Středa 11. prosince 2019, svátek má Dana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 11. prosince 2019 Dana

Diskuse k článku

Chytré navigace vedou hustý provoz do míst, kam nepatří

Dolní Lomnice, jak už samotný název napovídá, je malá ves o stovce domů jen pár kilometrů za hranicemi Prahy. Tou zapomenutou obcí vede úzká pentlička silnice, kde když se potkají dodávka s kamionem, je z toho patálie. Co tam dělá kamion? Poslala ho tam chytrá aplikace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A14l38e89x 32S21l66a21v41í21č22e44k 8127101979318

na waze nedam dopustit. je to dynamicka aplikace a vim kde jsou cajti. najde mi nejlepsi cas pro presun z mista A do mista B. nedivim ze ze klasicke navigace jsou podstate mrtve stejne jako vyrobci fotoaparatu

0/0
5.9.2018 7:24

P58e16t87r 52Č40e62r60v30e15n66ý 3606159117979

Kolonu v letním žáru nejlépe vyřeší skútr. Mám to vyzkoušené. Doporučuji:-)

0/0
4.9.2018 14:59

J59a59r83d78a 69F86i65c95e12k 1476989203272

"Právě nyní, kdy je Česko rozkopané kvůli masovým opravám komunikací"

Vtipné, velmi vtipné, říci říci o stavu, který je více než setrvalý "právě nyní". Tempo a stejně tak kvalita prací na silniční infrastruktuře tohoto státu je tristní. Cesty se v podstatě rozpadají rychleji než jsou budovány a opravovány, zatímco intenzita provozu nezadržitelně narůstá a věrchuška se poplácává po ramenou nad "úspěchy" při budování. Mám v blízkém okolí jednu silnici první třídy mezi dvěma (ne příliš vzdálenými) okresními městy. Každý rok je na ní opraveno několik úseků, vezmu-li v úvahu délku opravených úseků, vzdálenost měst a životnost, vychází, že ještě než konečně budou opraveny všechny úseky, může se znovu začít s opravami těch co byly na řadě jako první. (Nemluvě o tom, že některé se předělávají již po několika málo letech užívání.)

0/0
31.8.2018 21:12

A63l31e73x 35S32l22a21v70í94č48e84k 8147611739758

nadavate ze se neco opravuje a pritom jste nadal ze nic neopravuje. cechackostan. jedine v cem souhlasim, je tempo praci. to ale souvisi s cenou, prace v noci a vikendech neni zadarmo.

0/0
5.9.2018 7:25

H39o12n15z98a 59N36o20v24á84k 7514257291607

Tak samozřejmě že legálně tam ten kamion může jet, to nikdo neříká že ne, ale ta silnice skrz nejakou vesničku se stavěla s tím že tam kamiony jezdit nebudou, protože nemají důvod. Z toho pak plyne její konstrukce, šířka, profil zatáček, atd. Jeden zbloudilý kamion za měsíc se s tím nějak popere, ale když je kolona kamionů v obou směrech protože navigace si řekla že to je dobrý nápad tak to je průšvih. Nejen že se tam nevejdou, ale i ta silnice bude do pár let oddělaná. Na takovou zátěž jí celkem logicky nikdo neprojektoval.

0/0
31.8.2018 2:24

M70i50c90h49a92l 63J49a12r51o45š 7864780782855

Já bych všechny tyhle navigace zakázal.

0/−1
30.8.2018 22:59

M87a87r39t84i82n 13H32a36r18t96i14g 9279144932636

Regulovat navigaci? A to jsem si myslel, že už mě od dobrotrusů nic nepřekvapí...

0/−1
30.8.2018 22:17

P21a46v69e94l 51Š44v76a44r22c21e80r 1210888982637

Spíš bych v tomto ohledu omezil kamiony a nákladní auta- ti jsou na těch objížďkách nejhorší - měli by mít vytyčené páteřní komunikace, mimo které budou mít zákaz, resp.které budou moci opustit až při konci cesty kvůli vykládce/nakládce.

A do levého nepatří a už to měli mít dávno zakázané.

+1/0
30.8.2018 9:53

A63l72o57i40s 38M46a63ň37a88s 2752876469689

a na železnici s nima ;-D

Chápu a i souhlasím s myšlenkou regulace kamionů. I mě narůstající počet kamionu vadí čím dál víc a tupost některých jejich řidičů i udivuje, ale regulace se dělá nejlépe penězi, jinak se s přebujelou dopravou kamiony nic moc nenadělá. Také zákaz jízdy v levém pruhu na dvouproudé dálnici již tu byl.

Ale prosté zatížení kamionové přepravy skrz republiku poplatkem ji dokáže poslat na rakouské dálnice a vyřešit tím problém v ČR. Bohužel proti tomu stojí zájem pár jedinců co z toho mají dobrý kšeft. Takže tudy se cesta neprorazí

A pro navigace, klidně ať zavedou obce i hodiny klidu, kdy prostě průjezd kamionů bude zakázán. Ono těch prostředků již dnes existuje mnoho, jen je využít. A google velice rychle doplní "neprůjezdnost" a problém vyřešen.

+1/0
31.8.2018 14:58

Z23d83e65n44e84k 46V51r32b66a 8419265523467

Železnice není schopna pojmout ani desetinu stávajícího tranzitu. Stávající koridory jsou vytížené osobní dopravou, nejsou vlaky, nejsou ani překladiště kde by se to nakolejilo a kapacitně by musela být navíc tak veliká, že by je ani nebylo reálně kde postavit. Před opravami D1 bylo toto diskutováno a uzavřelo se to s tím, že to je naprosto nerealizovatelné scifi. Železnice je pro nákladní dopravu v dnešní době až na naprosté vyjímky (těžký průmysl) zcela nepoužitelná.

0/0
1.9.2018 23:40

P53e62t50r 69Č90e51r24v28e96n49ý 3636409457329

Všechno jde, když se chce. Ale musí se na tom pracovat. Lidé mohou např. cestovat po nových vysokorychlostních tratích a na uvolněných stávajících cestovat kamiony křižující republiku. Chytré navigace je pak mohou nasměrovat na nově zbudovaná překladiště.;-)

0/0
4.9.2018 14:58

Z82d10e15n67e62k 67V87r96b53a 8979955553537

Ano, můžeme letět na dovolenou na měsíc. Technologie na to máme. Tato země nění schopna postavit ani obyčejnou silnici, která by tranzitu bohatě stačila. Podívejte se, jak dlouho je pražské letiště bez kolejového spojení s centrem. Jak dlouho se mluví o nádraží v Brně. A vy chcete stavět vysokorychlostní koridory? To je srovnatelné s výletem na měsíc. To byste napřed musel udělat totalitu, pak postřílet všechny zelený a někde i ochranáře památek, pak vyvlastnit pozemky, zbourat zástavbu a pak teprve stavět nové koleje a nádraží. A pak je vůbec otázkou, jestli nakolejení kamiónu je vůbec efektivní - než se to nakolejí, rozjede a někam dojede a zase vykolejí stihne ten kamión dojet tam i zpět a možná i dvakrát. Výsledkem by byl jen zbytečný nárůst počtu kamiónů. Zajímavé by to bylo u dálkové dopravy (během dopravy by nemusel být na palubě řidič) jenže tam narazíte na ještě delší zpoždění dané nutností seřadit vlakové soupravy. Tudy opravdu cesta moc nevede. Firmy navíc dnes nemají sklady - všechno je založeno na kontinuálním zásobováním někde i několikrát denně. To by byly další náklady...

0/0
4.9.2018 15:13

P23e26t22r 49Č89e97r22v92e27n82ý 3356359287559

Tak je potřeba jim tu kamionovou dopravu trochu zdražit, aby pro ně bylo výhodnější ty sklady postavit...Pokud vím, tak vysokorychlostní koridory už se plánují...Kamiony huntují silnice neskutečným způsobem, jejich oprava (výstavba) stojí miliardy, což by se náležitě mělo projevit v ceně té kamionové přepravy. Možná by se to mělo řešit nějak celoevropsky, protože nárůst automobilové dopravy je globální problém. EU

0/0
5.9.2018 3:27

K26r98y65š68t94o31f 16L15a10n83í41k 1209840825845

zakazat kamiony

+1/0
29.8.2018 22:25

V73l52a25d92i55m68í73r 83S32k51r90b55e33k 3690170874839

"přestane Waze náročnost cesty zohledňovat a jednoduše se snaží řidiče „procpat“ místy, která jsou volnější..."

Tohle není pravda.

Waze funguje stále stejně. Pokud trasa na D1 stoji trva cesta déle a proto máme jinou trasu. Pokud se ucpou ostatni trasy a budou take stat najde waze další pruchozi trasu. Je to jen o tom že dálnice stojí a nikdo nezajistil objizdou trasu.

0/0
29.8.2018 21:23

J36a42k69u51b 36J97e39m86e58l91k20a 8169497164664

Tak hlavně ,že se našel viník navigace.

