Z kuchyně BMW: Elixír mládí a síly pro sedmičku

  17:00aktualizováno  17:00
BMW naordinovalo své vlajkové lodi kosmetickou kúru. Sedmičková řada dostala modernizovanou tvář, výraz se více přiblížil vzezření menších a mladších modelů značky. Změny však zasáhly i srdce luxusních limuzín. "Osvěžená" sedmička se po ženevské premiéře představila i v Česku.
BMW 7 po faceliftu

BMW 7 po faceliftu - Faceliftované BMW řady 7 se představilo u prodejců vozů mnichovské automobilky v Česku. | foto: iDNES.cz

Modernizace je nejvíce patrná na vnějším vzhledu sedmičkové řady.

Ten je po faceliftu v souladu se současným mnichovským stylem.

Nejvíce se měnila přední maska. Světla dostala více kapkovitý tvar, typické "ledvinky" jsou nyní širší, změnil se i nárazník.

Zadní části vozu nyní dominují koncové svítilny protažené až do víka kufru. Jejich vnitřní konce spojuje chromová lišta.

Oproti předchozí verzi se výraznější pozice dostalo znaku automobilky uprostřed víka kufru.

V interiéru se k lepšímu změnil volant, jehož tlustší věnec nyní lépe padne do ruky. Plasty nahradil na povrchu některých ovládacích prvků kov.

***

Facelift čtvrté generace řady 7 přichází vcelku brzo. Stávající BMW řady 7 se poprvé představilo před 40 měsíci. Doposud se jich na celém světě prodalo na 160 tisíc.

Čtvrtá generace řady 7 je doposud nejúspěšnější luxusní limuzínou značky. Tradicionalisté, kteří nemohou "přijít na jméno" americkému designérovi nových BMW Chrisi Bangleovi, ale mají jiný názor...

*** 

Motory pro BMW řady 7

750i nahrazuje 745i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 4799 cm3, 270 kW/367 k, 490 Nm při 3400 ot./min, 0-100 km/h za 5,9 sekundy, maximální rychlost 250 km/h, kombinovaná spotřeba 11,4 l/100 km.

740i nahrazuje 735i: Zážehový motor V8 s technologiemi VALVETRONIC a Bi-VANOS. 
4000 cm3, 225 kW/306 k, 390 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 11,2 l/100 km.

745d nahrazuje 740d: Vznětový motor V8. 4 423 cm3, 220 kW/300 koní, 700 Nm, 0-100 km/h za 6,8 s, maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba  9,5 l/100 km.

730d (přepracovaný): Řadový vznětový šestiválcový motor. 2993 cm3, 170 kW/231 k, 520 Nm, 0-100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 238 km/h. Spotřeba 8,2 l/100 km.
730i (nový): Řadový zážehový šestiválcový motor. 2996 cm3. 190 kW/258 k, 300 Nm, 0-100 km/h za 7,8s, maximální rychlost 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km.
760i (beze změny): Motor V12 s technologiemi VALVETRONIC, Bi-VANOS a přímým vstřikováním paliva. 5972 cm3, 327 kW/445 k, 600 Nm, 0-100 km/h za 5,5 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba 13,4 l/100 km.
Změny vedoucí ke zjednodušení zaznamenal i elektronický systém i-Drive, který se pro komplikované ovládání stával často terčem kritiky. Stále však platí, že v sedmičce můžete ovladačem i-Drive pohybovat osmi směry, v ostatních řadách, které jsou systémem vybaveny jen čtyřmi. Nově je však ovládací kolečko, jinak celé z kovu, vybaveno koženou "čepičkou".

Lehčí motory mají nižší spotřebu
To, že sedmička neprošla jen omlazovací kúrou, ale celkovou modernizací, dokazuje pohled pod kapotu. Kromě nejsilnějšího šestilitrového benzínového dvanáctiválce se k lepšímu změnily všechny pohonné jednotky.

Benzínové šestiválce (3,0 litru) a osmiválce (4,0 a 5,0 litru) mají nyní bloky odlívané ze slitiny hliníku a hořčíku a tudíž i celkově nižší hmotnost. Systém valvetronic (systém variabilního ovládání ventilů) se stará o nižší spotřebu paliva, zejména při nízkých otáčkách.

Dva naftové motory (třílitrový šestiválec a osmiválec o obsahu 4,5 litru) jsou v modernizované sedmičce standardně vybaveny filtrem pevných částic. Díky piezotechnologii vstřikování paliva slibuje výrobce nižší spotřebu a hlučnost. Bloky motorů jsou nově z hliníku, hmotnost pohonné jednotky tak klesla až o 30 kilogramů.

Poslední velká změna, kterou omlazená sedmička přináší, je viditelná na první pohled. Je jí inovovaná paleta barev, ve kterých se auto zákazníkům nabízí. Novinkou jsou i některé zbrusu nové modely litých kol. Všechny motory jsou v základním provedení spřaženy s automatickou šestistupňovou převodovkou Steptronic.

Změnu, kterou majitel nové sedmičky pocítí na svém účtu, je už méně příjemná. Jak už to bývá, za novější a vylepšené věci je třeba řádně zaplatit. Ceny BMW 7 začínají několik tisícovek pod hranicí dvou milionů korun.

Zlaté české ručičky? BMW řady 7 čtvrté generace
také jako pick-up

Stávající generace BMW řady sedm nemusí být jen reprezentativní limuzínou. Dokládá to fotografie, kterou 5. dubna 2005 uveřejnil německý motoristický magazín Auto Motor und Sport na svých internetových stránkách. Fotografie ukazuje sedmičkové BMW v úpravě pick-up.

Fotografie zachycuje auto zaparkované pravděpodobně na Václavském náměstí v centru Prahy. Z obrázku lze vyčíst, že auto má jihočeskou registrační značku.

České zastoupení BMW o tomto autě nic neví. Prohání se tento unikát po českých silnicích, nebo jde o fotomontáž?

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz