Sobota 2. července 2022, svátek má Patricie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 2. července 2022 Patricie

Vysoká škola marketingu: jak Voltswagen všechny nachytal na elektromobilitu

aktualizováno  18:05
Německý automobilový koncern Volkswagen přejmenuje svou americkou součást na Voltswagen of America, oznámila oficiálně firma, o den později je všechno jinak, prý to byl aprílový žert. Nový název měl upozornit na snahu německé automobilové skupiny prosadit se v USA s elektromobily. Přejmenování se tedy nakonec nechystá.

Nová jednodušší verze znaku Volkswagenu na budově wolfsburské centrály… | foto: Volkswagen

Aprílový žertík, který automobilka s předstihem vypustila, vyvolal bouřlivé reakce. 

„Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu SUV ID.4 na trh a naznačit náš závazek, přinést elektrická auta všem,“ uvedl mluvčí firmy a dodal, že se Volkswagen k věci ještě podrobně vyjádří.

Americké zastoupení německého koncern Volkswagen nejprve „narafičilo“ zprávu, v níž oznamovalo, že svou americkou součást přejmenuje na Voltswagen of America. Zprávu s datem 29. dubna Volkswagen odstranil ve chvíli, kdy si jí začala všímat média. Její autenticitu ovšem nejdřív potvrzovaly zdroje z automobilky a následně i samotná firma.

Zpráva uváděla, že název divize má podnik ve Spojených státech změnit v květnu, tvrdila, že má jít o „veřejnou deklaraci budoucích investic do elektrické mobility“. Že to není aprílový žert, tvrdil i mluvčí australského zastoupení automobilky. Pro web CarAdvice uvedl, že přejmenování je čistě americkou záležitostí. 

Americké zastoupení firmy dodalo, že označení Voltswagen bude používat u všech modelů poháněných elektřinou, zatímco auta s tradičním pohonem budou mít emblém VW.

Nakonec automobilka po několika dnech přiznala, že zpráva byla marketingovým tahem, který měl přitáhnout pozornost k plánům koncernu ohledně elektromobilů. Hlavním úkolem akce bylo také přitáhnout pozornost k elektrickému modelu ID.4, který nyní automobilka uvádí na světové trhy. Tento bateriový crossover se podle plánů VW má stát celosvětově nejprodávanějším elektromobilem značky (jak jezdí čtěte zde).

Volkswagen znamená v překladu lidový vůz. Nový název pak měl odkázat na jednotku elektrického napětí volt. „Možná měníme naše K za T, ale neměníme odhodlání této značky vyrábět nejlepší auta ve své třídě,“ uvedl šéf americké divize Scott Keogh. Firma podle něj věří, že její budoucností je „lidový elektrický vůz“.

Celá aféra měla také efekt na růst cen akcií automobilky. Magazín Quattroruote si všiml, že jejich cena uzavírala obchodování 30. března o 10,3 procenta výše, upozornil ovšem, že takto výrazný nárůst vyvolaný nepravdivou informací by mohl být vyšetřován dozorčím orgánem burzy.

V uplynulých měsících změnilo mnoho automobilek svá loga, skupiny FCA (Fiat-Chrysler) a PSA (Peugeot, Citroën, Opel...) vytvořily superkoncern jménem Stellantis, ovšem nikdo se neodhodlal k tomu, aby přejmenoval svá auta. Nová loga jednotlivých značek si prohlédněte zde.

Volkswagen budoucnost automobilového sektoru vidí v elektromobilitě, se kterou má velké plány. Jen do roku 2025 chce do vývoje elektromotorů investovat zhruba 35 miliard eur (asi 915 miliard Kč) a dalších 27 miliard eur (skoro 706 miliard Kč) vložit do digitalizace. Díky elektřině, digitalizaci a ekologickému provozu chce Volkswagen do roku 2050 dosáhnout takzvané klimatické neutrality.

Akcie Volkswagenu od začátku roku zpevnily o více než 70 procent. Podpořila je právě řada oznámení ohledně strategie v oblasti elektromobilů. V polovině března firma mimo jiné sdělila, že letos hodlá více než zdvojnásobit odbyt elektromobilů a že do roku 2030 plánuje mít v Evropě šest továren na výrobu baterií.

Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že nainstaloval asi do 11 milionů naftových aut po celém světě software, který umožňoval manipulovat s testy. Na pokuty, náhrady a právní náklady už firma v souvislosti s dieselovou aférou vynaložila více než 32 miliard eur.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Proklepli jsme elektrický nissan. Výdrž baterie překvapila

Nissan Leaf test ojetin

Má za sebou čtyři léta v provozu a zrovna ho nešetřili. Podle tachometru najeto 105 tisíc...

Podpora elektroaut přichází Německo draho, mluví o omezení štědrých dotací

Tankovací pistole to v Evropě s dobíjecími kabely od roku 2030 začnou u nových...

Pokus, který v roce 2016 představilo Německo jako motivační opatření pro podporu životního...