Viník je jinde politici a úředníci co neumí plánovat a jen blbě kecáji

+3/0
29.8.2018 19:59

A12l17o43i97s 61M81a13ň61a70s 2402916839719

ale oni plánují dobře. je potřeba mít přijmy kontinuálně

0/0
31.8.2018 14:59

T79o24m59á75š 23M34a31r11t56í51n14e11k 1875932255814

Na Waze nedám dopustit. Už několikrát mě navigace stáhla včas z dálnice a po souběžné a naprosto volné silnici jsem objel kolonu, která tam stála několik hodin kvůli nehodě. Nějak mi nepřijde přínosné, abych tam stál jako ostatní, co navigaci nepotřebují. ;-)

+1/−1
29.8.2018 17:26

O24n90d21ř44e51j 48Č66a67p98k53a 6851731603654

Na druhou stranu pokud by Waze znal projektovanou kapacitu těch silnic a zvládal i trasování pro autobus/kamión, pomoct by to mohlo - rozdělovat auta mezi víc alternativních tras po "trojkách", když už musí někam odklánět dálnici a v případě kamiónů je na tyhle úzké cestičky pokud možno neposílat vůbec, pokud tam nekončí jejich trasa.

+1/0
30.8.2018 14:47

P88e65t67r 47B12á86č22a 8955566735915

"Expert" z hornicke zoufale VS bude zase vykladat zvasty.

+1/0
29.8.2018 17:15

E42d79u16a86r55d 57D79r24á67b55e58k 7767923599459

Příprava na zpoplatnění silnic přes GPS? Mýtné brány nebudou potřeba, tak hurá vybírat peníze za objízdné trasy kolem parkoviště D1.

+3/0
29.8.2018 16:56

R72o20b18e55r35t 77K25o81š90u47l22i32č 2355760

Upřímně mě to připadá jako další umělé téma. Dříve všichni stály zácpy byli nekonečné. Dnes pokud server propočítá rychlejší trasu tak vás převede na jinou komunikaci. Logicky z toho vyplývá, že se ulehčí hlavní komunikaci a zvýší se průjezdnost. Že to lokálně může někde uškodit nebo přetížit komunikace se má řešit lokálně značkami nebo spoluprací s navigacemi jako Waze. Místo toho se tady zase plácají hlouposti o zpoplatnění úseků. Platíme silnice z našich daní, nakupujeme dálniční známky a i přesto končí tyto peníze v jiných rozpočtech než dopravním....

+4/−1
29.8.2018 16:20

J78i37r78k25a 86B77l56á34h87a 9916661402266

Stejně objížďka z Trhovky na Ždírec .... standardní objížďka přes Hlinsko na Ždírec, ale ti co pokračují na Žďár uhnou za sjezdovkou do leva do kopců a Ždírec vynechají, nějaký zákaz kamionů tam taky není, byť by byl dočasný a mimo dopravní obsluhu platný. Když se tam potkají vykukové v obou směrech, je o legraci postaráno.

0/0
29.8.2018 15:09

A80n50t30o20n19í70n 18S37e75b33e46r64a 7463178110909

Asi se navigace řídí pravidlem StarTreku.

Pošleme řidiče tam:

Where No Man Has Gone Before ;-D

0/0
29.8.2018 14:12

P14e63t19r 66S91t41a77n78ě48k 3239434571932

No a co?! Lidi ve městě dopravu snášet musí a lidi na venkově nemůžou? Jedeme v tom všichni spolu...

+7/−4
29.8.2018 13:54

T62o83m66á42š 20M84a64r19t95í90n21e26k 1165702105124

Tak až přestanou ekoteroristé blokovat stavby dálnic a městských okruhů, tak možná budou tyto problémy a starosti zbytečné. Jinak pokud si někdo myslí, že odkloněním části vozidel od zácpy je hloupost, tak asi není úplně normální. To že se u nás neumí zamezit vjezdu kamionů na cesty kam nepatří je jiná věc.

+4/−2
29.8.2018 13:45

P90e49t22r 20N27e85c11h61a75n17i23c58k88ý 7413406318930

To vše souvisí s tím, že Praha je velká neprůjezdná bariéra. Nedá se objet v užším ani širším smysl. Nákladák co jede z Budějovic do Boleslavi má jen jednu cestu přes špunt. Leda by jel přes Havlíčkův Brod. Ani jet po D4 mu nepomůže, skončí opět na D1

+1/0
29.8.2018 13:41

T92o27m38á83š 79L78e73t89a16v49k53a 3224749798

Jistě. Pragocentrismus, mluvím o tom již dlouho. Všechny dálnice vedou do Prahy.

+1/0
29.8.2018 20:31

J24o71s18e48f 21N52o18v80a52k 5668792416588

Pokud není komunikace určena pro náklaďáky, je na ní značka omezující vjezd - na základě délky nebo hmotnosti či dalších parametrů. Ještě máme, mimo jiné, k dispozici značku průjezd zakázán.

Pokud tam taková značka chybí a komunikace nezvládne obsloužit veškerou dopravu, která tam nemá zakázaný vjezd (=má vjezd povolený), je to jen a pouze vada komunikace.

+2/−2
29.8.2018 13:37

R18a57d95e47k 12D79o85l83e75ž17a83l 2629653410400

Ti řidiči, to je ale svoloč! Oni si jezdí ne tam, kde to chce vrchnost, ale tam, kde je to nejrychlejší! Jak si tohle mohou dovolit? Zakázat!

A tohle je, prosím, na ŘSD.

Spíš by se měli zamyslet na sebou. Pokud je objížka rychlostí 30 km/h rychlejší než dálnice, tak je prostě něco špatně.

+7/−1
29.8.2018 13:19

L52u94k93á22š 31O93m48á77č73k69a 5321824821506

Silnice, které to nezvládají mají mít zákaz vjezdu od určitě hmotnosti. Dále máme značku průjezd zakázán, která toto řeší. Kecat o tom nestačí.

+1/0
29.8.2018 12:54

L19u56k40á23š 97O41m41á96č91k57a 5741724101386

Jak "Waze tam poslal kamion"? To je řidič kamionu tak nesvéprávný, že vjede na silnici 3.třídy, nejlépe ještě s nějakým zákazem? Za to žádná navigace nemůže, má používat mapu a rozum. Ach jo.

0/0
29.8.2018 12:35

V86á41c41l36a89v 51P48o21u23s83t47k46a 3860621562

Tam žádný zákaz není.

+1/0
29.8.2018 13:21

J68o38s19e63f 11N91o66v73a15k 5348282416208

Tak když tam není zákaz a kamion tam neprojede, tak je to chyba komunikace.

0/−2
29.8.2018 13:32

P63e95t30r 72N28e75c76h45a82n89i50c55k59ý 7663176298100

to je problém ČR. Značek spoustu, ale tam, kde jsou potřeba, tam nejsou

+5/0
29.8.2018 13:38

E24d93u94a20r38d 11D15r44á89b74e84k 7497743629839

nemůžete na každou komunikaci 3. třídy dávat zákazy vjezdů kamionů ;-D

0/0
29.8.2018 16:57

L27u30k78á12š 30O50m26á23č44k80a 5901914361736

Já také nepíši, že tam nějaký zákaz je.

0/0
30.8.2018 9:51

P60e45t16r 17K96n15ě28b27o26r68t 3851900

Mapu;-D

+1/0
29.8.2018 13:24

Š71t23ě41p86á69n 96R49y75b92á75ř 9495865492968

Nějak se mi nepodařilo najít na webu Silniční databanky ŘSD ke stažení vektorovou mapu silniční sítě ČR, kde by všude byla uvedena omezení pro použití silnice (nejvyšší hmotnost, šířka, délka vozidla, zatížení nápravy atd.) Kdysi to měli ke stažení jako ShapeFile, byť ty atributy byly neúplné.

+4/0
29.8.2018 12:03

B53ř77e95t93i29s23l51a63v 11Č34e13r68n54í86k 4212124618852

Predne by meloa RSD udrzovat silnicni sit aby byla distribuovana a pruchozi. Nazorne je soucasny trend videt v Praze, kde zavedli same jednosmerky a zakazy a tam kde by se normalne dalo projet bocnimi ulicemi je vsechno umele svedeno a ucpano na par nedostatecne dimenzovanych ulic a radnice pak zada nesmyslne miliardy na jejich renovace. A vedle prodaji "vyhodne" pozemky developerum, kde by se dopravni situace dala resit. Jinak navigace ktera zene kamion do takovychto silnicek je bud blbe naprogramovana a nebo si kamionak vypnul nebo nezaplatil truck mod.

0/0
29.8.2018 11:48
Foto

I61v63a34n 51K30o49p14t32a 5397332831517

V Praze ovšem silnice až na výjimky nespravuje RSD.

+2/0
29.8.2018 12:04

B40ř66e19t64i31s34l71a89v 89Č96e51r98n88í33k 4682714468162

Ale trend bude mimo Prahu obdobný. Postaví dálnici a objízdné trasy se stanou nesjízdnými.

