Neděle 23. února 2020, svátek má Svatopluk
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 23. února 2020 Svatopluk

Diskuse k článku

V Evropě je stále moc továren na auta

Evropa se stále potýká s nadbytečnými kapacitami pro výrobu automobilů. Automobilky by proto měly pokračovat v jejich snižování. V rozhovoru s listem Financial Times to řekl generální ředitel americké automobilky Ford Motor Alan Mulally.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92ř11e19m88y21s16l 46H75r74o52m87a14d70a 2864226268351

Tak spíše je to o ceně vyráběných aut. Například u nás se  dnes na nové auto vydělává při mediánu čisté mzdy cca 3 roky. V roce 1988 to bylo pouhých 18 měsíců. samozřejmě pro statistiky se uvádí středová cena vozu ;-)

0/−3
28.5.2014 14:35

P98a85v19e53l 53O82d18r33a43z14i14l 6504509337500

Kdybyste tam neplácl ten nesmysl se "středovou cenou vozu," tak by ten váš příspěvek nevypadal jako totální lež hned na první pohled.;-)

+2/0
28.5.2014 15:34

J35a52r92o54s34l21a61v 27K40o16š94e47k 4309185500884

proč je RAPID a OCTAVIA ? skoro stejné....

0/−2
27.5.2014 0:06

J26i69ř76í 14Z16ý81k35a 9469683771470

Dříve tuto úlohu plnila Octavia Tour, obvykle minulé generace. Nicméně asi bylo výhodnější (legislativa - emise, výrobní náklady - logistika v rámci koncernu) postavit nový model - Rapid.

+1/0
27.5.2014 7:40

P46a42v38e88l 66K65a13l48e72n84d53a 9364638264963

Jasně, evropani by měli zavřít svoje továrny, aby emeričani mohli prodat svoje předražené a žravé herky .....

+2/−2
26.5.2014 23:19

M71a71r67t35i32n 66S98e36d49o57n90a 2775836766289

Nejak jste zapomnel na japonske a korejske znacky, ty uz delsi dobu maji sve pevne misto na americkem i evropskem trhu. Z US se do Evropy dovazi par aut, napr.Ford uz radu let vyrabi primo v Britanii.

0/0
27.5.2014 8:31

M12a90r55e70k 75H11r26u28b13y 6957272691208

Tovaren je moc - a proto je cekaci lhuta na auta od 3 mesicu do trictvrte roku 8-o:-P

0/−2
26.5.2014 16:58

M51a15r59t12i60n 14K39a57r77á66s54e33k 9848633678108

No ono to je vyrobce od vyrobce..... treba VW group prebytecne kapacity nema rekl bych.....

A na auto zadavane do vyroby je vzdycky nejaka minimalni cekacka (proces od zadani do predani auta ma proste nejakou minimalni delku i pri nevyuzite fabrice).

0/0
26.5.2014 22:13

M89a96r56t82i23n 43S60e42d92o20n84a 2675386656799

Zalezi jake auto kupujete. Pred 2roky byla cekacka na Golf Variant (vyroba v Mexiku) 6 mesicu, ale na Grand Scenic 3 tydny.

+1/0
27.5.2014 8:34

P77e93t20r 29H87á23j29e22k 4210372141604

To je fajn, že ten Američan tak přesně ví, v čem je problém Evropského autoprůmyslu.

+9/0
26.5.2014 14:56

K55a21r55e59l 98J42a27n16í20k 9668192645214

No a co kdyby místo dobrovolného zavírání továren přestal Ford auta do Evropy vyvážet?

0/−4
26.5.2014 12:40

J94a91n 76D12l54o32u29h22ý 8586910853490

tak jim to zakaž ;-D;-D

0/0
26.5.2014 12:45

J54i42ř27í 40K46o16c69u91r61e62k 6565454825518

Jenže Ford ty auta v evropě vyrábí, Focuse nikdo nebude vozit přes Atlantik. Mustanga ano, ale zájemců o koupi Mustanga je málo, druhak oni chtějí Mustanga a vzít jim právo jej vlastnit je cesta do totality.

+3/0
26.5.2014 13:16

M12a85r27t17i65n 82S22e37d49o90n73a 2625106196449

Kdyz mate takovy prehled, kolik aut rocne Ford exportuje z US do Evropy? Rekl bych ze to moc nebude, kdyz v EU sam vyrabi.

0/0
27.5.2014 8:36

K69a19r53e10l 98N75e73č59a48s 5723599410450

Ale to už je dávno v plánu vše přesunout dál a dál. Přesunutí Škodovky je pouze otázka času atd.Neoliberální globální kapitalismus  se tomu říká,milí přátelé.Rv;-D;-D

+1/−1
26.5.2014 12:37

M72a97r12t85i50n 42K15a43r49á77s18e54k 9438443958888

Kdyby se vyplatilo vyrabet auta pro evropsky trh v cine, tak uz davno minimalne nekolik automobilek dela, misto toho i "nove" automobilky stavi tovarny v Evrope....

