Diskuse k článku

Lidský faktor může za 99 procent nehod, potvrzují čeští experti

Již deset let působí v České republice výzkum dopravní bezpečnosti Škoda Auto. Za celou dobu prozkoumal 1048 dopravních nehod vozidel značky Škoda, 99 procent z nich zavinil lidský faktor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87o25k11o20u57n 10V44l51a67d50i86m73i69r 8282168989438

Bohuzel tomu tak bylo i v Cernobylu a Fukushime.

Zbyva jen doufat ze se vyhne Dukovanum i Temelinu.

0/0
6.6.2018 21:59

J81a84r81o34s72l98a82v 28K33a80d56l18e86c 5911669882511

Tak to je objev vhodný na Nobelovku...:-P

+1/−1
6.6.2018 19:29

J35a52r86o64m35í12r 57H13l36u11b36e19k 9404540775187

V autech jezdí lidé a taky je řídí. Takže nic překvapivého. Až budou všechna auta kybernetická, pak bude kybernetický faktor zodpovědný za 100% nehod.

+3/0
6.6.2018 17:41

P41e19t97r 34B15á12č42a 8765476585275

Tak to je celkem jasny ne.

Konkretne skodovkari jmenovite Fabie 1,2 a Octavie 1,2 jsou uplny vykvety na silnicich, Fabie 1 je top, to snad neni jedine pripad kdy by za sebou netahli kolonu aut.

Jinak co na to poslanci a autoskoly? Porad je nechame poustet vsechny do provozu?

+1/−4
6.6.2018 17:02

J25a28n 85M93a78l85ý 1775609274568

Myslíte jako že to nevalí 140 tam kde je 90 jo?

0/0
6.6.2018 17:55

P18e38t97r 27B97á69č50a 8785916315545

Myslim tim, ze to nevali 90 (tachometrovych 100), vetsinou jedou sotva 75 a furt brzdi.

+1/−2
6.6.2018 18:22

P47e76t41r 23B58á56č42a 8365286805615

A nedej boze kdyz prijde nejaka neocekavana situace nebo vypli semafor.

+1/−1
6.6.2018 18:23

M92a35r20e54k 19H84r17u32b46y 6757902401798

Zajimalo by me, co vsechno se skryva pod temi 65% "nespravneho zpusobu jizdy".

0/0
6.6.2018 16:36

R91a51d25e75k 13H25o77d76a17ň 9476337951403

U podobných článků je vždycky v diskuzi spousta příspěvků o tom, jak denně vidí desítky lidí dělat to či tamhleto, telefonovat, jezdit 200 km/h a nevím co, no člověk z toho má pocit, že na našich silnicích se odehrává úplný armagedon.

Já vám nevím, z těch diskuzí mám pocit, že ta nehodovost na našich silnicích je vlastně neuvěřitelně nízká. A překvapivě asi nevnímám tak dramaticky ten armagedon, protože mi přijde že těch lidí co jedou přes GPSkových 130 na dálnicích je úplné minimum.

+8/0
6.6.2018 10:51

P55e11t53r 63Č12e69r23v80e20n26ý 3646151442405

Pokud sledujete provoz a nesnažíte se hledat chyby na ostatních, je jasné, že ten armagedon nevidíte - to je jen o vlastním psychickém nastavení.

Já taky žádný armagedon nevnímám.

+3/0
6.6.2018 10:57

T34o81m45á47š 24K39u65c31h27a75ř 3507841128141

Myslím, že armagedon je to pro ty, co řídí neradi, co řízení označují za "přesun z bodu A do bodu B", nekontrolují neustále zrcátka, nemají přehled o situaci kolem sebe, chtěli by jen koukat před sebe, jet povolená mínus 10 a ono to nejde, protože všichni kolem nich "blázní".

+3/0
6.6.2018 11:43

M58a76r56e42k 46H71r61u21b90y 6897732471768

Na to, jak policie totalne rezignovala na dohled na silnicich, se k sobe chovame velice slusne. Zrejme vetsina ridicu chce primarne bezpecne dojet do cile.

To ale nebrani uradum porad cim dal vic utahovat srouby.

0/0
6.6.2018 16:32

P77e31t37r 44B65á86č60a 8725426765225

Ti rezignovali tak, ze vyhodili 100 milionu za civilni auta s radary, ze vy je nevidite nebo malo jezdite je druha vec.

0/0
6.6.2018 17:06

P51e59t92r 40B71á87č41a 8845936725945

O Armagedonu vetsinou pisi svatecnaci, co jedou v dedine 40, mimo obec 70, blikaji na ne kamiony, porad stoji na brzde, kazdej druhej je predjizdi a hrozne se divi jak je to u nas samej zavodnik.

0/−1
6.6.2018 17:03

P17e21t16r 37Ř86i96h86á19k 9834366337488

Nepozornost, nesledovani provozu, nevenovani se rizeni a jizde. Jako vcera ten madarskej kamionak. Na dalnici zuzeni, cestari, prace na silnici. Predemnou tento kamion a jeste jeden. Pravy pruh stazen do leveho. Prvni kamion prejel do leveho ja za tim druhym taky a trosku sem zpomalil at ma v klidu odstup a muze se zaradit. A on porad v pravem. Rikam. Sakra co dela to to nevidi nebo co?? Pak sem uz zacal i troubit protoze porad nemenil smer. No jasne ze to strhnul tesne pred nima az kdyz najel na ty retardery co mivaji polozene pred zuzenim. Pekne je preskakal a jel si v klidu dal. Kdyz sem jo objizdel.... tak jasne. Telefon v ruce a tukal do mobilu. A ja uz si v hlave prehraval jak volam 112, hlasim nehodu a uz sem koukal na kterym sme kilometru abych jim rekl kam maji prijet. Nastesti to dopadlo vlastne dobre.

+2/0
6.6.2018 9:35

M90a83r49e97k 28H56r67u48b70y 6267832101698

Specialne pro ridice kamionu je Cesko raj. Zadne omezeni doby jizdy, minimum kontrol, zastavit lze skoro kdekoli, a pokud maji zaplacene myto, prakticky se nemaji ceho bat.

Diky tomu je kazdy den minimalne jedna nehoda kamionu s uzavrenou dalnici.

0/−1
6.6.2018 16:35

J58a19n 60K96r59p12e58c 5456923374642

a za celych 100% muze lidsky faktor... neni nahodou cast te nepozornosti take dana neustalym sledovanim tachometru pro pripad, jestli nahodou neni nekde nejaky zabukar nebo skryty radarovy automat na penize?

+5/−4
6.6.2018 9:14

P48e58t74r 54S44p54a78t34z41i74e66r17e32r 7964562445954

prosím vás tenhle nesmysl o neustálém sledování tachometru už si nechte..taková obehraná písnička a k tomu zcela nesmyslná..to i vám musí být jasný, že to je blbost. Každý minimálně schopný řidič, umí udržovat nastavenou rychlost +/- 5 km/h jen pocitem. A to buď polohou nohy na pedálu a nebo i sledováním okolního prostředí a to i bez sledování tachometru. Pokud vy to tak nemáte, jste asi vysoce podprůměrný řidič. A pak i kdyby se na něj jednou za minutu podívali...tak podívat se na tachometr je otázka desetiny sekundy. To máte to samé, jako se máte dívat do zrcátek a sledovat provoz i za sebou. Nebo chcete nadávat, že je špatné neustále se dívat do zrcátka? což zabere taky ani ne sekundu?

+5/−3
6.6.2018 9:27

M54i48r49o72s44l21a12v 96K27u60c74e74r35a 4887870357141

Asi tak nějak. "Neustálým sledováním tachometru" argumentuji typicti chytraci, co vědí nejlíp, že ta 90 tam je naprostý nesmysl, a ti fizlove zase někde mšří misto toho, aby dělali užitečnější praci...

0/0
6.6.2018 9:39

T14o90m91á28š 89H95r71u49b54ý 4899330774846

Dovolím si tvrdit, že u čerstvých držitelů ŘP (či obecně řidičů s menším nájezdem a praxí) to zas tak zanedbatelné není, ti ještě odhad bez tachometru nemají a i odpoutání pozornosti k tachometru je u nich větší. U zkušených řidičů to skutečně podstatné není, ale to nejsou zdaleka všichni. Zrovna nedávno jsem jel jako spolujezdec s jednou mladší slečnou - po tachometru koukala každou chvíli. A nejde teď o žádné narážky na ženy za volantem, dotyčná jela celkem dobře, nijak moc nekritizuji, jen bylo zkrátka vidět, že ta praxe a automatizace návyků ještě tak velká není...

+1/0
6.6.2018 10:47

M51i78r60o87s57l40a19v 10K18u12c19e32r51a 4817160807101

Ale klidně ať kouká, i každý 10 sekund.. Vážně jde jenom o mrknutí oka dolů a nahoru. Na zlomek sekundy. Jde o to, že tento argument "lidi furt čumí na rychloměr" se často používá ve smyslu toho, že to dělají hlavně proto, že fizlove přece porad a všude měří, čímž přispívají ke zvyšování nehodovosti, protože lidi kvulu nim neustále čumí na rychloměr, misto aby koukali na silnici, což by se nedělo, kdyby fizlove rychlost neměřili vůbec ;-D

+1/0
6.6.2018 11:18

J43a19n 31K39r90p63e55c 5306813484492

dekuji za dukladny rozbor me osoby. ma to par vad na krase. nikdy a nijak nebylo statisticky prokazano, ze by zprisneni ryhclostnich limitu a jejich skryte vymahani jakkoliv veldo k bezpecnosti provozu na danem useku. statisticky prokazany je pravy opak. tedy ze se bezpecnost snizila a na danem useku se stava vice dopravnich nehod. vzhledem k tomu ze promennou je onen rychlostni limit a nasledne jeho vymahani, pak je treba tyto veci dvat do souvislosti. druha vada na krase je, ze pri sledovani tachometru musite sklopit oci. k udrzeni rychlosti takovou kontrolu musite provadet casto. mnohdy pri vetsich rozdilech svetla uvnitr/venku se musi oci znovu adaptovat. pri pohledu na tachometr prestava fungovat prefiferni videni. sledovani zcatek je daleko prehlednejsi. at uz se divate do kterehokoliv, u bezneho vozu nemusite ani pootocit hlavou, vsechny jsou obvykle k vysce oci mirne nad nebo pod. takze muzete plne vyuzivat prostorove videni. ale je fajn, ze jste to vy kdo mne takto odhadl, deklasoval a poucil. priste, az se zacnete nekomu vysmivat, overte si ze na to mate.

+1/−2
6.6.2018 10:05

P62e51t37r 36Č96e89r94v46e18n73ý 3266551592815

Jak dlouho se na ten tachometr díváte? To na tom budíku pokaždé hledáte čísla a pak teprve stanovujete, kolik jedete? Kolik jedu, jasně poznám podle polohy ručičky na tachometru a na zjištění polohy stačí doslova mrknutí tím směrem.

Teoreticky to sice popisujete krásně ale v praxi to u většiny řidičů funguje trochu jinak.

+2/0
6.6.2018 10:54

M28i80r92o61s26l12a17v 26K95u84c47e69r45a 4517650287491

Přesne. Člověk mrkne trochu okem dolu a vidí. To koukání do zpětných zrcátek je z tohoto pohledu podstatně horší – obvykle člověk pootočí trochu hlavu a chvilku trvá, než vyhodnotí situaci v zrcátkách (a zrcátka máme tri). A to ani nemluvím o tom, že pro naprosté idioty, co mají nutkání neustále koukat na rychloměr (protože, jak jsem psal, policie podle nich měří snad na každém kilometru, haha :D), existuje něco jako omezovač. Samozřejmě staré plesnivé Octavie ho mít nebudou, to je jasný.

0/0
6.6.2018 11:11

J55a53n 87K29r70p81e88c 5396783544132

1. nepoznate kolik presne jedete, takovu moznost tachometr v aute nenabizi. 2. ten pohled na tacho at chcete nebo ne, vam presne na tu dobu co se na nej divate zabere veskerou pozornost, kterou byste mohl venovat klidnemu rizeni vozidla.

0/−2
6.6.2018 11:39

P11e84t95r 10S57p22a44t14z73i11e11r54e87r 7464482295194

je to úplně stejné odvedení pozornosti jako když se podíváte do zpětného zrcátka...také pohnte očima jinam. Také se v tu chvíli soustředíte na něco jiného a také se vám změní periferní vidění jak vy uvádíte....ale všechno to je nesmysl, protože dobrý řidič se jednou za čas na plubku podívá...už třeba jen kvůli tomu jestli se nerozsvítila nějaká kontrolka. Víte ono když vám to přestane mazat a rozsvítí se kontrolka, tak když nebude sledovat kontrolky tak do 5 minut můžete mít taky po motoru. Ale to asi vám je vlastně jedno, protože vy se díváte na tachometr a budíky tak jednou za hodinu že? ;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2018 12:13

J10a14n 56K75r71p31e59c 5376193364742

1. s vami je to marne, vyzyvat vas k tomu, abyste si to radsi sel vyzkouset do auta bude marne. 2. kupte si poradne auto. nevim v jakem predpotopnim vraku to jedite ze musite sledovat kontrolky na palubovce.

0/0
6.6.2018 12:33

P92e72t89r 43S23p76a47t51z80i46e84r49e51r 7184152145514

tak přiznám se že mám auto 12 let staré, ale jelikož dělám v servisu a vidím s čím nám se lidi jezdí, tak i mnoho zánovních aut sem přijede jen na výměnu oleje, ale že palubovka svítí jak diskotéka včetně důležitých kontrolek jako je kontrolka motoru...to nic zřejmě podle vás není..hlavně že to vrčí a jede....ale jak dlouho to už neřešíte že?

+1/0
6.6.2018 13:21

J79a85n 28K26r93p51e90c 5596443124962

to uz odbihate od tematu. tvrdil jste mi ze je treba sledovat palubovku z duvodu okamzite zkazy vozu a mozna i vesmiru kdybych to nahodou prehledl. na to jsem vam odpovedel ze to je kravina. i 12 let stare auto vas hlasite upozorni na neco zkazonosneho co nesnese odkladu. historky od becky s vyjetym olejem si nechte od cesty, na to neni nikdo zvedavy.

0/0
6.6.2018 13:39

P38e29t37r 36S62p17a93t46z36i17e80r97e12r 7354512715584

jo vy jste vlastně ten odborník co ví co a jak lidi dělají..a projde vám rukama hodně cizích aut....víte...znovu vám říkám, že dělám v servisu a vidím s čím nám sem lidi jezdí...a ano, už docela dostkrát jsme tu měli zadřený motor, protože lidi prostě nerespektovali svítící kontrolky...ale chápu, že vy to víte lépe...;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.6.2018 13:47

J33a20n 90K32r79p51e31c 5146833944172

nikdy mne neprestane udivovat, jak nejaky mastlil z garaze vi presne jak funguje svet a on je jeho nejdulezitejsi soucasti, protoze vsechny ty "kolecka" promazava... jak jsem psal drive. pribehy od becky s vyjetym olejem jsou naprosto mimo misu a nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. mnohdy jsou to extremni a jeste prikraslene historky ktere maji desit "kravataky" a zensky, a tahat z nich penize za zbytecne zakroky.

a to co je na tom pravdy, je uplne stejne irelevatni, protoze jak uz jsem zminl, jezdi k vam lidi kteri maji problem, nejezdi k vam obycejne ti, co problem nemaji. to je jako byste vyvazel zumpy a z vaseho uhlu pohledu se to jevi, ze cely svet je zaplaveny sr..kama.

0/−2
6.6.2018 13:57

P54e73t49r 70S85p87a16t78z48i55e30r23e81r 7524962565424

tak na odlehčenou....a není zavalenej? ;-D;-D;-D

0/0
6.6.2018 14:24

T58o20m44á95š 48V64a17l72d53e72r 7273370159

Když čtu vaše příspěvky v tomto vlákně, tak si něco myslím o blbci, který musí pořád argumentovat teoretickými veličinami a mít pravdu za každou cenu. Připadá mi, že prakticky neřídí. V teorii jste dobrej. Ale automobil se řídí trochu jinak. To je, že řidič se neustále věnuje řízení. Kontroluje nejen silniční provoz, ale zároveň zběžně vzhlédne na palubovku co mu přístroje ukazují. Ano může být menší problém v červené čárce na 50 u některých výrobců. :-) Ale je snad jasné, že řidič své auto zná dobře ne-li dokonale.

Jak dle vás pracují za kniplem piloti? Doporučím Vám kurz na bezmotorového létání, kde si utříbíte rychlost v úsudku, přesného odhadu a rychlého rozhodování na danou situaci. Pokud toto nebudete mít, brzo se v letounu zabijete. A v automobilu je to podobné, akorát mnohem jednodušší. Nehledě v době tempomatů snad ani není třeba pořád kontrolovat rychlost. Do práce vlastně projedu vše na tempomat, protože má nejlepší spotřebu. Vidím největší problém, že řidiči se nevěnují řízení a také moc riskují. Kdyby toto se eliminovalo, ubude nehod na polovinu zcela určitě.

+2/0
6.6.2018 14:41

J56a20n 84K88r62p41e10c 5366333624632

tak jo, pro zacatek kultivovane a vecne diskuze mne nazvete blbcem (sic oklikou)

pak me naprosto presne odhadnete svy presnym odhadem z letadla... nehlede na to ze "teoreticka velicina" je pitomost ktera se k zadnemu vyse diskutovanemu tematu nehodi, a pojem "presny odhad" je oxymoron

tachometr ukazuje to co se mu chce ukazovat, ale az na zarne vyjimky neukaze, jaka je skutecna rychlost vozidla. a je uplne jedno, kde je nejaka cervena carka.

pak tady nadhodite jakesi tema z ketereho asi mam padnout na krovky. tak s tim prijde, az (jestli) se tema rizeni bezmotoroveho letadla bude probirat. vzhledem k naproste odlisnosti od rizeni vozidla je to zcela mimo tema.

tempomat, vc. adaptivniho se moc na husty provoz a caste zmeny rychlostnich limitu moc nehodi.

nakonec vite kde je problem, a je je treba ho nejak eliminovat. tak to je skutecne perla. ale o tom jak, to uz jste moc nepopremyslel.

ja jsem jediny kdo v teto diskuzi nabidl statisticka ci vyzkoumana fakta ktera ma tvrzeni podporuji. nikdo jiny, vcetne vas, s nicim takovym neprisel. ale ja jsem vlastne ten blbec...

0/−2
6.6.2018 15:46

T64o83m51á53š 70V45a11l65d69e78r 7173360619

Omlouvám se, ale nic lepšího mne nenapadlo, když jsem četl vaše vlákno. Na krovky padat nemusíte. Zajisté nejste brouk Pytlík. Zkuste si opětovně přečíst příspěvky oponentů. Jsou logické a vycházející z praxe. Mé příspěvky o barvě čárky na rychloměru a další byly jen pro odlehčení. Nemám zájem s vámi diskutovat a nenajít žádnou shodu. I teoretické poznámky o odvádění pozornosti běžně nevyslyšely ani automobilky, když displeje umisťovaly do dolních partií palubovek a konečně i hromadné zavádění dotykových panelů do vozů bezpečnosti nepomáhá. Což je také blbina. Telefony zakazujeme používat, ale nastavování za jízdy dotykem nikoliv. A to tam jsou odborníci.;-) Mějte se fajn.

0/0
6.6.2018 22:43

M57i43r39o52s32l31a79v 43K34u75c38e91r17a 4357410217661

Vážně si udelejte ten ridicak. Tachometr nepotřebuje ukazovat skutečnou rychlost vozidla. Dulezite je, že ji ukazuje VZDY NIZSI, než je skutečná. Kdybyste skutečně měl auto, tak byste zjistil, že mknuti na tachometr zabere nesrovnatelně méně času než koukání do všech tří zrcátek, pro která dokonce musí mirně natočit hlavu.

0/0
7.6.2018 11:12

J79a27n 20K18r71p84e11c 5516883124292

víte, a já myslel že je to přesně opačně. ale já jsem přece ten blbec bez řidičáku...

0/0
7.6.2018 11:57

P55e91t14r 89Č50e16r81v35e78n51ý 3916931202415

1. Nic takového jsem nikde netvrdil, tedy vyvracíte něco, o čem nebyla řeč.

2. Nikdo nekouká na tachometr v okamžiku, kdy řeší složitou dopravní situaci. Většinou to vůbec není potřeba, protože právě ta složitá situace de facto znemožňuje překročení nejvyšší dovolené rychlosti. Troufám si říct, že mrknutí tachometru nezabere veškerou řidičovu pozornost, to tak možná u naprostého začátečníka. Jenže toho úplně stejně zaměstná i práce s převodovkou. A že by někoho pohled na tachometru jakkoliv zneklidnil, to už mi přijde jako vyložený výmysl. To může zneklidnit možná tak toho, kdo právě zjistil, že jede 30 přes limit.

+2/0
6.6.2018 13:23

J43a13n 17K29r94p16e18c 5586433464942

ad 1. "Kolik jedu, jasně poznám podle polohy ručičky na tachometru" - to jsou vase slova, ne moje.

2. vubec netusim, o cem to mluvite. je to zcela mimo tema.

0/−1
6.6.2018 13:48

P68e81t40r 33Č31e80r46v29e37n54ý 3326551812105

1. Jasně poznám, že jedu takovou rychlostí, při které se v daném místě nemusím bát změření radarem. Opravdu k tomu nepotřebuji kalibrované měřidlo.

2. Pokud netušíte, zkuste se nad tím zamyslet. Je to přímá reakce na váš příspěvek nade mnou.

+1/0
6.6.2018 14:30

J13a44n 89K14r84p53e47c 5686253774742

1. uz zase tvrdite neco jineho nez cim jste argumentoval drive, vase argumentacni flexibilita je dechberouci.

2. ma to nektere spolecne body, ale ta konstrukce se kterou pracujete je zcela mimo. pozornost sledovani tachometru odpoutava, v momente jeho "cteni" zcela. byl na to provaden vyzkum. krizova situace muze nastat z duvodu upreni pozornosti na tacho misto sledovani provozu. rovnez na to existuje vyzkum. neni to neco co ja jsem si ted vymyslel. nevim na jakem zaklade to z vasi pozice minite rozporovat. nedke nize jsem daval odkaz na clanek prezentujici data takoveho vyzkumu. uz se mi to nechce znova hledat. jednak to ridice vyrusuje a druhak unavuje.

0/−1
6.6.2018 15:12

M68i18r85o93s98l60a84v 94K41u17c69e86r65a 4957200687721

Pokud je studie o tom, že můžete dostat pokutu za prekroceni rychlosti o 1 km / hod (!!!!!!!), pak se nedivte, ze to dopadlo jak to dopadlo. Skoda, že jste při své inteligenci nepochopil, že taková studie nemá s reálným světěm absolutně nic společného.

0/0
7.6.2018 11:20

J38a94n 23K74r62p95e48c 5346183544982

porozumění textu není vaše silná stránka.

