Z kuchyně BMW: Elixír mládí a síly pro sedmičku

  17:00aktualizováno  17:00
BMW naordinovalo své vlajkové lodi kosmetickou kúru. Sedmičková řada dostala modernizovanou tvář, výraz se více přiblížil vzezření menších a mladších modelů značky. Změny však zasáhly i srdce luxusních limuzín. "Osvěžená" sedmička se po ženevské premiéře představila i v Česku.
BMW 7 po faceliftu

BMW 7 po faceliftu - Faceliftované BMW řady 7 se představilo u prodejců vozů mnichovské automobilky v Česku. | foto: iDNES.cz

Modernizace je nejvíce patrná na vnějším vzhledu sedmičkové řady.

Ten je po faceliftu v souladu se současným mnichovským stylem.

Nejvíce se měnila přední maska. Světla dostala více kapkovitý tvar, typické "ledvinky" jsou nyní širší, změnil se i nárazník.

Zadní části vozu nyní dominují koncové svítilny protažené až do víka kufru. Jejich vnitřní konce spojuje chromová lišta.

Oproti předchozí verzi se výraznější pozice dostalo znaku automobilky uprostřed víka kufru.

V interiéru se k lepšímu změnil volant, jehož tlustší věnec nyní lépe padne do ruky. Plasty nahradil na povrchu některých ovládacích prvků kov.

***

Facelift čtvrté generace řady 7 přichází vcelku brzo. Stávající BMW řady 7 se poprvé představilo před 40 měsíci. Doposud se jich na celém světě prodalo na 160 tisíc.

Čtvrtá generace řady 7 je doposud nejúspěšnější luxusní limuzínou značky. Tradicionalisté, kteří nemohou "přijít na jméno" americkému designérovi nových BMW Chrisi Bangleovi, ale mají jiný názor...

*** 

Motory pro BMW řady 7

750i nahrazuje 745i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 4799 cm3, 270 kW/367 k, 490 Nm při 3400 ot./min, 0-100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlost 250 km/h, kombinovaná spotřeba 11,4 l/100 km.

740i nahrazuje 735i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 
4000 cm3, 225 kW/306 k, 390 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 11,2 l/100 km.

745d nahrazuje 740d: Vznětový motor V8. 4 423 cm3, 220 kW/300 koní, 700 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba  9,5 l/100 km.

730d (přepracovaný): Řadový vznětový šestiválcový motor. 2993 cm3, 170 kW/231 k, 520 Nm, 0-100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 238 km/h. Spotřeba 8,2 l/100 km.
730i (nový): Řadový zážehový šestiválcový motor. 2996 cm3. 190 kW/258 k, 300 Nm, 0-100 km/h za 7,8s, maximální rychlost 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km.
760i (beze změny): Motor V12 s technologiemi VALVETRONIC, Bi-VANOS a přímým vstřikováním paliva. 5972 cm3, 327 kW/445 k, 600 Nm, 0-100 km/h za 5,5 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 13,4 l/100 km.
Změny vedoucí ke zjednodušení zaznamenal i elektronický systém i-Drive, který se pro komplikované ovládání stával často terčem kritiky. Stále však platí, že v sedmičce můžete ovladačem i-Drive pohybovat osmi směry, v ostatních řadách, které jsou systémem vybaveny jen čtyřmi. Nově je však ovládací kolečko, jinak celé z kovu, vybaveno koženou "čepičkou".

Lehčí motory mají nižší spotřebu
To, že sedmička neprošla jen omlazovací kúrou, ale celkovou modernizací, dokazuje pohled pod kapotu. Kromě nejsilnějšího šestilitrového benzínového dvanáctiválce se k lepšímu změnily všechny pohonné jednotky.

Benzínové šestiválce (3,0 litru) a osmiválce (4,0 a 5,0 litru) mají nyní bloky odlívané ze slitiny hliníku a hořčíku a tudíž i celkově nižší hmotnost. Systém valvetronic (systém variabilního ovládání ventilů) se stará o nižší spotřebu paliva, zejména při nízkých otáčkách.

Dva naftové motory (třílitrový šestiválec a osmiválec o obsahu 4,5 litru) jsou v modernizované sedmičce standardně vybaveny filtrem pevných částic. Díky piezotechnologii vstřikování paliva slibuje výrobce nižší spotřebu a hlučnost. Bloky motorů jsou nově z hliníku, hmotnost pohonné jednotky tak klesla až o 30 kilogramů.

Poslední velká změna, kterou omlazená sedmička přináší, je viditelná na první pohled. Je jí inovovaná paleta barev, ve kterých se auto zákazníkům nabízí. Novinkou jsou i některé zbrusu nové modely litých kol. Všechny motory jsou v základním provedení spřaženy s automatickou šestistupňovou převodovkou Steptronic.

Změnu, kterou majitel nové sedmičky pocítí na svém účtu, je už méně příjemná. Jak už to bývá, za novější a vylepšené věci je třeba řádně zaplatit. Ceny BMW 7 začínají několik tisícovek pod hranicí dvou milionů korun.

Zlaté české ručičky? BMW řady 7 čtvrté generace
také jako pick-up

Stávající generace BMW řady sedm nemusí být jen reprezentativní limuzínou. Dokládá to fotografie, kterou 5. dubna 2005 uveřejnil německý motoristický magazín Auto Motor und Sport na svých internetových stránkách. Fotografie ukazuje sedmičkové BMW v úpravě pick-up.

Fotografie zachycuje auto zaparkované pravděpodobně na Václavském náměstí v centru Prahy. Z obrázku lze vyčíst, že auto má jihočeskou registrační značku.

České zastoupení BMW o tomto autě nic neví. Prohání se tento unikát po českých silnicích, nebo jde o fotomontáž?

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Atlas 1805 (21t
Atlas 1805 (21t

r.v. 2003, naj. 6 837 km, diesel
845 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz