

Čínská značka Xpeng cílí na mladé. A úspěšně. Během první hodiny po uvedení nových verzí modelu Mona M03 získala 12,5 tisíce závazných objednávek, Pro srovnání - škodovek se loni v Číně prodalo za celý rok 36 000 kusů. Cenově dostupný aerodynamický liftback s autonomním řízením má ambice zavařit Tesle.
Autor: ČTK
Xiaopeng He, předseda představenstva a generální ředitel čínské automobilky Xpeng, a ambasadorka značky Ouyang Nana pózují s elektromobilem MONA M03 Max EV na akci konané v Pekingu.
Autor: ČTK
Ouyang Nana je tchajwanská zpěvačka, hudebnice a herečka, která svou kariéru zaměřila především na pevninskou Čínu. Známá se stala díky filmům Pekingský milostný příběh a Tajné ovoce, hrála ale i v televizním seriálu Yes! Mr. Fashion a ve varietní show Zrození herce.
Autor: ČTK
Společnost Xpeng uvedla na trh model Mona M03 Max, který nabízí funkce podobné systému plně autonomního řízení od Tesly. Využívá dva čipy NVIDIA Orin-X a sedm kamer s vysokým rozlišením. Podporuje funkce navigace pro dálnice a města, ale i parkování s obsluhou založené na umělé inteligenci.
Autor: AP
Xpeng nově definuje mainstreamový trh s elektromobily. Jeho model Mona M03 Max je jediným vozem na světě s umělou inteligencí pro chytré řízení za v přepočtu 470 000 Kč. S modelem Mona 03 cíli na mladé a při propagaci hojně využívá influencery.
Autor: ČTK
Verze Max přiváží nové barvy laku – hvězdně fialovou, bledě měsíčně šedou a hvězdně azurovou – čímž se celkový počet možností exteriéru zvyšuje na šest.
Autor: Xpeng
Prezentace nových verzí elektromobilu Mona M03 Max EV na akci konané v Pekingu byla v typickém duchu velké show a ambiciózních prohlášení.
Autor: ČTK
Xpeng Mona M03 má na čínské poměry nezvykle karoserii liftback. To přináší ryze praktické výhody včetně jedné hodně netradiční.
Autor: Xpeng
Špičková palubní elektronika je v Číně podmínkou úspěchu.
Autor: Xpeng
Pouhých sedm měsíců po spuštění výroby sjel z linek stotisící exemplář.
Autor: Xpeng
Pouhých sedm měsíců po spuštění výroby sjel z linek stotisící exemplář.
Autor: Xpeng
Jméno Mona bylo původně kódové označení tohoto projektu, který vznikl v oddělení chytrých elektrických vozidel společnosti DiDi s názvem Da Vinci. A alfanumerický název M03 byl prý zvolen jako pocta Tesle Model 3.
Autor: ČTK
Pouhých sedm měsíců po spuštění výroby sjel z linek stotisící exemplář.
Autor: Xpeng
Součinitel aerodynamického odporu vzduchu vozu je 0,194, což je jeden z nejnižších mezi sériově vyráběnými elektrickými modely. Přispívá k tomu aktivní sání vzduchu ve spodní části předního nárazníku, zadní deflektory vzduchu a kola s nízkým odporem vzduchu.
Autor: Xpeng
Celkový design údajně zvyšuje účinnost o 15 % a prodlužuje dojezd vozidla o 60 km.
Autor: Xpeng
Koncová světla mají podobný tvar jako světlomety vpředu.
Autor: Xpeng
Čínský liftback má motor o výkonu 160 kW, s točivým momentem 250 Nm.
Autor: Xpeng
Automobilka Xpeng očekává, že verze Max pomůže v letošním roce dosáhnout předpokládaného celkového prodeje více než 200 000 kusů řady Mona. Základní verze v současnosti zaznamenává měsíční prodeje přibližně 15 000 kusů.
Autor: Xpeng
Xpeng Mona M03 Max je vybaven elektromotorem o výkonu 160 kW a lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii s kapacitou 62,2 kWh, která poskytuje dojezd dle CLTC až 580 kilometrů. Další verze mají motor o výkonu 140 kW a LFP baterii s kapacitou 51,8 kWh. Dojezd je dle čínské normy až 620 kilometrů.
Autor: Xpeng
Auto je vybaveno asistenčním systémem Turing AI Driving Assistant System od společnosti Xpeng a chytrým kokpitem Tianji Smart Cockpit. Systém poskytuje hlasovou interakci a funkce založené na scénářích.
Autor: Xpeng
Model M03 Max se vyznačuje vylepšenými sedadly,.
Autor: Xpeng
Čínský automobilový trh funguje podle vlastních pravidel. Na tamním trhu musíte přesně vědět, co zákazníci u auta hledají, což často znamená zcela jiné věci než ve zbytku světa. A nemusí to mít nic společného s elektromobilitou jako takovou.
Autor: Xpeng
Zvláště mladší generace více než firemním webovým stránkám a tradiční reklamě důvěřuje spíše recenzím a příspěvkům generovaným uživateli na sociálních sítích.
Autor: Xpeng
Auto disponuje panoramatickou skleněnou střechou o výměře 1,22 m² s vrstvou blokující 99,9 % UV záření.
Autor: Xpeng
Čínský automobilový trh funguje podle vlastních pravidel. Na tamním trhu musíte přesně vědět, co zákazníci u auta hledají, což často znamená zcela jiné věci než ve zbytku světa. A nemusí to mít nic společného s elektromobilitou jako takovou.
Autor: Xpeng
Model M03 Max se vyznačuje vylepšenými sedadly, přičemž přední řada sedadel nabízí třísměrně nastavitelnou bederní opěrku pomocí systému trojitých airbagů. Tato konfigurace má za cíl zlepšit držení těla a snížit únavu při delší jízdě.
Autor: Xpeng
Automobilka Xpeng vybavila verzi Max systémem inteligentního řízení Turing, který poskytuje pokročilé řízení s podporou umělé inteligence bez dalších poplatků nebo předplatného a pokrývá všechny veřejné komunikace v Číně.
Autor: Xpeng
Varianty Max přidávají nové barvy laku – hvězdně fialovou, bledě měsíčně šedou a hvězdně azurovou – čímž se celkový počet možností exteriéru zvyšuje na šest.
Autor: Xpeng
Xpeng Mona M03 má na délku 4 780 mm a jeho rozvor má hodnotu 2 815 mm.
Autor: Xpeng
Model M03 Max byl původně představen vedle standardního modelu M03 na autosalonu v Čcheng-tu v roce 2024. Uvedení varianty Max však bylo odloženo, aby se umožnil další vývoj jejích funkcí autonomního řízení.
Autor: Xpeng
Xpeng Mona M03 má na čínské poměry nezvykle karoserii liftback.
Autor: Xpeng
Kabina je podle jednotného mustru moderních čínských elektromobilů.
Autor: Xpeng
Během uvedení modelu na trh generální ředitel společnosti XPeng, He Xiaopeng, uvedl, že řada Mona bude nabízena globálně.
Autor: AP
U Xpengu byli hodně kreativní. Část představení elektromobilu Xpeng M03 Max se konalo v dosti neobvyklém prostředí.
Autor: ČTK