0/0
7.6.2018 12:01

P55e89t83r 38S91p64a15t13z70i59e29r68e38r 7564312245184

víte každý řidič má svůj rychlostní limit...někdo ho má 60 někdo ho má 80 někdo ho má 130 a někdo i více...ale jelikož všichni se pohybují po jedné komunikaci, tak se uvedla rychlost maximální povolená, tak aby všichni mohli fungovat...a ta je na okreskách 90 a na dálnici 130. Stále tyhle vaše nářky jsou jen důkazem toho, že neumíte myslet na ostatní. Na silnicic se pohybují tisíce řidičů a vy jako jeden z nich musíte..opakuji musíte..brát na ně ohled a mít k nim nějakou úctu a respekt. Jenže tohle u nás mnohdy chybí. Teď jedu já a všichni se mi uhněte a polibte mi.....ale takhle to fungovat prostě nemůže nikdy.

+3/0
6.6.2018 11:10

J13a82n 44K96r87p51e57c 5566143454732

duvody omezovani rychlosti byly historicky nejdrive kvuli zamezeni stretu mezi auty a konskymi/volskymi povozy. pak kvuli snizeni spotreby paliv v dobe jejich nedostatku. ne kvuli rychlostnim limitum ridicu. v soucasnosti se zavadi mmj. i kvuli snizovanim emisi vyfukovych plynu coz zcela paradoxne casto vede ke zvyseni techto emisi. stejne tak paradoxne plati, ze tam kde byla drive rychlost neomezena a pozdeji se omezila, nebo tam kde se vyrazne omezila a zacala se represivne vymahat, doslo k navyseni dopravnich nehod. vy stale nejste schopen pochopit ze primarne by se mel clovek ridit zdravym rozumem a ne podle toho co je napsano na nejake ceduli. asi jste jeden z tech, co potrebuji mit cely zivot jasne nalajnovany, abyste nemusel myslet za sebe. navic to vydavate za ctnost. my se neshodneme. ja proste nedokazu prijmout nicim nedolozene dogma, ze lpeni na dodrzovani max. povolene rychlosti a jeho dusledne vymahani ma cokoliv spolecneho s bezpecnosti. vzhledem k tomu ze se represe neustale zvysuje, jestale vice radaru a tajnych protipiratskych stihacek, pri stejnem poctu aut v provozu nehodovost narusta. muzete mi tento fakt nejak logicky vysvetlit, kdyz na nas bdele oko statu takto dohlizi?

+1/−3
6.6.2018 11:58

P93e20t40r 13S21p60a85t85z17i23e95r80e67r 7284142665354

Vy spíš potřebujete si neustále dokazovat nějakým argumentem své úmyslné porušování nastavených pravidel...možná jakýcholiv..prostě přeci mě nebude do mého života nikdo nic kecat.....opravdu si přeju, jak jsem uvedl v nižším příspěvku, aby se zavedla plně autonomní auta. Pak by konečně došlo k ustálení provozu a rychlostí na komunikacích, protože žádný člověk by do toho nemohl zasáhnout. Pak vám podobným by rupla žilka, když by auto jelo právě třeba jen těch 90.

+3/−1
6.6.2018 12:16

M33a63r54t93i67n 91P12l92z46á94k 2717559858494

Na někoho, kdo (soudě z příspěvků) nemá auto a nejspíš ani řidičák, jste nějaký podezřele chytrý...

+1/−3
6.6.2018 12:33

K16a58r97e34l 85N35o57v96o52t19n63y 6319261749305

A to proc? Ja s panem Spatzierem plne souhlasim. A to jezdim okolo 50 tisic za rok. A ani jedna pokuta za rychlost nebo spatne parkovani, ani jeden bodik. Cim to asi bude?

+1/−1
6.6.2018 12:46

M16a82r38t51i46n 19P49l40z64á45k 2457289578924

Ja mam rocne 20 tisic a taky bez postihu. A neplacu tu po dalsi represi, samoridicich autech a podobne. Cim to asi bude?

0/0
6.6.2018 20:49

P48e22t50r 50S93p27a77t96z18i37e98r77e29r 7464692495914

sjezdil jsem celou Evropu kamionem, tuhle práci jsem tedy už opustil ale u aut jsem zůstal i nadále...co tam máte dál?

0/0
6.6.2018 13:19

Najdete na iDNES.cz