Pokud pracujete v evropském sektoru výroby automobilových dílů, máte pořádný důvod se bát o místo. V roce 2023 se výpovědí rozdalo patnáct tisíc, loni už třicet tisíc. A trend propouštění se zatím nezastavil. Díly pro automobily nejsou tolik potřebné, když se nová auta vyrábějí a hlavně prodávají méně. Dominový efekt se tak nehezky propisuje do nové ekonomické reality, která nahlodává základy evropské zaměstnanosti v celém automobilovém průmyslu.
Automobilwoche uvádí, že od roku 2019 bylo v Evropě zrušeno celkem 145 000 pracovních míst v autoprůmyslu a nových vzniklo jen 51 000.
V Evropě máme deset továren, vyrábějících pro automobily různých značek palivové nádrže. Těžko můžeme plánovat rozvoj a vytvářet nová pracovní místa, když letos Evropská komise znovu zpřísní pravidla pro emise uhlíku.