Xiaomi nedávno odhalilo novou generaci základního modelu v nabídce elektrokoloběžek, model Mi Scooter 3. Fakticky jde o nástupce modelu Mi Scooter 1S, oproti němuž má lepší motor, brzdu a také se trochu jinak skládá. Cena se nezměnila.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Koloběžky jsme mohli porovnat hned tři. Vedle obou barevných provedení nové „trojky“ (černá s modrými detaily, bílá s oranžovými detaily) jsme ji také mohli porovnat s předchůdcem v Mi Scooter 1S (viz dále).
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Novinky si každopádně drží vzhled, jaký známe od předchůdců. Koloběžky jsou vcelku skladné a lehké (13 kilogramů), zejména z důvodu využití menší baterie.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Pokud koloběžku potřebujete přenášet v ruce, ať už třeba do schodů, při převážení v hromadné dopravě nebo jinde, stále jde jednoduše sklopit stonek a zachytit jej za zadní blatník.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
První novinkou u modelu Mi Scooter 3 je větší výkon motoru oproti předchozí generaci. Opět se nachází v předním kole a jeho nominální výkon je 300 W, maximální pak 600 W. Maximální rychlost je omezena na zákonem stanovených 25 km/h.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Díky lepšímu motoru je koloběžka schopná si poradit třeba s větším stoupáním a je také o něco hbitější. Stále samozřejmě platí, že čím lehčí jezdec, tím lepší výsledky a naopak. Maximální nosnost koloběžky je 100 kg.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Druhou novinkou je pak přepracovaný mechanismus skládání stonku. Ten má přímo v sobě integrovanou pojistku proti náhodnému sklopení a je zkrátka o něco elegantnější.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Třetí novinkou je pak vylepšená kotoučová brzda, kterou najdete v zadním kole. Koloběžka umí také brzdit motorem, kdy i zároveň probíhá rekuperace energie.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Koloběžky jsou také vybaveny prostorem pro upevnění registrační značky. To je v některých zemích vyžadováno, například v sousedním Německu.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Jinak se podoba modelu Mi Scooter 3 v podstatě neliší od toho, co u produkce Xiaomi známe. Řídítka jsou poměrně úzká, byť se na ně vešlo vše potřebné: brzdová a akcelerační páčka i zvoneček.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Samotný displej je také beze změn, i tentokrát na něm najdete ukazatel aktuální rychlosti, jízdní režim (celkem jsou k dispozici tři), další stavové ukazatele jako například rozsvícení světla nebo propojení s telefonem přes Bluetooth a také stav nabití baterie.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Propojení s telefonem opět funguje přes aplikaci Mi Home, kde také najdete všechny potřebné statistiky z jízdy a některá další rozšířená nastavení. Chybí tempomat, byť doufáme, že to je jen otázka nějaké brzké softwarové aktualizace.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Pneumatiky této koloběžky jsou 8,5palcové plněné vzduchem, byť se dají vyměnit i za bezdušové.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Koloběžka má vedle předních, zadních i bočných odrazek také klasické světlo vepředu a dále červené vzadu, které upozorňuje na brždění.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Jak je to s dojezdem? Koloběžka má 7 650mAh baterii s napětím 36V a je podle výrobce za ideálních podmínek (rovinka, pevný povrch, 60kg jezdec) schopná dojet do vzdálenosti až 30 kilometrů.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Praxe se samozřejmě bude odvíjet od toho, nakolik ony ideální podmínky splňujete. Naše první testovací jízdy s jezdcem o váze 85 kilogramů při jízdě po kombinaci rovinek a kopců naznačují výdrž spíš okolo 20 kilometrů.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Nášlapná plocha novinky je spíš menší, byť při správném postoji se na ní dospělý člověk snadno vejde.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Toto už je model Mi Scooter 1S, kde si můžete hned povšimnout staršího designu displeje, který tolik nesplývá se zbytkem.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Dále si lze povšimnout právě nové robustnější brzdy u modelu Mi Scooter 3 (vlevo). Náš dojem je takový, že „trojka“ má brzdy o něco tužší a ostřejší.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Zde je pak vidět starší sklápěcí mechanismus modelu 1S, kde je pojistka proti náhodnému sklopení samostatně.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Předchůdce má také, jak už jsme zmínili, slabší motor s nominálním výkonem 250 W.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Dojezd se ovšem mezigeneračně nezměnil, oba modely jsou díky stejné kapacitě baterie schopné ujet teoreticky až 30 kilometrů.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Jinak designově jsou si koloběžky velice podobné, odlišují se pouze v popsaných detailech a barvě.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Elektrokoloběžku Xiaomi Mi Scooter 3 seženete u vybraných českých prodejců za cenu 11 999 korun.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz