Pondělí 20. září 2021, svátek má Oleg
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 20. září 2021 Oleg

Z kuchyně BMW: Elixír mládí a síly pro sedmičku

  17:00
BMW naordinovalo své vlajkové lodi kosmetickou kúru. Sedmičková řada dostala modernizovanou tvář, výraz se více přiblížil vzezření menších a mladších modelů značky. Změny však zasáhly i srdce luxusních limuzín. "Osvěžená" sedmička se po ženevské premiéře představila i v Česku.
BMW 7 po faceliftu

BMW 7 po faceliftu - Faceliftované BMW řady 7 se představilo u prodejců vozů mnichovské automobilky v Česku. | foto: iDNES.cz

Modernizace je nejvíce patrná na vnějším vzhledu sedmičkové řady.

Ten je po faceliftu v souladu se současným mnichovským stylem.

Nejvíce se měnila přední maska. Světla dostala více kapkovitý tvar, typické "ledvinky" jsou nyní širší, změnil se i nárazník.

Zadní části vozu nyní dominují koncové svítilny protažené až do víka kufru. Jejich vnitřní konce spojuje chromová lišta.

Oproti předchozí verzi se výraznější pozice dostalo znaku automobilky uprostřed víka kufru.

V interiéru se k lepšímu změnil volant, jehož tlustší věnec nyní lépe padne do ruky. Plasty nahradil na povrchu některých ovládacích prvků kov.

***

Facelift čtvrté generace řady 7 přichází vcelku brzo. Stávající BMW řady 7 se poprvé představilo před 40 měsíci. Doposud se jich na celém světě prodalo na 160 tisíc.

Čtvrtá generace řady 7 je doposud nejúspěšnější luxusní limuzínou značky. Tradicionalisté, kteří nemohou "přijít na jméno" americkému designérovi nových BMW Chrisi Bangleovi, ale mají jiný názor...

*** 

Motory pro BMW řady 7

750i nahrazuje 745i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 4799 cm3, 270 kW/367 k, 490 Nm při 3400 ot./min, 0-100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlost 250 km/h, kombinovaná spotřeba 11,4 l/100 km.

740i nahrazuje 735i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 
4000 cm3, 225 kW/306 k, 390 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 11,2 l/100 km.

745d nahrazuje 740d: Vznětový motor V8. 4 423 cm3, 220 kW/300 koní, 700 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba  9,5 l/100 km.

730d (přepracovaný): Řadový vznětový šestiválcový motor. 2993 cm3, 170 kW/231 k, 520 Nm, 0-100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 238 km/h. Spotřeba 8,2 l/100 km.
730i (nový): Řadový zážehový šestiválcový motor. 2996 cm3. 190 kW/258 k, 300 Nm, 0-100 km/h za 7,8s, maximální rychlost 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km.
760i (beze změny): Motor V12 s technologiemi VALVETRONIC, Bi-VANOS a přímým vstřikováním paliva. 5972 cm3, 327 kW/445 k, 600 Nm, 0-100 km/h za 5,5 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 13,4 l/100 km.
Změny vedoucí ke zjednodušení zaznamenal i elektronický systém i-Drive, který se pro komplikované ovládání stával často terčem kritiky. Stále však platí, že v sedmičce můžete ovladačem i-Drive pohybovat osmi směry, v ostatních řadách, které jsou systémem vybaveny jen čtyřmi. Nově je však ovládací kolečko, jinak celé z kovu, vybaveno koženou "čepičkou".

Lehčí motory mají nižší spotřebu
To, že sedmička neprošla jen omlazovací kúrou, ale celkovou modernizací, dokazuje pohled pod kapotu. Kromě nejsilnějšího šestilitrového benzínového dvanáctiválce se k lepšímu změnily všechny pohonné jednotky.

Benzínové šestiválce (3,0 litru) a osmiválce (4,0 a 5,0 litru) mají nyní bloky odlívané ze slitiny hliníku a hořčíku a tudíž i celkově nižší hmotnost. Systém valvetronic (systém variabilního ovládání ventilů) se stará o nižší spotřebu paliva, zejména při nízkých otáčkách.

Dva naftové motory (třílitrový šestiválec a osmiválec o obsahu 4,5 litru) jsou v modernizované sedmičce standardně vybaveny filtrem pevných částic. Díky piezotechnologii vstřikování paliva slibuje výrobce nižší spotřebu a hlučnost. Bloky motorů jsou nově z hliníku, hmotnost pohonné jednotky tak klesla až o 30 kilogramů.

Poslední velká změna, kterou omlazená sedmička přináší, je viditelná na první pohled. Je jí inovovaná paleta barev, ve kterých se auto zákazníkům nabízí. Novinkou jsou i některé zbrusu nové modely litých kol. Všechny motory jsou v základním provedení spřaženy s automatickou šestistupňovou převodovkou Steptronic.

Změnu, kterou majitel nové sedmičky pocítí na svém účtu, je už méně příjemná. Jak už to bývá, za novější a vylepšené věci je třeba řádně zaplatit. Ceny BMW 7 začínají několik tisícovek pod hranicí dvou milionů korun.

Zlaté české ručičky? BMW řady 7 čtvrté generace
také jako pick-up

Stávající generace BMW řady sedm nemusí být jen reprezentativní limuzínou. Dokládá to fotografie, kterou 5. dubna 2005 uveřejnil německý motoristický magazín Auto Motor und Sport na svých internetových stránkách. Fotografie ukazuje sedmičkové BMW v úpravě pick-up.

Fotografie zachycuje auto zaparkované pravděpodobně na Václavském náměstí v centru Prahy. Z obrázku lze vyčíst, že auto má jihočeskou registrační značku.

České zastoupení BMW o tomto autě nic neví. Prohání se tento unikát po českých silnicích, nebo jde o fotomontáž?

Autoři:
  • Nejčtenější

Zničené nárazníky, nabouraná auta. Mnozí řidiči neumějí ani najet do myčky

Manévrování autem natěsno ve stísněných prostorách patří k vrcholovým řidičským disciplínám. Se stále mohutnějšími a...

Škoda testuje nový sedan. Slavia se představí ještě letos

Premium Česká značka chystá nový sedan pro indický trh. Testy prototypu ovšem probíhají i v Evropě. Na vývoji pracuje jak...

Autofotka týdne: jméno Benzina zmizí. Takto se u ní 70 let tankovalo

Společnost PKN Orlen oznámila, že z českých silnic zmizí benzinky s tradičním jménem Benzina. Polský vlastník...

To byly časy! V roce 1991 ještě auta svět zajímala a bavila, i s diesely

Na rozdíl od na auta velmi sporé letošní výstavy IAA v Mnichově byla před 30 lety přehlídka na svém tradičním místě ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na nové auto si zákazník počká i déle než rok, dodávky se stále oddalují

Čekací doba na některé nové osobní vozy se až zdvojnásobila. Zákazníci v Česku mohou na objednaná auta čekat i déle než...

Nesmysly o inflaci v Česku. Znovu bude nízká, uvidíte, tvrdí ekonom Michl

Premium ČSÚ zveřejnil, že inflace je nejvyšší od roku 2008, 4,1 %. Hned v pátek jsem k tomu vydal v MF DNES článek „Nebojte se...

Chci přidat 20 tisíc. Generaci Z kuráž nechybí, s trpělivostí už je to horší

Premium Sedmatřicetiletý Libor vede pobočku banky v krajském městě. Za poslední měsíce přijal několik mladých lidí, dvacátníků...

Hladovění je to nejlepší, co pro sebe lidé mohou udělat, říká neurolog

Premium Jde o největší problém současné medicíny, a to bez ohledu na covid-19 - Alzheimerova nemoc, nejčastější typ demence....

  • Další z rubriky

Elektroauta jen pro Prahu a Středočechy, propast mezi regiony je obrovská

Registrace elektromobilů a plug-in hybridů v Česku postupně rostou, mezi regiony však panují obrovské rozdíly. Většina...

Sklady prodejců pneumatik jsou poloprázdné a výrazně zdražují, už doopravdy

Automobilky zažívají nelehké období. Nedostatek materiálů se netýká jen čipů, ale objevuje se i v oblasti nečekaných a...

Výrobci musí řešit nedostatek čipů společně. Elektroauta jich potřebují víc

Automobilový průmysl bojuje s nedostatkem čipů. Nedostatek polovodičů brzdí rychlý nástup elektromobility. Je kvůli...

Prodej fabie startuje v Česku naplno, její výrobu se snaží Škoda nebrzdit

Automobilka Škoda začala oficiálně prodávat novou generaci modelu Fabia. V předprodeji si ji objednalo přes 4 700...

Fajnpark v Chlumci nad Cidlinou: Zábavní park plný atrakcí, zvířat i dinosaurů
Fajnpark v Chlumci nad Cidlinou: Zábavní park plný atrakcí, zvířat i dinosaurů

Pokud budete mít cestu do Chlumce nad Cidlinou nebo jen pojedete okolo, zastavte se s dětmi v zábavném rodinném Fajnparku, který se rozkládá v...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

Začalo to jako chřipka, pak vzal Tereze meningokok nohy a zničil ledviny

Před čtyřmi lety si Tereza myslela, že nastydla na kole. Jenže druhý den už ležela na JIP a kvůli meningokokové infekci...

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...

Zaměstnanci i OSVČ s více dětmi dostanou od státu daňovou vratku

Díky daňové novele se během letošního roku zvyšuje daňové zvýhodnění na druhé a další děti. Vyšší daňové zvýhodnění se...

Legíny nejsou kalhoty. Jak je vybírat a nosit, abyste si neuřízla ostudu

Snad v každém dámském šatníku nalezneme alespoň jedny legíny. Kousek tkaniny se totiž stal miláčkem žen. Některé...