+1/−2
26.5.2014 12:49

B54e54n 91P67a82v35k17a 1737193897531

A ta továrna Škodovky v Číně je fatamorgána, ne?;-D

+3/−3
26.5.2014 12:59

J87i25ř48í 74E18r64b54e15n 1273554546187

To někdo tvrdí?

A "čínské" škodovky se prodávají v Evropě, nebo v Asii?

Ono totiž je o dost dražší vyrábět na jednom místě a převážet přes půl zeměkoule k potenciálnímu zákazníkovi automobil, než mobil. Do kontejneru se jich nevejdou tisíce.

+1/−1
26.5.2014 13:17

J31a68n 86K48r83p79e32c 5486193714542

jde o legislativní problém. auta nevyrobená v číně podléhají vysokému clu. navíc továrna musí být spoluvlastněna čínským subjektem.

+1/0
26.5.2014 19:44

M65a22r44t18i89n 71K93a22r40á52s60e54k 9338393438468

Mas problem s pochopenim psaneho textu?

0/−2
26.5.2014 14:08
Foto

I89v90a70n 55K10o45p70t97a 5947852331927

není ale tak tak stíhá vyrábět pro čínský trh. Tam vyrobenou škodovku v evropě (pokud to není individuální dovoz) prostě nekoupíte.

0/0
26.5.2014 17:28

J54i10ř25í 38K62o56c80u72r31e35k 6575474215868

V Číně ne, ale v Dácii ano. (Starořímský název oné země)

0/0
26.5.2014 13:21

V10i84k41t76o82r 59N41á92r26o25ž70n26ý 3859102478

Tak , tak..

I v Bulharsku již máme první čínskou automobilku v Evropě

0/0
26.5.2014 14:37

J68a58n 61K24r68p64e54c 5836103624682

v současnosti je čína největší automobilový trh na světě. a ano, každá automobilka která tam chce prodávat, tam má továrnu. ono je to totiž dané legislativou, která je poměrně stejná pro čínské vozy v EU a zahraniční vozy v číně. v číně je to ještě o něco přísnější.

0/0
26.5.2014 19:43

K70a31r32e69l 62N87e78č95a72s 5333639180870

Nemusí to být Čína. Stačí Ukrajina,Bulharsko nebo Chorvatsko. Také jako řešení nezaměstnanosti ve Španělsku. VW už tam jednal.

0/0
26.5.2014 23:23

L68a22d16i97s22l91a40v 94K72a83l66o97u84s 7965286241550

Problém je v tom, že Evropa je šíleně předaněná a legislativně omezená. Proto se nedaří např. u nás snížit věkový průměr vozidel. Teď to psali, je to asi 16 let. Kdyby k obměně docházelo častěji/rychleji, byl by počet dostatečný,přesný. Technologický vývoj jde kupředu, obměnou by nejen klesly emise, ale snížila by se i spotřeba, a zvýšila by se i bezpečnost. Bohužel konstrukce vozidel není úplně ideální- motory,podvozky,karoserie,brzdy.Třeba nechápu, proč vozy např. přímo na CNG jsou těžko dostupné a drahé a čerpací síť řídká.  Spíš alarmující je počet nákladních aut,kamionů. To, co by mohlo jezdit po železnici se cpe po silnicích.

0/−1
26.5.2014 11:58

J10i40ř23í 23E87r19b70e55n 1623824476887

Zvláštní, neřekl bych, že je u nás větší míra regulací a daní než třeba v Německu - takže ta obměna vozidel bude souviset spíš se životní úrovní obyvatelstva a obecnou cenovou hladinou než s daněmi. Dokud bude muset mnoho lidí vydávat 40 % příjmu na bydlení, 40 % na jídlo+oblečení a 10 % na to, aby se vůbec dostali do práce/školy, pak z toho zbytku na nové auto hned tak nenašetří.

+1/0
26.5.2014 13:21

L36a23d14i49s73l55a55v 57K55a71l18o32u73s 7975476651700

Jednoduchý úkaz přemíry zdanění. V USA se před lety prodávala Toyota Prius řádově za necelých 21 tis. US $, při kurzu ~18,5/1$. t.j cca 390 tis. Kč. Totéž u nás se prodávalo za 990 tis. Kč. T.j. to samé zboží se prodávalo 2.53x dráž.

0/0
27.5.2014 9:58

J77i89ř60í 81E27r32b32e93n 1733794126457

A v tom Německu na tom v témže roce byli s cenou jak?

Ono to je spíš dané tím, že prodejci zkoušejí,co vše zákazník snese... Třeba škodovku jste měl před třemi lety levnější v zahraničí než u českého dealera :-)

0/0
29.5.2014 15:36

P52a59v19e91l 15Ř45a70p61e57k 7202516719655

Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. Současný objem automobilismu vztažený k ostatním odvětvím je zcela iracionální. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. 