A dálnice bych definoval jako cestu z místa kde jste nikdy být nechtěli někam kam vlastně vůbec nechcete, akorát jedete 130 kou. Tedy když není nějaká bouračka, uzavírka, kolona, ....

Ne že bych nechtěl aby se nestavěli. U tras, kde konečný bod je v 10% délky cesty od dálnice jsou setsakramentsky důležité, ale víc by se měli zaměřit na obchvaty měst a vesnic, stoupací pruhy na předjetí atp. Tj. starat se o celkovou infrastrukturu a dopravní obslužnost. V zahraničí je běžné, že máte hlavní cestu a na ní odbočky do vesnice, městečka. U nás hlavní cesty procházejí zkrz vesnici a městečka. Vidět je to i u dálnic. Místo aby křížící body dálnic vedli mimo Prahu, všechny jsou plánovány do centra Prahy s magistrálou v čele. Proč třeba D3 vedou plánují přes Posázaví místo aby pokračovali na sever kolem Benešova, Říčan až k D10 někde v Lysé? Ať tam udělají kapacitní odbočky do Prahy. Ale hlavní transit sever jih (Německo/Polsko->Rakousko) ať jde úplně mimo Prahu.

+1/0
29.8.2018 13:32

J47o87s37e84f 87V20a40l89a 9530533723783

existuje dopravni zanceni s omezenim hmotnosti vozidel. Necht si obce o ne pozadaji a spravna navigace tam zadny nakladak neposle. A pokud kamionak vjede do zakazu, protoze mu to rekla hloupa navigace, tak ma smulu......

+1/0
29.8.2018 11:37
Foto

M18a29r33t76i49n 60Š38u87b76r55t 1805361244715

Jo jo, v Mnichovicích klasika. Problém na D1 přesune auta na Mirošovickou a na její křižovatku s Ondřejovskou. Tam je hlavní pro auta od dálnice, takže od Ondřejova se auta protlačí těžko. Když to ale z Ondřejovské objedou přes Průběžnou, Máchovu a Jiráskovu, u Jána mají trošku větší šanci se na hlavní dostat bez delšího zdržení. Přitom to jsou uličky nejnižší třídy. Takže člověk sedí na zahradě, kde mu za plotem běžně projede jedno auto za hodinu, a hle, najednou skoro dálnice ;-). Doprava je vždy jako voda, cestu si najde.

+2/0
29.8.2018 11:36

V73á36c98l31a59v 80N62o66v86o77t14n51ý 6386342766202

Ty chytré apky jsou tak chytré, až jsou z toho blbé.

+1/−1
29.8.2018 11:34

L92u81k45á45š 34O72m89á69č98k90a 5311844771596

Z čeho jsou blbé? Pokud tam není hmotnostní omezení značkou, je to už na uvážení řidiče.

0/0
29.8.2018 12:37

A20d81a14m 60F95a68r25i26n54i50c 5292377656666

chytre az sou z toho blbe je kdyz vymyslite reseni pro problem ktere vyprodukuje novy problem... ale clanek ukazal ze

spoluprace aplikaci a to ze spravce silnic a policie muze dat docasny zakaz realne i virtualne v ten samej cas je prvnim krokem. Dynamicky routovani mnozstvi aut je dalsim.

0/0
2.9.2018 17:36

T89o71m56a85s 59N52o78v69a43c41e35k 7381122366402

Je to veřejná komunikace? Je. Nic dalšího netřeba řešit. Dřív jsme měl tištěnou mapu dneska navigaci. Nevidím rozdíl. Holt akorát mobil má každý kdežto tištěnou mapu většina řidičů neumí použít tak je větší provoz na alternativních trasách.

+4/0
29.8.2018 11:22

L88u81k70á44š 11O98m54á41č56k30a 5261234341656

Přesně tak. Pokud tam není zákaz, není co řešit. Objížďku si každý může najít stejnou i v mapě papírové.

0/0
29.8.2018 12:38

M29i89c82h52a62l 14T42e10s59a37ř 4918982670131

"Nevidím rozdíl. Holt akorát mobil má každý kdežto tištěnou mapu většina řidičů neumí použít"

No vidíte, že ten rozdíl vidíte:)

+1/0
29.8.2018 13:29

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Kam dál, Slavie? Manažer Nezmar připouští obavy: Jsme na hraně

Na Dortmund má jednu bizarní vzpomínku. Po letech se jí zasměje, ale tehdy? V březnu 2002 bylo Janu Nezmarovi ouvej....

Najdete na iDNES.cz