící jednotka, tak SW to rozpoznal a nastavil charakteristiku motoru tak, aby NOx splňoval normy. V podstatě šlo o to, že se směs tolik neochuzovala a tím mělo spalování jiné fyzikálně-chemické parametry. Spotřeba samozřejmě ale narostla a tím o CO2.

+1/−2
4.1.2019 12:29

P25e64t97r 15Č39e69r92m14á33k 9338445879710

Právě naopak, jen vás uvádím do problematiky která vám evidentně uniká a info jste načetl akorát z medií. Nikdo nezpochybňoval problém VW na us trhu a vlnu problémů které to VW oprávněně způsobilo.

Pak to máte zmatené, žádná jednotka nic nerozpoznávala (zakázáno, jako první ověřováno), pouze měla sofistikovaně nastavený sw tak že jedem z mraků režímů odpovídal homologační sekvenci - což je povoleno a homologační autority to také jasně konstatovaly.

+2/0
4.1.2019 12:42

P29e40t87r 15H54a29r42i45p26r49a67s76a89d 17H27a79j84i62č 5521966643820

Tak sem hoďte odkaz. Američani se vyjádřili nejen jasně, ale už i padly rozsudky. https://www.svetmobilne.cz/byvaly-sef-vw-obvinen-v-kauze-dieselgate-hrozi-mu-25-let/6354

0/−1
4.1.2019 12:51

P79e43t89r 63Č83e65r61m78á94k 9788555289680

Znovu - umíte číst? O americe zde neni polemika, tam VW bezesporu problém má protože homologační dokumentace neodpovídala realitě. To s EU ale nemá absolutně nic společného.

+2/0
4.1.2019 12:56

P87e56t69r 58H76a76r54i95p32r61a88s88a12d 25H23a25j16i63č 5131186763420

Společného to má hodně. Amerika je precedens. Evropa s odstupem následuje. Vaše vyjádření jen potvrzují a dokládají to, co prohlašuje koncern VW, aby se vyhnul dalším pokutám. Volná citace:

My jsme sice fixlovali a uváděli nepravdivé údaje, ale v EU nám to projde, protože máte normy jiné, než v USA.

Evropští zákazníci jsou spotřebitelé druhé kategorie, jim nic platit nebudeme, ačkoliv jsme je uvedli v omyl tím, že jsme naše dieselové motory prezentovali jako nejlepší i s ohledem na emisní parametry a chvástastali se právě úspěšností na relativně přísnějším americkém trhu.

+1/0
4.1.2019 15:54

D32a31n73i84e51l 81S42c82h15n97i93t37z70e61r 5251744941376

A bude kontroloři vozit i po jiných automobilkách? Dívám se na tešte aut v časopisech, a všichni překračují normy. VW nejméně.

Je mi jasné, že americké kontroly budou přivítat oči nad 5 - 6 litrovymi motory. Přeci nepotopi svou ekonomiku.:-/

0/0
4.1.2019 18:00

M16a16r13t88i93n 41K31a76r71á75s79e65k 9408213158848

No ono u tech 6 litrovych benzinu je plneni emisi mnohem jednodussi nez u dvoulitroveho dieselu, takze neni moc duvod to sulit...

0/−1
4.1.2019 20:45

D48a91n26i54e54l 79S20c79h79n55i15t95z27e28r 5861444111866

Chce to čísla.

0/0
5.1.2019 1:47

M43a81r14t26i25n 70K95a57r49á20s16e42k 9328243718408

Jaka cisla? Emisni norma je pro vsechny motory stejna (v EU se akorat mirne lisi pro benzinove a naftove motory). A automobilky motory ladi tak, aby se do normy vesly s minimalni rezervou....

0/−1
5.1.2019 9:45

D50a19n88i55e44l 88S61c57h18n83i61t51z30e66r 5781614461536

Úplně stejně jako VW se dařilo "sulit", podobné to bude i u těch 6 litrů. Sice v jiném płynu, ale stejně. Jen naivka si myslí něco jiného. Předtím nikdo neřešil emise spotřebu, a na jednou se tváří, jakoby do nádrže tankovaly vodu.;-D

0/0
5.1.2019 17:54

M75a14r96t15i20n 21K37a39r19á23s32e39k 9448983638948

Aha, takže na základě toho, že vy máte pocit že velký motor má horší emise, tak to tak prostě je, a všechny zkusebny, homologační laboratoře apod po celém světě žijí v nějaké hromadné halucinací... To určitě dává smysl :-D

0/−1
5.1.2019 21:34

D14a24n14i59e77l 53S35c69h37n63i23t87z73e87r 5681844751526

Proto jsem chtěl čísla např. statistik, aby jste doložil, že to tak není. Uváděl jsem příklad testů z časopisu, že jim to nějak nevychází. Máte problém si zajít do trafiky?

0/0
5.1.2019 21:50

M62a35r86t73i14n 91K50a33r76á33s28e97k 9698383218848

Jake statistiky zase? Kdyby to velke auto ty emise neplnilo, tak nedostane homologaci, tzn ty emise jsou logicky stejne nebo mirne nizsi nez pozaduje norma... tzn statistika - pri mereni 100% aut, ktera se muzou prodavat maji emise cca n aurovni nebo tesne pod normou...

Od zari jsou navic nove homologacni procedury, ktere jsou mnohem prisnejsi nez to byvalo, a neni je mozne "snadno" obcuravat jak se to delo pri starsich testech, a podle tehle nove procedury musi byt opet homologovano 100% dnes prodavanych aut.....

Jinak docela zajimave byly testy co se nechavaly nezavisle delat kdyz vypukla dieselgate - nejvetsi problem mely samozrejme naftaky s objeme 1,5-2 litry, kdy nekterym premiantum se darilo mit emise 20x vyssi, nez odpovidalo homologaci.... pritom v USA treba domaci velkoobjemove benziny ani pri nezavislem prezkouseni vyznamny problem nemely (a to je americka norma prisnejsi nez evropska)....

0/0
5.1.2019 21:59

D67a25n66i42e38l 70S54c28h60n84i51t10z74e95r 5341574501756

Když tomu věříte:-/

0/0
5.1.2019 22:29

M23a86r51t51i88n 27K85a72r61á83s46e59k 9408943888138

jo jo.... diskuze s "odbornikem", ktery o tematu nema ani paru, ale mysli, ze kdyz precetl nejaky clanek v casopise, ktery zrejme moc ani nepochopil, tak je na zaklade toho je svetova kapacita na danou problematiku, je vzdycky "prinosny"....

0/0
6.1.2019 8:16

D58a56n98i18e37l 94S91c57h12n59i72t88z48e35r 5321524121446

Četl články z několika různých časopisů v posledních dvou let.

Za druhé podle Vašich příspěvků, budu úplně stejná "kapacita", jako Vy.

0/0
6.1.2019 8:27

M80a70r19t53i37n 24K90a48r53á67s54e98k 9108153508448

A z těch článku jste opravdu vyčetl, že velké benzínové motory mají horší emise než malé?

0/0
6.1.2019 14:54

D11a45n54i91e28l 23S78c24h55n96i68t82z23e87r 5931964331176

Že překračují normu.

0/0
6.1.2019 15:05

M51a85r67t77i85n 89K63a98r79á11s19e58k 9908273898478

No to překračuje při testu v "reálném provozu" prakticky každý motor, počítá s tím i nová metodika testování, nicméně to nijak nerozporuje to, že emise u toho velkoobjemového motoru budou podobně jako u malého .....

0/0
6.1.2019 15:21

Najdete na iDNES.cz