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, do kterého se každý rok leje kýbl oleje (!), spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. !!Rv

+1/−2
26.5.2014 11:39

M98a38r32t90i49n 89K71a15r83á84s91e86k 9178183908818

No neco malo uzemi Automobilismus zabere (cesty musi byt tak jako tak, akorat jsou kvuli masovemu automobilismu trochu sirsi), na druhou stranu za to stat kasiruje kazdy rok desitky miliard, ze kterych pak muze subvencovat ve velkm hromadnou dopravu...

0/0
26.5.2014 11:52

V55í10ť74a 53K22r13u21t98i39š 1680614755137

Tak jste si hezky pobrečel a předpokládám, že máte jiné, masově využitelné řešení pro individuální dopravu pro vzdálenost přesahující pár km pro miliony lidí denně jen v ČR.

A můžete prosím definovat ty statky, které jsou potřebné,ale nemohou se vyrobit právě kvůli produkci aut (které jsou jaksi tím, že seprodávají, statkem obecně žádaným)?

+1/0
26.5.2014 12:42

J22i66ř48í 87Z25ý28k92a 9109123341890

četl jsem ty jeho nářky pozorně, někde mezi řádky jsem našel, že se teleportuje ;-D

0/0
26.5.2014 14:53

J39i40ř67í 74K27o15c96u37r78e79k 6125194755288

Automobilismus je subvencován státem? Nato jste přišel jak, když polovinu ceny paliva tvoří daně. A výběr daně z automobilismu (90 mld Kč převyšuje státní investice přibližně dvounásbokem (33 mld pro ŘSD a po půl až jedné mld Kč z kraje). Plus 22% DPH při koupi čehokoliv. Plus odvody zaměstnanců automobilek (v miliardách).

0/0
26.5.2014 13:27

P53e95t26r 33M61a80r37e95č11e70k 1273521979918

Á tady někdo žije už v příštím tisíciletí. Kde teleportace lidí a zboží je naprostou samozřejmostí. A nebo naopak v tom minulém , kdy každý pracuje na vlastním políčku za chatrčí kterou obývá. :-) A vše co k životu potřebuje si vypěstuje nebo ukutí .

0/0
26.5.2014 18:31

M89i96c81h52a75l 84F23i80n45s46t81e33r70l34e 7969330203578

Další pitomost z manažerských výšin. Problém není, že je v Evropě hodně automobilek - problém je v hlavách jejich managementu, když se rok co rok na poradách ujišťují, že je třeba vyrobit zase o něco více, než rok předtím. To, že je tady hodně automobilek, patří k tradici a Amíci to můžou komentovat jak chtěj - spíš by se ale měli konečně naučit vyrábět pořádná auta...

+5/0
26.5.2014 11:05

J72i69ř71í 31K75o75c50u53r61e43k 6385954575738

Jakože namísto Voyageru by měly US automobilky nabídnout něco jako Fabii kombi? Namísto Mustangu Fabii RS? Jakože namísto Fordu 150 nabídnout rančerům Octavii scout, do které ale paletu nenaložíte? A namísto 3.0 V6, který vydrží půl milionu, nabídnout jeho, s bídou, půlku - tříválec litrového objemu, který při běžném americkém nájezdu bude po třech letech a jedné generálce zralý tak akorát do štrotu s celým autem. Tedy že "spotřebujete" dvě auta namísto jednoho.

A koupíte si nové, ekologištější... přičemž budeme věřit tomu, že úspora 0,2 litru na 100 km proti předchozímu modelu se za 100.000 km vrátí na emisích vypuštěných při výrobě.

0/0
26.5.2014 12:58
Foto

I17v15a46n 80K97o58p43t90a 5147712601787

vy jste v poslední době slyšel o motoru který je potřeba generálkovat po nájezdu řekněme 200.000km?

0/0
26.5.2014 17:36

J51i37ř19í 13Z98ý77k60a 9689793381290

některá TSI umírají i dříve - na selhání řetězových rozvodů. Nebo dříve dci (tuším že do roku 2008) - ty umíraly kolem 150tkm na zadřená ojniční ložiska.

0/0
26.5.2014 19:05
Foto

I67v31a15n 12K32o33p78t52a 5487882171267

Vždy byl nějaký takový nešťastný typ motoru. I když ne všechny z nich, spíš se jedná o takovou obvyklou a více medializovanou závadu.

 Ale podkud mohu mluvit za sebe. Počínaje Favoritem jsem nikdy neměl s motory nejmenší problém a všechny se dostaly bez GO a u TDI i bez výměny turba atd bez problémů na nájezdy 400.000km a víc. I u toho dci vím o kolegovi který s ním má max spokojenost s akuálním nájezdem přes 500.000 km.

0/0
27.5.2014 8:12

P65a86v25e35l 61K23a80l64e10n70d95a 9344238434573

Ano, přesně tak.,Drevokocúrik ...

0/0
26.5.2014 23:20

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Najdete na iDNES.cz