Fiatu a Volkswagenu hrozí žaloba kvůli údajům o spotřebě

  11:38aktualizováno  11:38
Italská organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo hodlá zažalovat automobilky Fiat a Volkswagen kvůli údajnému nadhodnocování palivové úspornosti jejich modelů.

Fiat Panda | foto: Fiat

Altroconsumo uvedla, že její testy modelů Fiat Panda 1,2 a Volkswagen Golf 1,6 TDI ukázaly, že spotřeba těchto vozů je výrazně vyšší, než tvrdí jejich výrobci. Organizace žádá, aby automobilky vyplatily majitelům těchto vozů odškodné za dodatečné náklady na pohonné hmoty. U testovaného modelu Panda by podle ní mělo odškodné pro každého majitele činit 247 eur (6 800 korun) a u modelu Golf dokonce 509 eur (14 tisíc korun).

"Spotřebitelé kupující údajně úsporné vozy jsou příliš často klamáni," uvedla generální ředitelka evropské organizace spotřebitelů BEUC Monique Goyensová. Altroconsumo, která je součástí BEUC, nyní vyzývá majitele aut, aby se k plánované hromadné žalobě na Fiat a Volkswagen připojili. Upozorňuje, že žalobu hodlá podat bez ohledu na to, kolik majitelů její výzvu uposlechne.

Evropská komise se nyní snaží odstranit nedostatky při testování spotřeby automobilů, které výrobcům umožňují nadsazovat informace o úspornosti a ekologičnosti vozů. Pracuje například na legislativě, podle níž se budou muset auta testovat na silnicích a ne v laboratorních podmínkách.

Komise již loni zveřejnila studii, podle které mají osobní automobily v Evropě vyšší spotřebu pohonných hmot a produkují větší znečištění, než uvádějí výrobci. Používání zavádějících testovacích technik, například nerealisticky hladkého silničního povrchu či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly, se podle této studie mohlo podílet až třetinou na vykázaném snížení průměrných emisí oxidu uhličitého u automobilů v Evropské unii v letech 2002 až 2010.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Najdete na iDNES.cz