- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak spíše je to o ceně vyráběných aut. Například u nás se dnes na nové auto vydělává při mediánu čisté mzdy cca 3 roky. V roce 1988 to bylo pouhých 18 měsíců. samozřejmě pro statistiky se uvádí středová cena vozu
Kdybyste tam neplácl ten nesmysl se "středovou cenou vozu," tak by ten váš příspěvek nevypadal jako totální lež hned na první pohled.
proč je RAPID a OCTAVIA ? skoro stejné....
Dříve tuto úlohu plnila Octavia Tour, obvykle minulé generace. Nicméně asi bylo výhodnější (legislativa - emise, výrobní náklady - logistika v rámci koncernu) postavit nový model - Rapid.
Jasně, evropani by měli zavřít svoje továrny, aby emeričani mohli prodat svoje předražené a žravé herky .....
Nejak jste zapomnel na japonske a korejske znacky, ty uz delsi dobu maji sve pevne misto na americkem i evropskem trhu. Z US se do Evropy dovazi par aut, napr.Ford uz radu let vyrabi primo v Britanii.
Tovaren je moc - a proto je cekaci lhuta na auta od 3 mesicu do trictvrte roku
No ono to je vyrobce od vyrobce..... treba VW group prebytecne kapacity nema rekl bych.....
A na auto zadavane do vyroby je vzdycky nejaka minimalni cekacka (proces od zadani do predani auta ma proste nejakou minimalni delku i pri nevyuzite fabrice).
To je fajn, že ten Američan tak přesně ví, v čem je problém Evropského autoprůmyslu.
No a co kdyby místo dobrovolného zavírání továren přestal Ford auta do Evropy vyvážet?
Ale to už je dávno v plánu vše přesunout dál a dál. Přesunutí Škodovky je pouze otázka času atd.Neoliberální globální kapitalismus se tomu říká,milí přátelé.
Kdyby se vyplatilo vyrabet auta pro evropsky trh v cine, tak uz davno minimalne nekolik automobilek dela, misto toho i "nove" automobilky stavi tovarny v Evrope....
Problém je v tom, že Evropa je šíleně předaněná a legislativně omezená. Proto se nedaří např. u nás snížit věkový průměr vozidel. Teď to psali, je to asi 16 let. Kdyby k obměně docházelo častěji/rychleji, byl by počet dostatečný,přesný. Technologický vývoj jde kupředu, obměnou by nejen klesly emise, ale snížila by se i spotřeba, a zvýšila by se i bezpečnost. Bohužel konstrukce vozidel není úplně ideální- motory,podvozky,karoserie,brzdy.Třeba nechápu, proč vozy např. přímo na CNG jsou těžko dostupné a drahé a čerpací síť řídká. Spíš alarmující je počet nákladních aut,kamionů. To, co by mohlo jezdit po železnici se cpe po silnicích.
Zvláštní, neřekl bych, že je u nás větší míra regulací a daní než třeba v Německu - takže ta obměna vozidel bude souviset spíš se životní úrovní obyvatelstva a obecnou cenovou hladinou než s daněmi. Dokud bude muset mnoho lidí vydávat 40 % příjmu na bydlení, 40 % na jídlo+oblečení a 10 % na to, aby se vůbec dostali do práce/školy, pak z toho zbytku na nové auto hned tak nenašetří.
Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. Současný objem automobilismu vztažený k ostatním odvětvím je zcela iracionální. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků.
Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, do kterého se každý rok leje kýbl oleje (!), spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace.
No neco malo uzemi Automobilismus zabere (cesty musi byt tak jako tak, akorat jsou kvuli masovemu automobilismu trochu sirsi), na druhou stranu za to stat kasiruje kazdy rok desitky miliard, ze kterych pak muze subvencovat ve velkm hromadnou dopravu...
Další pitomost z manažerských výšin. Problém není, že je v Evropě hodně automobilek - problém je v hlavách jejich managementu, když se rok co rok na poradách ujišťují, že je třeba vyrobit zase o něco více, než rok předtím. To, že je tady hodně automobilek, patří k tradici a Amíci to můžou komentovat jak chtěj - spíš by se ale měli konečně naučit vyrábět pořádná auta...
Jakože namísto Voyageru by měly US automobilky nabídnout něco jako Fabii kombi? Namísto Mustangu Fabii RS? Jakože namísto Fordu 150 nabídnout rančerům Octavii scout, do které ale paletu nenaložíte? A namísto 3.0 V6, který vydrží půl milionu, nabídnout jeho, s bídou, půlku - tříválec litrového objemu, který při běžném americkém nájezdu bude po třech letech a jedné generálce zralý tak akorát do štrotu s celým autem. Tedy že "spotřebujete" dvě auta namísto jednoho.
A koupíte si nové, ekologištější... přičemž budeme věřit tomu, že úspora 0,2 litru na 100 km proti předchozímu modelu se za 100.000 km vrátí na emisích vypuštěných při výrobě.