Praha chystá nabíjení elektromobilů z lamp a vyhrazená místa

Nabíjecí hub v Lovosicích.

Z devátého patra v paneláku si těžko natáhnete prodlužovačku, abyste si nabili přes noc...

Za týden jsme s elektromobilem ujeli 3 381 km. Pořád vám to přijde málo?

Dálkové cesty s elektromobilem KIA EV6. Za týden jsme najeli 3 381 km.

Mnichov, Vídeň, Krakov. Za týden jsme s elektromobilem KIA EV6 najezdili víc než většina Čechů za...

Autem roku je v Česku opět BMW, letos poprvé elektromobil

BMW i4

VIDEO Letošní titul Auto roku v ČR získal elektrický vůz BMW i4. V hlasování odborné poroty zvítězil mezi...

České dotace na elektromobily dostaly stopku. Evropská komise má výhrady

BMW i4

Chystaný plán podpory elektromobility v Česku je náhle odložen. Vláda měla připravenou skoro...

Autofotka týdne: tanzanský karikaturista postavil elekronáklaďák

Tanzanec Masoud Kipanya představil v Dáresalámu první elektromobil vyrobený v...

Tanzanec Masoud Kipanya představil v Dáresalámu první elektromobil vyrobený v této východoafrické...

  • Nejčtenější

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

Elektroaut je v Praze moc. Město jim plánuje omezit bezplatné parkování

Zaparkovat v Praze prakticky kdekoli a zdarma. To je výhoda řidičů aut s „elektrickou“ značkou EL. Praha však nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zakázali jste spalováky? Zdaňte elektromobily a zrušte dotace, vyzývá Focus

Vlnu emocí mezi automobilisty přineslo nedávné schválení zákazu prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se...

Clarkson prohání poklad Škody. Grand Tour projede Česko, Slovensko i Polsko

Škoda 1100 OHC je jednou z nejslavnějších a nejvzácnějších perel muzea automobilky v Mladé Boleslavi. Jeremy Clarkson...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Baterie elektroaut jsou větší problém než zákaz motorů, říká manažer VW

Dohoda Evropské unie o postupném ukončování výroby vozů se spalovacím motorem v příštích dvanácti letech je...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Zbraně, které zaskočily Putina: „Muskovo“ bombardování

Premium Už druhý den po nočním překročení hranic měli triumfálně projíždět centrem Kyjeva, po čtyřech měsících místo toho vězí...

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

  • Další z rubriky

bZ4X jezdí lépe, než se pamatuje. První jízda elektrickou prvotinou Toyoty

Toyota dosud nedala dopustit na hybridní pohon, jenže když si Evropa už definitivně plánuje konec spalovacích motorů,...

Nedostatek polovodičů bude pokračovat i v příštím roce, předpovídá Mercedes

Celosvětový nedostatek polovodičů, který narušuje výrobu automobilového sektoru, bude pokračovat i v příštím roce. Řekl...

Automobilová Tour de France obrazem. Když muzeum závodí, na plechy nehledí

Jeden z nejstarších automobilových závodů světa projel Francií napříč. Je to Tour de France, ale automobilová. Vždyť se...

Tržby českého autoprůmyslu stouply na 1,1 bilionu. Firmy straší Euro 7

Tuzemským automobilkám a výrobcům dílů loni stouply tržby o 5,9 procenta na 1,102 bilionu korun. Objem exportu se...

Pečujte o svou pokožku s kouzelnými oleji Bi-Oil
Pečujte o svou pokožku s kouzelnými oleji Bi-Oil

Proč je nutné v létě dvojnásob pečovat o pokožku? Protože právě v létě je vystavena mnoha negativním vlivům. Zapojte se proto do soutěže o 6...

Ani závěť už není zárukou hladkého dědictví. Nejvyšší soud změnil pravidla

Premium Nedávný rozsudek Nejvyššího soudu změnil zažitá pravidla prokazování platnosti závětí, které nejsou sepsány notářem....

Herec a režisér Vojtěch Kotek se oženil. S partnerkou chodili více než rok

Herec Vojtěch Kotek (34) se ve čtvrtek oženil. Podle webu Expres.cz si vzal přítelkyni Radanu, se kterou chodí více než...

Proč dřív lidé vypadali na fotce starší. Rychleji se stárnulo, nebo je to klam?

Premium Tak schválně, udělejte si čas a zalistujte rodinnými alby. Podívejte se na svoje rodiče, prarodiče, praprarodiče. A...

Pavla Tomicová výrazně zhubla a s kolegy oslavila šedesátiny

Pavla Tomicová měla s Dášou Zázvůrkovou v květnu nehodu, když do kolegyniny Vespy před Národním divadlem nabouralo...

Herečka Eva Josefíková se o víkendu tajně vdala

Herečka Eva Josefíková (32) se na Instagramu pochlubila šťastnou novinkou. Během romantického obřadu řekla své ano...