Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

  10:40aktualizováno  10:40
Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Výroba vozů Tiguan and Touran v německém závodě VW ve Wolfsburgu. Tam je i sídlo automobilky Volkswagen. Ilustrační snímek.

Volkswagen podle jejich odhadů v loňském roce zvýšil tržby pouze o více než procento, zatímco počet zaměstnanců koncernu stoupl o téměř čtyři procenta na zhruba 594 000 lidí. Produktivita práce ve Volkswagenu se tak prý loni snížila o dvě procenta na 336 300 eur (9,3 milionu Kč) na osobu. „Efektivita v koncernu VW se tím pádem v roce 2014 místo zlepšení zhoršila,“ uvedl automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer.

Toyota nyní zaměstnává pouze 345 000 lidí, což odpovídá necelým 60 procentům pracovní síly Volkswagenu. Roční odbyt obou podniků se přitom pohybuje kolem deseti milionů vozů, upozorňuje agentura DPA.

Volkswagen nedávno oznámil, že v listopadu zaměstnával rekordních 593 631 lidí. „Volkswagen je již řadu let spolehlivým a silným motorem zaměstnanosti v Německu, v řadě dalších evropských zemí i mimo Evropu,“ upozornil personální ředitel podniku Horst Neumann.

Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Elektrický tahač bez řidiče nastoupil do služby

Volvo Vera

Jmenuje se Volvo Vera a převáží náklad mezi logistickým střediskem a přístavem ve švédském Göteborgu. Obejde se bez...

Aliance Renault-Nissan se po Ghosnově odchodu tiše rozpadá

Někdejší šéf francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se po odchodu Carlose Ghosna začala tiše rozpadat. Některá oddělení byla zrušena,...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Najdete na iDNES.cz